Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4s från Applestore


kaffemax

Rekommendera Poster

Vad konstigt Apples beställningssidor uppförde sig i går kväll !? Men nu ser det ut som vanligt igen med samma info som tidigare.

Både bra och dåligt när man nästan trodde att alla beställningsorder hade kraschat.

 

Jag beställde precis när det gjordes möjligt på Apple Store Online (var där inne i andra ärenden just då) men på min beställningsinformation står det att den skickas den 11/11, levereras den 16/11. Verkar ju ingen ordning alls verkar det som.

 

Ja, förra helgen gjorde de så för mig också (som inatt) men då ändrades leveransen till 10/11-17/11, sen tillbaka till 3/11-10/11.... Åh varför ska de ta sån tid, jag vet att de skickas från Asien men ändå :( Vet inte om det skiljer pga. konfiguration? Jag beställde en standard 16 GB Svart. Men ja jag vet inte vad jag ska tycka om det här faktiskt. Då jag helst vill ha en olåst och kunna köra på mitt nuvarande abb. Jag tror vi aldrig kommer få veta varför det blev så här.... Bara att be till gudarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Blir bara mer o mer sugen nu, min nuvarande telefon håller nog på att lägga av snart. Den krånglade mycket igår kväll... Var tvungen att starta om den flera ggr. Hoppas leveransen hoppar igång på måndag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får vi verkligen hoppas. Inte kul när polarna går runt och snackar med sin nya flickvän SIRI hela tiden.... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får vi verkligen hoppas. Inte kul när polarna går runt och snackar med sin nya flickvän SIRI hela tiden.... :(

 

Ja vi får hoppas på det! :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett flera på twitter som fått sina skickade idag t.ex vissa i Spanien.... Då borde dom skicka våra snart oxå tycker man!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett flera på twitter som fått sina skickade idag t.ex vissa i Spanien.... Då borde dom skicka våra snart oxå tycker man!

 

Man tycker ju det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min är inte heller skickad, står att leverans sker 2-9 november. vit 64gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min är inte heller skickad, står att leverans sker 2-9 november. vit 64gb

 

Kan fortfarande inte smälta varför apple är så sena...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag väntar oxå det värkar ta tid

 

Japp det är tråkigt. Bara att hålla ut någon vecka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag märkte en konstig sak gällande min beställning. Vet inte om detta inträffade i samband med att Apples sida för beställningsinfo låg nere. Men när jag kollade mitt bankkonto nu har reservationen på 6795 försvunnit från mitt kontoutdrag :S Har detta inträffat får någon annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det nog för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det nog för alla.

 

Att pengarna som reserverats för betalning har upphävts och återfallit på kontot? Det tycker inte jag låter normalt. Måste kolla upp mitt konto också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att pengarna som reserverats för betalning har upphävts och återfallit på kontot? Det tycker inte jag låter normalt. Måste kolla upp mitt konto också.

 

Nej, reservationen för min 4S ligger kvar på kontot. Men detta börjar bli jäkligt segt. Kan ha förståelse för att de inte skickas från Sverige o därmed dröjer... men att de inte ens har ändrat status från "bearbetas" till "förbereder leverans" när 28 oktober har passerat, det är riktigt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde ett kreditkort när jag gjorde min beställning. Men hur vet man det? Fick låna farsans och jag vet inte om han kan kolla sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde ett kreditkort när jag gjorde min beställning. Men hur vet man det? Fick låna farsans och jag vet inte om han kan kolla sånt.

 

På kontot som är kopplat till kortet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, reservationen för min 4S ligger kvar på kontot. Men detta börjar bli jäkligt segt. Kan ha förståelse för att de inte skickas från Sverige o därmed dröjer... men att de inte ens har ändrat status från "bearbetas" till "förbereder leverans" när 28 oktober har passerat, det är riktigt dåligt.

Ja vilken tur blev lite orolig. Men jag har läst lite och googlat en massa och det verkar inte som alla amerikaner heller har fått sina än. Det kan ju va fel jag sökte på twitter igår då var det några från usa som hade fått sina igår t.o.m....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vilken tur blev lite orolig. Men jag har läst lite och googlat en massa och det verkar inte som alla amerikaner heller har fått sina än. Det kan ju va fel jag sökte på twitter igår då var det några från usa som hade fått sina igår t.o.m....

 

Verkar vara noll logik med andra ord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte får min innan den 9:e så kommer jag ringa och klaga. Att klaga innan dess är lite larvigt. De har lovat innan den 9:e och inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte får min innan den 9:e så kommer jag ringa och klaga. Att klaga innan dess är lite larvigt. De har lovat innan den 9:e och inget annat.

 

Jo det kommer jag också göra. Fast för mig blir det innan den 10:e :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, förra helgen gjorde de så för mig också (som inatt) men då ändrades leveransen till 10/11-17/11, sen tillbaka till 3/11-10/11.... Åh varför ska de ta sån tid, jag vet att de skickas från Asien men ändå :( Vet inte om det skiljer pga. konfiguration? Jag beställde en standard 16 GB Svart. Men ja jag vet inte vad jag ska tycka om det här faktiskt. Då jag helst vill ha en olåst och kunna köra på mitt nuvarande abb. Jag tror vi aldrig kommer få veta varför det blev så här.... Bara att be till gudarna!

 

Ja, detta beteende från Apples sida tycker jag är mycket anmärkningsvärt. Jag beställde en vit 64 GB så jag inbillade mig att då skulle det gå fortare eftersom det inte är den som den stora massan beställer.

 

För att referera till dem som summan var borta från "skyddad" så är det lika för mig. Alltså summan som var reserverad på mitt bankkonto för detta ändamål är nu borttaget ser jag på min internetbank. Skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pappalriksson

Jag vill bara tacka den större delen av er som har skrivit på det här forumet för nu kunde jag visa för min sambo att jag inte är den enda i hela världen som går och längtar efter en pryl för mycket och för länge som man ändå inte kan göra något åt. Vill bara tillägga att jag tycker att det är rent ut sagt s**t att inte ett företag som tillverkar en vara inte kan få den skickad till sina kunder till försäljningsdagen, det är bara larv att dom inte har något form av lagar i sverige åtminstone får nysläpp.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara tacka den större delen av er som har skrivit på det här forumet för nu kunde jag visa för min sambo att jag inte är den enda i hela världen som går och längtar efter en pryl för mycket och för länge som man ändå inte kan göra något åt. Vill bara tillägga att jag tycker att det är rent ut sagt s**t att inte ett företag som tillverkar en vara inte kan få den skickad till sina kunder till försäljningsdagen, det är bara larv att dom inte har något form av lagar i sverige åtminstone får nysläpp.

 

 

 

Det va så lite så! :) ja det är riktigt tråkigt att de inte skickar våra telefoner... tycker de borde lagt in lite extra resurser eller nått. Menar du lagar eller lager? jag visste innan redan att den skulle skickas från Asien nånstans fast inte att det skulle ta sån tid, men jag har vant mig nu men visst e jag skitsugen jag med!

 

Mvh Max

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...