Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

39 minuter sedan, Alix säger:

Facebooks CEO Mark Zuckerberg går från...

 

...The Age of Privacy Is Over...

 

...till...

 

...A Privacy-Focused Vision for Social Networking.

 

Om man vill vara snäll kan man väl säga att han inte är sämre än att han kan ändra sig... :pinch:

Crash course: Zuckerberg har NOLL trovärdighet. 
Allt handlar om att försvara sitt företag och att därmed tjäna pengar. 
Han skrattar hela vägen till banken om han återigen lyckas att lura oss. 
Före 2010 ansåg han att ”privacy” var viktigt, inte alls viktigt 2010–2018, och nu är det viktigt igen.
Bara att vänta tills det skiftar igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
25 minuter sedan, Alix säger:

Hur funkar det med kontroll av att personen inte återkommer? Han är väl bara förbjuden att återvända till Sverige, inte hela EU eller Schengenområdet? Och kommer han in i Schengenområdet så är det sedan inga kontroller som hindrar färden till Sverige, undantagen att det just nu görs lite kontroller. Med lite tur så noteras han i lämplig databas så att svensk polis informeras om han återkommer eller försöker återkomma till unionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Blir så trött på "folkvalda" , går inte en dag utan man läser eller ser på nyheterna att det fifflas och de skor sig ..

Nu senast L-politikern Emma Carlsson Löfdahl som ämnar ta Time-Out med full lön..

 

i protest borde alla som jobbar inom vård och omsorg ta "Time-out" och begära full lön...

 

 

Skärmavbild 2019-03-08 kl. 19.51.38.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Pocahontas säger:

Blir så trött på "folkvalda" , går inte en dag utan man läser eller ser på nyheterna att det fifflas och de skor sig ..

Nu senast L-politikern Emma Carlsson Löfdahl som ämnar ta Time-Out med full lön..

 

i protest borde alla som jobbar inom vård och omsorg ta "Time-out" och begära full lön...

 

 

Skärmavbild 2019-03-08 kl. 19.51.38.jpg

Jo trött blir man.

Emma säger att hon är SÅÅÅ ledsen, det enda hon är ledsen för är att hon blev påkommen.

 

Nu är jag pensionär så timeout är inget satsa på. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.png.8dc934495d1e92aae9bd9d2c823382de.png

 

Snart är det val till EU. Och vi bevittnar samtidigt Liberalernas kollaps inför detta val. Jag tycker att det är trist. Analys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liberalerna kanske nu tvingas sätta upp Jan Björklund högst upp på EU-listan? Vad ska han annars göra senare i år? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Du skruvar till situationen ganska bra, måste jag säga.

Citat

Vid ett tillfälle tog sig Inge till ett sjukhus i Strömstad. Därifrån skickades han till sjukhuset i Norge där han blev inlagd akut, något han nu fakturerats för.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

dump.png.8dc934495d1e92aae9bd9d2c823382de.png

 

Snart är det val till EU. Och vi bevittnar samtidigt Liberalernas kollaps inför detta val. Jag tycker att det är trist. Analys.

Kvinnor har inte bättre omdöme än män per default. Hur många kvinnodagar vi än har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Kvinnor har inte bättre omdöme än män per default. Hur många kvinnodagar vi än har.

Nu kommer jag dragande med Frank Zappa igen, fritt ur minnet och med min översättning:

 

Kvinnlig journalist: Du beskriver inte kvinnor positivt i dina texter och samhällskommentarer, varför då?

FZ: Det finns inget skäl att göra det. De gör ju precis lika dumma saker som vad grabbarna gör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Telly82 säger:

Du skruvar till situationen ganska bra, måste jag säga.

Jag säger sannerligen detsamma. Det var ett isolerat tillfälle du klipper ut, inte alls representativt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag säger sannerligen detsamma. Det var ett isolerat tillfälle du klipper ut, inte alls representativt.

Så som jag läste artikeln så var det den (och bara den) händelsen han fakturerats för. Men när jag läser den igen så framgår det inte med någon önskvärd tydlighet om det faktiskt var flera vistelser han fakturerats för. Det jag citerar implicerar att det bara var den, men andra delar implicerar att det kan ha varit fler vistelser som fakturerats. Suck.

 

Originalartikeln som det länkas till ligger bakom en betalvägg. :( Om man ändå kunde köpa en artikel för ett par spänn hade det varit värt det, men en prenumeration? Nej, tack. Varför säljs det inte lösnummer digitalt, liknande lösnummer i kiosken på den gamla goda tiden?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
13 minuter sedan, Telly82 säger:

Så som jag läste artikeln så var det den (och bara den) händelsen han fakturerats för. Men när jag läser den igen så framgår det inte med någon önskvärd tydlighet om det faktiskt var flera vistelser han fakturerats för. Det jag citerar implicerar att det bara var den, men andra delar implicerar att det kan ha varit fler vistelser som fakturerats. Suck.

 

Originalartikeln som det länkas till ligger bakom en betalvägg. :( Om man ändå kunde köpa en artikel för ett par spänn hade det varit värt det, men en prenumeration? Nej, tack. Varför säljs det inte lösnummer digitalt, liknande lösnummer i kiosken på den gamla goda tiden?

Jo, men det framgår, sammantaget, om än inte i detalj (dock anges medicinkostnad separat i NRK-artikeln). Om man drar slutsatsen att endast akutinläggningen kostade pengar får man nämligen problemet om varför allt annat sedan 2017 skulle ha varit gratis...

I övrigt håller jag med (om prenumerationer). 2014 föreslog jag på en jobbpraktik jag hade (ett företag som kunde göra anpassade program och appar med mera) att man borde skapa ett slags Spotify för tidningar och tidskrifter. En besserwisser avvisade förslaget på en tiondels sekund.

Jag vet inte om det någonsin blir verklighet. Kanske precis innan alla medier drar sina sista suckar...

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Alix säger:

Jo, men det framgår, sammantaget, om än inte i detalj (dock anges medicinkostnad separat i NRK-artikeln). Om man drar slutsatsen att endast akutinläggningen kostade pengar får man nämligen problemet om varför allt annat sedan 2017 skulle ha varit gratis...

 

Och sjukhuset skyller ifrån sig (enligt NRK). Han skulle ha meddelat sjukhuset någonting som inte framgår vad det skulle vara, men han meddelade ju dem sin nya adress i Sverige och det borde ha varit tillräckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Telly82 säger:

Och sjukhuset skyller ifrån sig (enligt NRK). Han skulle ha meddelat sjukhuset någonting som inte framgår vad det skulle vara, men han meddelade ju dem sin nya adress i Sverige och det borde ha varit tillräckligt.

Tycker du verkligen att det är att skylla ifrån sig att hänvisa till det personliga ansvaret? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Tycker du verkligen att det är att skylla ifrån sig att hänvisa till det personliga ansvaret? :fundersam:

I detta fallet, ja. De hade ju fått hans svenska adress och underlåtit att handla därefter. Oklart vad de menar att han mer skulle ha gjort (gentemot sjukhuset).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Telly82 säger:

I detta fallet, ja. De hade ju fått hans svenska adress och underlåtit att handla därefter. Oklart vad de menar att han mer skulle ha gjort (gentemot sjukhuset).

Jag delar inte din uppfattning. När jag har kontakt med institutioner vill jag inte samtidigt ha kontakt med förmyndare/förmynderi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

När jag har kontakt med institutioner vill jag inte samtidigt ha kontakt med förmyndare/förmynderi.

När du tar kontakt, ja. Men sjukhuset borde ha skickat ett brev när de fick den svenska adressen med uppgifter om vad som gäller. Vidare borde de inte skicka en räkning 2019 för sådant som hände 2017.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

När du tar kontakt, ja. Men sjukhuset borde ha skickat ett brev när de fick den svenska adressen med uppgifter om vad som gäller. Vidare borde de inte skicka en räkning 2019 för sådant som hände 2017.

Jag håller inte med dig. Jag anser inte att sjukhuset ska ifrågasätta det kloka i att jag är patient hos dem med tanke på vilka ekonomiska följder det kan få, och samtidigt därmed förutsätta/befara att jag inte begriper det. Om jag är välkommen som patient så är jag! Det du skriver att sjukhuset ”borde” är precis det jag kallar förmynderi. Man kan vilja ha det så, men jag hör inte till dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...