Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4s från Applestore


kaffemax

Rekommendera Poster

jag får min iphone nästa vecka, men undrar lite över hur frakten gått till för er. fick ni paketet hem till dörren, och måste jag isåfall vara hemma då eller räcker det om min sambo är hemma och skriver under (vilket jag antar att man måste göra?). ringer dom innan dom kommer? bor i göteborg om det skulle spela någon roll. tacksam för svar om någon skulle sitta inne på dom!

 

Om du bor i Göteborg lär det vara budfirman själva som levererar. De uppdaterar sin spårningsstatus kontinuerligt. Antingen blir det UPS eller TNT och deras kundtjänst går att nå via deras hemsidor. Vilka som levererar och lev.nummer får du från Apple så fort det skickas iväg. Däremot kan det dröja upp till ett dygn innan du kan spåra försändelsen.

 

De ringer oftast inte innan, och det räcker med att någon (myndig) person är hemma och tar emot paketet. Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Samma här så får man ett gott skratt ibland tillsammans med "Siri" biggrin.gif Vid nåt tillfälle får "hon" för sig detta.. "Hi (my name) I don't understand Canadian" tongue.gif

Jag testade British accent, men han hade så tråkig röst dry.gif Hoppas att det kommer svenska också så småningom. Annars är jag galet nöjd med 4S celb%20(7).gif

 

Grattis till alla er som är på g NU eller snart iaf yeahbaby.gifsmile.gif

 

Ooops, nu kanske man får be om ursäkt eller det är väl bara att gilla läget travolta.gifdet tycker jag han Jon Briggs ska göra.. eller? fundersam.gif

 

Kolla denna länk från Allt Om Mac http://alltommac.se/...t-visste-inget/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis ett samtal från TNT Express som undrade om jag fått min leverans från Apple.

De hade nämligen inte fått in någon kvittens på att paketet var levererat och undrade därför nu var paketet befann sig.

Det var ju Posten som tog över deras leverans sista biten hem till mig.

Fick berätta hur och när jag fått paketet (lantbrevbärare 10/11)och fick till svar att dom skulle ta ett snack med Posten om detta.

 

Hmmmm...bra ordning dom verkar ha. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis ett samtal från TNT Express som undrade om jag fått min leverans från Apple.

De hade nämligen inte fått in någon kvittens på att paketet var levererat och undrade därför nu var paketet befann sig.

Det var ju Posten som tog över deras leverans sista biten hem till mig.

Fick berätta hur och när jag fått paketet (lantbrevbärare 10/11)och fick till svar att dom skulle ta ett snack med Posten om detta.

 

Hmmmm...bra ordning dom verkar ha. ;)

Hahaha! Ännu ett exempel på postens skyhöga kompetensnivå! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag har avaktiverat den men det går ändå inte :( förstår inte vad det kan vara...

 

 

Till en 4s bör man inte klippa ett stort simkort, hör av dig till din operatör och be om ett microsim, det får man gratis.. Däremot är det stora problem just med 4s och Tele2 och Telenor, så har du någon av dom är det troligtvis svaret.. Se till att uppdatera telefonen/iTunes, och se till att få ett microsim.. Det är någon bugg i mjukvaran som gör detta och iaf Tele2 som jag har sa igår när jag ringde att dom jobbar på det..

 

Jag hade dock min telefon i en månad utan några problem alls, var i förra veckan jag fick ogiltigt simkort första gången och det blir så någon gång om dagen, men blir bra med en omstart.. däremot så började mitt problem så fort jag satte på ett bakskal på min lur haha, jag vet inte om det har något samband, att det på något vis stör mottagningen? Jag ska iaf avvakta några dagar nu och se om det fortsätter, sen ta av skalet och se om det funkar felfritt igen då eller om det bara var någon dum tillfällighet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till en 4s bör man inte klippa ett stort simkort, hör av dig till din operatör och be om ett microsim, det får man gratis.. Däremot är det stora problem just med 4s och Tele2 och Telenor, så har du någon av dom är det troligtvis svaret.. Se till att uppdatera telefonen/iTunes, och se till att få ett microsim.. Det är någon bugg i mjukvaran som gör detta och iaf Tele2 som jag har sa igår när jag ringde att dom jobbar på det..

 

Jag hade dock min telefon i en månad utan några problem alls, var i förra veckan jag fick ogiltigt simkort första gången och det blir så någon gång om dagen, men blir bra med en omstart.. däremot så började mitt problem så fort jag satte på ett bakskal på min lur haha, jag vet inte om det har något samband, att det på något vis stör mottagningen? Jag ska iaf avvakta några dagar nu och se om det fortsätter, sen ta av skalet och se om det funkar felfritt igen då eller om det bara var någon dum tillfällighet :D

 

Jag klippte iof till mitt simkort till min 4s och det funkar felfritt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vrf skulle det vara problem med ett tillklippt simkort?? Jag har ett klippt och det fungerar man ska ju inte klippa på chippet! Just nu har jag mitt microsim från tele2 får även 'sim-fel' meddelande på det med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...