Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trafiktråden


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

4 minuter sedan, Alix säger:

Du tänker kanske på att Sjöfartsinspektionen flyttade till Transportstyrelsen 2009?

Jag tänker på artikeln på Wikipedia som anger Sjöfartsverket som del av Trafikverkets föregångare (faktaruta uppe till höger):

https://sv.wikipedia.org/wiki/Trafikverket

Men den kanske är fel? SÅ insatt är jag inte. :) )

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag tänker på artikeln på Wikipedia som anger Sjöfartsverket som del av Trafikverkets föregångare (faktaruta uppe till höger):

https://sv.wikipedia.org/wiki/Trafikverket

Men den kanske är fel? SÅ insatt är jag inte. :) )

Det är nog det jag skrev som avses. Sjöfartsinspektionen var en del av Sjöfartsverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Alix säger:

 

Tror inte en sekund på att dom skulle vara så farlig för hälsan som påstås. 

Tidigare fick man höra att det renaste du kunde köra var just diesel. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

Tror inte en sekund på att dom skulle vara så farlig för hälsan som påstås. 

Tidigare fick man höra att det renaste du kunde köra var just diesel. 

Du har en diesel antar jag? :D 

 

I övrigt får du tro vad du vill, men vetenskapen bryr sig inte om sådant. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Du har en diesel antar jag? :D 

 

I övrigt får du tro vad du vill, men vetenskapen bryr sig inte om sådant. :) 

 

Nej jag kör bensinare så anta vad du vill. Hade diesel men bytte nyligen.

 

"enligt EU" "Enligt beräkningar"

 

Inget som inger förtroende när tidigare påståenden var att diesel var det miljövänliga valet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, lappen71 säger:

... Hade diesel men bytte nyligen. ...

Den varianten som grund för skepsis fungerar också. Vem vill tänka tanken att man har kört runt i en bil som skitar ner och har ihjäl folk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Den varianten som grund för skepsis fungerar också. Vem vill tänka tanken att man har kört runt i en bil som skitar ner och har ihjäl folk?

 

Du tänker alldeles för mycket och fiskar efter något som inte finns.

Eftersom jag inte tror på att diesel är den miljöbov som påstås hur ska jag då kunna må dåligt över något som den inte gör ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

... Inget som inger förtroende när tidigare påståenden var att diesel var det miljövänliga valet.

Det där påminner mig om att Paul Hermann Müller 1948 fick Nobelpriset i medicin för upptäckten av hur DDT dödar insekter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Det där påminner mig om att Paul Hermann Müller 1948 fick Nobelpriset i medicin för upptäckten av hur DDT dödar insekter.

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, lappen71 säger:

Du tänker alldeles för mycket och fiskar efter något som inte finns.

Eftersom jag inte tror på att diesel är den miljöbov som påstås hur ska jag då kunna må dåligt över något som den inte gör ?

Tror du inte på global uppvärmning heller? Klimatskeptiker? Att det bara är att tuta och köra med fossilbränslen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Tror du inte på global uppvärmning heller? Klimatskeptiker? Att det bara är att tuta och köra med fossilbränslen?

 

Dålig jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Det var frågor, ingen jämförelse.

 

Du försöker göra det till jämförelser beroende på hur jag svarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, lappen71 säger:

Du försöker göra det till jämförelser beroende på hur jag svarar.

Jaså? Då vet jag det. Annars hade jag tänkt påvisa inkonsekvens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

Jaså? Då vet jag det. Annars hade jag tänkt påvisa inkonsekvens.

 

Så du gjorde en jämförelse ändå. Då vet jag det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, lappen71 säger:

Så du gjorde en jämförelse ändå. Då vet jag det

Nej, det är ingen jämförelse, men jag förstår ändå vad du menar. Orden ”Eftersom jag inte tror på att diesel är den miljöbov som påstås” går förstås dåligt ihop med att (eventuellt) tycka att diesel bidrar till den globala uppvärmningen i kraft att vara ett fossilt bränsle. En uppvärmning som i sig orsakar miljöskador. Vilket leder till att diesel trots allt är en ”miljöbov”. Så jag förstår att du väljer att inte svara på mina frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Nej, det är ingen jämförelse, men jag förstår ändå vad du menar. Orden ”Eftersom jag inte tror på att diesel är den miljöbov som påstås” går förstås dåligt ihop med att (eventuellt) tycka att diesel bidrar till den globala uppvärmningen i kraft att vara ett fossilt bränsle. En uppvärmning som i sig orsakar miljöskador. Vilket leder till att diesel trots allt är en ”miljöbov”. Så jag förstår att du väljer att inte svara på mina frågor.

 

Att dieselbilar skulle vara orsaken till global uppvärmning är lika troligt som att mitt piss skulle påverka glaciärernas smältning ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, lappen71 säger:

Att dieselbilar skulle vara orsaken till global uppvärmning är lika troligt som att mitt piss skulle påverka glaciärernas smältning ?

Jag skrev att ”diesel bidrar till den globala uppvärmningen”. Naturligtvis orsakar inte just diesel allt det. Trodde du verkligen att jag påstod det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Jag skrev att ”diesel bidrar till den globala uppvärmningen”. Naturligtvis orsakar inte just diesel allt det. Trodde du verkligen att jag påstod det?

 

Spelar ingen roll vad jag tror eller skriver vad jag tror för du kommer alla fall dra din egen slutsats. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, lappen71 säger:

Spelar ingen roll vad jag tror eller skriver vad jag tror för du kommer alla fall dra din egen slutsats. ?

Tja, ”egen slutsats”, vilken då? Att diesel varken är bra för hälsan, miljön eller klimatet? Jo, i så fall. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Tja, ”egen slutsats”, vilken då? Att diesel varken är bra för hälsan, miljön eller klimatet? Jo, i så fall. :) 

 

Se du gör det redan ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Se du gör det redan ???

Jajamensan, och du håller väl med? :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Jajamensan, och du håller väl med? :) 

 

Varför ställer du frågor som du alla fall ignorerar svaret på och drar egna slutsatser 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...