Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, iMarc säger:

Det är bara propaganda enligt mikaellq :)

Den som lever får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Med dagens usla terrorlagstiftning kunde jag se detta komma. Vi får vara glada över att terroristerna in spe inte lyckades spränga någon, några eller någonting.

Än.....<_<

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Untitled.jpg.c73c0426e5b8035b92a12b0160d4c483.jpg

 

Fantastiskt att lilla Norge har lyckats prestera fram både Michael Skråmo ?? och Anders Behring Breivik ??. Men de är väl båda högerextrema på skilda vis. Kanske får de dela cell snart, Norge har av lätt insedda skäl en effektivare terrorlagstiftning än vad vi har...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, Alix säger:

Untitled.jpg.c73c0426e5b8035b92a12b0160d4c483.jpg

 

Fantastiskt att lilla Norge har lyckats prestera fram både Michael Skråmo ?? och Anders Behring Breivik ??. Men de är väl båda högerextrema på skilda vis. Kanske får de dela cell snart, Norge har av lätt insedda skäl en effektivare terrorlagstiftning än vad vi har...

Den förra är enligt länkad artikel ”född och uppvuxen i Göteborg”, men du är kanske mer ute efter det ”genetiska materialet”..?

Norsk medborgare, men det skulle inte förvåna om han också är svensk (med tanke på ovanstående). Så inte säkert att Norges intresse att paxa honom är så stort.

 

Edit: Jo, Norge vill verkligen åtala honom. VG

Redigerad av KMN
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, KMN säger:

Den förra är enligt länkad artikel ”född och uppvuxen i Göteborg”, men du är kanske mer ute efter det ”genetiska materialet”..?

Norsk medborgare, men det skulle inte förvåna om han också är svensk (med tanke på ovanstående). Så inte säkert att Norges intresse att paxa honom är så stort.

 

Edit: Jo, Norge vill verkligen åtala honom. VG

Härligt att läsa att du utgår ifrån att jag är fullständigt bombad.  Man får sig ett gott skratt. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
1 timme sedan, KMN säger:

Den förra är enligt länkad artikel ”född och uppvuxen i Göteborg”, men du är kanske mer ute efter det ”genetiska materialet”..?

Norsk medborgare, men det skulle inte förvåna om han också är svensk (med tanke på ovanstående). Så inte säkert att Norges intresse att paxa honom är så stort.

 

Edit: Jo, Norge vill verkligen åtala honom. VG

Ur VG-länken:

Citat

Han er egentlig norsk statsborger, han har ikke noe svensk statsborgerskap selv om han har vært hjemmehørende her tidligere. Så det er ikke sikkert at det er vi som skal kommentere dette. Siden det virker som om han ikke er pågrepet av noen stat, vet jeg ikke hvilken myndighet som har hånd om ham ennå, sier pressesjef Patric Nilsson i det svenske utenriksdepartementet

Jag tolkar det som att han antagligen inte är svensk medborgare. Men om hans fru var det så kanske hans barn är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Alix säger:

Härligt att läsa att du utgår ifrån att jag är fullständigt bombad.  Man får sig ett gott skratt. 

Man gör vad man kan för att bidra till den goda stämningen…

Och som du säkert vet, ett gott skratt förlänger livet!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVT och andra lipsillar springer benen av sig för att tycka synd om alla som har någon slags anknytning till IS. Nu ”barn”. Jaja, det är väntat.

 

Men:

 

”En 17-årig fånge berättar att han jobbade på en restaurang som stod till tjänst för IS-medlemmar och tror därför att hans namn kommit med på en IS-lista.”

 

Ännu en IS-kock... Nio av tio har tydligen varit antingen ambulansförare eller kock. :lol:

 

Taqiya!!! :evilgrin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Som ledande utredare i uppdrag av regeringen föreslog det tidigare språkröret för Miljöpartiet, Maria Wetterstrand, en tvingande lag om mer förnybart flygbränsle. Samtidigt äger hon aktier i ett företag som vill producera förnybart flygbränsle, och sitter i företagets styrelse.” /SVT

 

Money, money... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
7 timmar sedan, Alix säger:

...

Taqiya!!! :evilgrin:

Det där kan väl också missbrukas relativt lätt? Hur många högg du (Alix) huvudet av i Syrien förra året? Noll, säger du antagligen, du var kanske inte ens där och körde ambulerande kokvagn. Om du dessutom förnekar att du är jihadist så kan man dra en hel del slutsatser om vad du gjorde förra sommaren.

4 timmar sedan, Alix säger:

”Som ledande utredare i uppdrag av regeringen föreslog det tidigare språkröret för Miljöpartiet, Maria Wetterstrand, en tvingande lag om mer förnybart flygbränsle. Samtidigt äger hon aktier i ett företag som vill producera förnybart flygbränsle, och sitter i företagets styrelse.” /SVT

 

Money, money... :rolleyes:

Borde inte Finansinspektionen eller liknande fundera på om aktiekurser kan ha påverkats och utnyttjats på lite fel sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
34 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det där kan väl också missbrukas relativt lätt? Hur många högg du (Alix) huvudet av i Syrien förra året? Noll, säger du antagligen, du var kanske inte ens där och körde ambulerande kokvagn. Om du dessutom förnekar att du är jihadist så kan man dra en hel del slutsatser om vad du gjorde förra sommaren. ...

Ja, poängen med begreppet är att islam ger möjlighet även för de mest trogna och ortodoxa att ljuga om sådant som religionen annars förbjuder dem att ljuga om. Man kan per definition inte lita på ett enda ord. En del undrar varför det tjatas om taqiya, och hävdar att det till och med är islamofobi, men det är bara logiskt att man pekar på taqiya när det gäller grupper som säger sig stå för ortodox islam. Vad annars?

 

34 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

... Borde inte Finansinspektionen eller liknande fundera på om aktiekurser kan ha påverkats och utnyttjats på lite fel sätt?

Jo. Lite pikant är det att detta scoop grävdes fram av Samhällsnytt (före detta Avpixlat). Expressen har gett dem ytterst motvillig cred.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
6 minuter sedan, Alix säger:

Ja, poängen med begreppet är att islam ger möjlighet även för de mest trogna och ortodoxa att ljuga om sådant som religionen annars förbjuder dem att ljuga om. Man kan per definition inte lita på ett enda ord. En del undrar varför det tjatas om taqiya, och hävdar att det till och med är islamofobi, men det är bara logiskt att man pekar på taqiya när det gäller grupper som säger sig stå för ortodox islam. Vad annars?

...

Tyvärr riskerar det att bli lite häxtest över det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Tyvärr riskerar det att bli lite häxtest över det. 

Så då ska vi lita på att de faktiskt var kockar och ambulansförare allihop? Tja, i avsaknad av bevis så lär det blir så ändå, oavsett vilka otrogna de påstår sig ha slaktat. I alla fall jämte svensk lagstiftning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
6 minuter sedan, Alix säger:

Så då ska vi lita på att de faktiskt var kockar och ambulansförare allihop? Tja, i avsaknad av bevis så lär det blir så ändå, oavsett vilka otrogna de påstår sig ha slaktat. I alla fall jämte svensk lagstiftning.

Tycker jag inte att vi behöver göra, jag är inte muslim (påstår jag). Men man skulle väl kunna använda det för att konstatera att Jan Björklund egentligen är jihadist?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Tycker jag inte att vi behöver göra, jag är inte muslim (påstår jag). Men man skulle väl kunna använda det för att konstatera att Jan Björklund egentligen är jihadist?

Det hade varit enklare att straffa dem för att de hade varit IS-medlemmar. Det har de själva hävdat/medgett. Björklund har aldrig gjort det så han går fri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
Just nu, Alix säger:

Det hade varit enklare att straffa dem för att de hade varit IS-medlemmar. Det har de själva hävdat/medgett. Björklund har aldrig gjort det så han går fri.

Att vår lagstiftning hade, och antagligen fortfarande har, brister håller jag med om. Men religiösa regler kan/ska väl inte påverka lagarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Att vår lagstiftning hade, och antagligen fortfarande har, brister håller jag med om. Men religiösa regler kan/ska väl inte påverka lagarna?

Du menar ”du ska icke dräpa”, ”du ska icke stjäla”, ”du ska icke bära falskt vittnesbörd mot din nästa”, och sådant där trams?

 

Nej, jag skojar. Jag vet egentligen inte vad du menar? Rättsordningen är sådan att man måste bevisa vad någon har gjort. Den åtalade får ljuga och vilseleda.

 

Så ska det förstås fortsatt vara. Men det hindrar inte att jag föraktar lögnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
4 minuter sedan, Alix säger:

Du menar ”du ska icke dräpa”, ”du ska icke stjäla”, ”du ska icke bära falskt vittnesbörd mot din nästa”, och sådant där trams?

 

Nej, jag skojar. Jag vet egentligen inte vad du menar? Rättsordningen är sådan att man måste bevisa vad någon har gjort. Den åtalade får ljuga och vilseleda.

 

Så ska det förstås fortsatt vara. Men det hindrar inte att jag föraktar lögnare.

Vad jag menar är att islam har ett eget påhitt som gör att de troende kan ljuga mm vid behov, exempelvis om de har skurit halsen av folk på löpande band och sedan fångats in. Alltså kan man utgå från att en muslim som riskerar ett hårt straff ljuger, kanske påstår sig inte vara muslim. Och kan man göra det så kan också hävda att exempelvis Jan Björklund ljuger om han säger att han inte sysslar med jihad. Eftersom man själv vet att han är muslim och därför ljuger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Vad jag menar är att islam har ett eget påhitt som gör att de troende kan ljuga mm vid behov, exempelvis om de har skurit halsen av folk på löpande band och sedan fångats in. Alltså kan man utgå från att en muslim som riskerar ett hårt straff ljuger, kanske påstår sig inte vara muslim. Och kan man göra det så kan också hävda att exempelvis Jan Björklund ljuger om han säger att han inte sysslar med jihad. Eftersom man själv vet att han är muslim och därför ljuger.

Lögnarens paradox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De åstadkom plasma av vattnet först innan han fick bada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...