Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

1

Vart har den trevliga svarstexten på några standardfågor som fanns i medlemsprofilen tagit vägen. Och vart tog avataren i profilen vägen?

 

Avatarbilden finns ju där till vänster på profilsidan.

 

Ska se vad som hände med extrainformationen som fanns förut, mycket möjligt att det bara är att slå på några rutor i inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar

Avatarbilden finns ju där till vänster på profilsidan.

Ska se vad som hände med extrainformationen som fanns förut, mycket möjligt att det bara är att slå på några rutor i inställningarna.

 

Det låter gott.

 

"Avatarbilden finns ju där till vänster på profilsidan". Nej det är personlig bild, tidigare fanns både den samt avatar

 

 

Naturligtvis utformar du forumet till något som du och medlemmarna tycker är bra. Jag förstår att det blir mycket

att stå i, många funderingar och mycket jobb.

 

salakalle:crossfingers: hälsar.

 

Ja se där, där försvann min smiley.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Det låter gott.

 

"Avatarbilden finns ju där till vänster på profilsidan". Nej det är personlig bild, tidigare fanns både den samt avatar

 

 

Naturligtvis utformar du forumet till något som du och medlemmarna tycker är bra. Jag förstår att det blir mycket

att stå i, många funderingar och mycket jobb.

 

salakalle:crossfingers: hälsar.

 

Ja se där, där försvann min smiley.

Avataren är till vänster i forumvyn, inne på profilsidan ser du bara den "personliga bilden", och det finns ju ingen riktig anledning till att ha båda där, du har ju just klickat dig in till någons profil så då borde du väl veta hur hens avatar ser ut? :P

 

Angående smileyn så måste du ha ett mellanslag framför och efter (om du fortsätter skriva efter smileyn) kolon. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avataren är till vänster i forumvyn, inne på profilsidan ser du bara den "personliga bilden", och det finns ju ingen riktig anledning till att ha båda där, du har ju just klickat dig in till någons profil så då borde du väl veta hur hens avatar ser ut? :P

 

Angående smileyn så måste du ha ett mellanslag framför och efter (om du fortsätter skriva efter smileyn) kolon. :crossfingers:

 

:yeahbaby::bultandehjarta:

 

:crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har till min glädje upptäckt att det finns mer utrymme än tidigare för PM och svar.

 

(Däremot verkar thumbsup-smileyn fortfarande vara försvunnen, annars hade ni fått en sån... :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det krånglar för några men inte för alla och vi har inte lyckats återskapa problemet men vi jobbar på det.

då är det kanske på plats med en skärmdump

det är 2 saker som man reagerar på:

 

1) ser du den lilla röda skylten längst upp till höger

jag tror att det betyder att inställningarna bredvid är låsta

 

2) Smileys rutan är det också ikryssat en röd symbol längst upp till höger

vilket jag tror det betyder att de inte är åtkomliga

post-154-126826769631_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det krånglar för några men inte för alla och vi har inte lyckats återskapa problemet men vi jobbar på det.

Är det inte bättre om ni lägger tiden på att lösa problem istället :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har till min glädje upptäckt att det finns mer utrymme än tidigare för PM och svar.

 

(Däremot verkar thumbsup-smileyn fortfarande vara försvunnen, annars hade ni fått en sån... :) )

Man får använda yeahbaby istället! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då är det kanske på plats med en skärmdump

det är 2 saker som man reagerar på:

 

1) ser du den lilla röda skylten längst upp till höger

jag tror att det betyder att inställningarna bredvid är låsta

 

2) Smileys rutan är det också ikryssat en röd symbol längst upp till höger

vilket jag tror det betyder att de inte är åtkomliga

De där röda symbolerna brukar i regel betyda stäng, och det gör det också i det här fallet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Det krånglar för några men inte för alla och vi har inte lyckats återskapa problemet men vi jobbar på det.

Kan du inte skriva vad ni behöver veta så att vi som har problemet kanske kan hjälpa er att få den information ni behöver? :)

 

Man får använda yeahbaby istället! :yeahbaby:

Men :yeahbaby: är ju mycket tråkigare och fulare än :ThumbsUp: . :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre om ni lägger tiden på att lösa problem istället :propellerbaver:

Vet inte om du bara skojar. Men om jag förstått rätt så provar man med olika versioner av OS X tillsammans med olika versioner av olika webbläsare osv tills man upptäcker att det inte funkar. Sen försöker man åtgärda det, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För kännedom så kör jag OS X 10.4.11 och Safari 4.0.4 och har även jag problem med att formatera text och annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Vet inte om du bara skojar. Men om jag förstått rätt så provar man med olika versioner av OS X tillsammans med olika versioner av olika webbläsare osv tills man upptäcker att det inte funkar. Sen försöker man åtgärda det, tror jag.

 

Du har förstått helt rätt. Kan utvecklarna inte vid behov med flit frammana problemet är det nästan omöjligt att veta var man ska börja titta, och även om man börjar försöka fixa felet genom att ändra sånt man tror kan ställa till det så är det ju omöjligt att se om någon av ens ändringar faktiskt hjälpte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Men :yeahbaby: är ju mycket tråkigare och fulare än :ThumbsUp: . :(

 

Nu har jag fixat ThumbsUp tror jag. Testar: :ThumbsUp:

 

Edit: Det funka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till dig Joel; Vad var vitsen med denna sk. "uppgradering"??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

En fråga till dig Joel; Vad var vitsen med denna sk. "uppgradering"??

 

Två delar egentligen, det gamla forumet var ålderstiget och använde en gammal version av forummjukvaran. Vi ville uppgradera till version 3 för att få in ny funktionalitet och dessutom bättre stabilitet och säkerhet, som ju ofta följer med nya versioner.

 

Den andra biten var att driften av servrarna i samma veva togs över av vår it-avdelning, vilket gav oss en ny maskin med mer kraft och samtidigt har de bättre verktyg för övervakning, fjärrstyrning osv. Och inte minst bättre kompetens när det gäller forumets mer tekniska detaljer, som till exempel databasen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plötlsigt kunde jag inte göra inlägg. Dvs jag kunde göra men när jag postade så "fastnade" de inte i tråden! Efter att jag tömt cachen i Safari så gick det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två delar egentligen, det gamla forumet var ålderstiget och använde en gammal version av forummjukvaran. Vi ville uppgradera till version 3 för att få in ny funktionalitet och dessutom bättre stabilitet och säkerhet, som ju ofta följer med nya versioner.

 

Den andra biten var att driften av servrarna i samma veva togs över av vår it-avdelning, vilket gav oss en ny maskin med mer kraft och samtidigt har de bättre verktyg för övervakning, fjärrstyrning osv. Och inte minst bättre kompetens när det gäller forumets mer tekniska detaljer, som till exempel databasen.

 

OK. Det gamla var ålderstiget, men det fungerade.. Må hända att v.3 har gett bättre stabilitet och säkerhet, men ny funktionalitet har det definitivt inte gett, tvärt om..

 

Det är möjligt/troligt att ni fått mer kraft i maskinerna och mer verktyg och fjärrstyrning osv, men mer kompetens ställer jag mig frågande till efter som det "fungerar" som det gör.

 

Lekte lite med tanken; om apple hade gjort en sån här "uppgradering" av OS X!?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Det gamla var ålderstiget, men det fungerade.. Må hända att v.3 har gett bättre stabilitet och säkerhet, men ny funktionalitet har det definitivt inte gett, tvärt om..

 

Det är möjligt/troligt att ni fått mer kraft i maskinerna och mer verktyg och fjärrstyrning osv, men mer kompetens ställer jag mig frågande till efter som det "fungerar" som det gör.

 

Lekte lite med tanken; om apple hade gjort en sån här "uppgradering" av OS X!?.

 

Minns du inte när Leopard lanserades..... kära söta.... :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen har du rätt i att jag är söt, men jag kan inte komma ihåg något jag inte upplevt..utskallning.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Du har förstått helt rätt. Kan utvecklarna inte vid behov med flit frammana problemet är det nästan omöjligt att veta var man ska börja titta, och även om man börjar försöka fixa felet genom att ändra sånt man tror kan ställa till det så är det ju omöjligt att se om någon av ens ändringar faktiskt hjälpte.

Vad jag har märkt så har alla länkar i knapparna försvunnit… Inte mycket att gå på, men ni har i alla fall något nu.

 

Nu har jag fixat ThumbsUp tror jag. Testar: :ThumbsUp:

 

Edit: Det funka!

Mnja, fel smiley tyvärr. :sorry:

Bifogar den gamla här. :)

post-16598-126832078635_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De problem jag har är att knapparna i inläggredigeraren inte fungerar. Inga glada gubbar, ingen fet eller kursiv text. Inga knappar fungerar. Kan bifoga bilder, men jag kan inte lägga in dem i mitt inlägg där jag vill ha dem. Radbyten registreras inte heller. Kan inte ändra storlek, färg... Ja, ingenting fungerar i editorn. När jag skriver detta finns det en tom rad mellan denna mening och den tidigare. Hur blir det när jag postar inlägget? EDIT: Som jag trodde, radbytet försvann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Mnja, fel smiley tyvärr. :sorry:

Bifogar den gamla här. :)

 

Aj då, nu har jag bytt ut den. Testar: :ThumbsUp:

 

Och tack för att du letade upp rätt smiley!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen har du rätt i att jag är söt, men jag kan inte komma ihåg något jag inte upplevt..utskallning.gif

När Leopard kom var det nog den ofärdigaste OS X-versionen hittills. Det verkade som om Apple skickade ut en betaversion i stället för en färdig. Det var myyycket strul... kära söta... hur kan du ha missat det? :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

De problem jag har är att knapparna i inläggredigeraren inte fungerar. Inga glada gubbar, ingen fet eller kursiv text. Inga knappar fungerar. Kan bifoga bilder, men jag kan inte lägga in dem i mitt inlägg där jag vill ha dem. Radbyten registreras inte heller. Kan inte ändra storlek, färg... Ja, ingenting fungerar i editorn. När jag skriver detta finns det en tom rad mellan denna mening och den tidigare. Hur blir det när jag postar inlägget? EDIT: Som jag trodde, radbytet försvann.

 

Skicka mig så mycket info som möjligt om ditt system. Version av operativsystem, webbläsare (och funkar det exempelvis i Safari men inte i Firefox?), alla plug-ins i webbläsaren osv.

 

Skicka ett pm eller till joel.westerholm@idg.se

 

Vi ska fasen hitta den där buggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...