Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Jag hade problem med att knappar och bilder inte syntes i forumet.

– steget innan jag fick ordning på forumet, så körde jag "Applejack"

och sedan kastade jag "com.apple.Safari.plist", om nu detta kan ha

någon betydelse i att det sedan började fungera.

Applejack fungerar tyvärr inte (än) i Snow Leopard.

Den har hjälpt mig ett otal gånger när datorn inte betett sig som väntat i olika sammanhang.

Exempelvis när jag trodde att en av de externa hårddiskarna la av.

Körde AppleJack för säkerhets skull och sim sala bim. B)

 

Säker start är ett alternativ som inte är lika komplett som AppleJack men som kan hjälpa.

Håll nere shift i 10 sekunder efter plinget vid omstart.

 

Ett tredje alternativ för lösa problem med Mac kan vara OnyX.

Inget jag däremot vill rekommendera att använda regelbundet, bara när det krånglar.

http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/onyx.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar

Varför får jag "Fel på sidan" i statusfältet? Och ja det är Explorer :DKan inte klicka på ikoner för tex fetstil, textstorlek, smile m.m när man skriver ett inlägg..Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lade just märke till en knasig grej. I listan "Visa ny inlägg" (kanske även på andra ställen?) står det "svara" istället för "svar" när det bara finns ett svar i tråden.

 

Edit: Varför syns inte bilden i inlägget när jag skriver det? Har klickat på "lägg till inlägg", men inget verkar hända. Sen syns bilden iallafall när inlägget postas. Knasigt.

:totaltgalen: Samma sak för mig när jag postar bilder. Och det där med texten var ju originellt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näää inga "plug-ins" och "kornen" hjälpte inte heller.

Nu lutar det åt att jag lämnar forumet om inte något händer.

Fattar inte varför man säger sig göra en uppgradering när det istället blir en nedgratering...dumstrut.gif

 

 

Har samma problem med både Firefox och Safari. Inläggen blir helkonstiga och inget (fetstil, kursiv, smilisar etc.) fungerar som det ska. Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem med både Firefox och Safari. Inläggen blir helkonstiga och inget (fetstil, kursiv, smilisar etc.) fungerar som det ska. Någon som vet?

 

Alla som får detta problemet, skicka en så detaljerad felbeskrivning ni kan till Joel med info om datorn, OS, Webbläsare <joel.westerholm (at) idg.se>

 

För mig är det enda som löser det återställning av webbläsaren. Men nu har det funkat kanon för mig i flera dagar... ta i trä.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som får detta problemet, skicka en så detaljerad felbeskrivning ni kan till Joel med info om datorn, OS, Webbläsare <joel.westerholm (at) idg.se>

 

För mig är det enda som löser det återställning av webbläsaren. Men nu har det funkat kanon för mig i flera dagar... ta i trä.....

 

Jag har nyinstallerat Explorer 8 men det hjälpte inte!

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Jag har nyinstallerat Explorer 8 men det hjälpte inte!

 

 

:hihihi:

 

 

 

(Flåt, men jag kunde inte låta bli!) :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:hihihi:

 

 

 

(Flåt, men jag kunde inte låta bli!) :sorry:

 

Det är inte roligt! Det är obehagligt att vara utan sin Mac!

-------------------------

 

Drog iväg ett PM till Joel.

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

En liten uppdatering innan helgen. Vi kollar vidare på de buggar och problem som ni har rapporterat hittills, men särskilt den som gör att redigeringsfönstret slutar fungera är besvärlig. Jag ber om ursäkt till dem som fortfarande har det problemet.

 

Buggen med annonsbannern i IE7 bad jag om mer info om från er men jag har inte hört något på flera dagar, så jag antar att vi har löst det problemet?

 

Vi undersöker också hur vi kan förbättra sökfunktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten uppdatering innan helgen. Vi kollar vidare på de buggar och problem som ni har rapporterat hittills, men särskilt den som gör att redigeringsfönstret slutar fungera är besvärlig. Jag ber om ursäkt till dem som fortfarande har det problemet.

 

Buggen med annonsbannern i IE7 bad jag om mer info om från er men jag har inte hört något på flera dagar, så jag antar att vi har löst det problemet?

 

Vi undersöker också hur vi kan förbättra sökfunktionen.

 

Låter lovande..crossfingers.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234 Skickade 28 February 2010, 16:46 ett påpekande. "Men kanske bättre att påpeka för vår kära onlinered. Joel att vi vill ha tillbaka vår grattis-funktion". Har Joel svarat? Själv undrar jag var den trevliga svarstexten på några standardfågor som fanns i medlemsprofilen tagit vägen. Och vart tog avataren i profilen vägen? Den tidigare profillayouten låg snygg och personlig väl samlad till vänster med avatar. För övrigt fungerar inte knapparna här i textrutan just nu, dessutom finns inga smieys, tomt fält! Undrar salakalle (ingen smiley), Kanske undrar fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många timmar ska det ta att få till ett inlägg.

post-35780-126783814559_thumb.png

post-35780-126783819408_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt om jag fattat matematiken rätt så är jag mest aktiv utanför papperskorgen.

post-35780-126783993211_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt om jag fattat matematiken rätt så är jag mest aktiv utanför papperskorgen.

Jo, men den enskilda del som du har flest inlägg i är papperskorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppfinnarn

Var är EMail-notifierings-kryssrutan? Har ni tagit bort den, eller letar jag bara på fel ställe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för ros skull förlustfritt optimerat bilder som används i forumet.

Det enda som försvunnit är profiler i bilderna som ändå inte hör hemma på en hemsida, slöseri med bandbredd.

 

Den oranga bakgrunden överst, branding_bg, det finns ingen anledning att ha den i PNG format eftersom alpha kanalen inte fyller någon nytta och filen blir ordentligt mycket mindre i Jpeg format. Jag sparade om den i allra högsta kvalitet med ett snäpp åt vänster. MacWorld forum logo i vitt, grafikdetalj tab_right.

 

branding_bg till jpg från 104k till 24k

logo från 28k till 21k

tab_right från drygt 3k till 435 bytes.

 

Har även tagit mig friheten att optimera smileys i GIF format ner till en bråkdel av sin ursprungliga storlek.

Där finns även thumbsup inkluderad.

post-5952-126789494093_thumb.jpg

post-5952-126789495755_thumb.png

post-5952-126789497181_thumb.png

Macworld Forum.AdiumEmoticonset Optimized.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom att tänka på att det ju är onödigt med två bilder när de kan vara en.

Kan spara ytterligare lite tid när en sida laddas.

 

post-5952-126790772853_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom att tänka på att det ju är onödigt med två bilder när de kan vara en.

Kan spara ytterligare lite tid när en sida laddas.

 

post-5952-126790772853_thumb.jpg

Fast bakgrunden måste väl vara anpassningsbar? Det är därför det är två?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast bakgrunden måste väl vara anpassningsbar? Det är därför det är två?

Vad menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men den enskilda del som du har flest inlägg i är papperskorgen.

 

 

Tack, det var vänligt av dig som begriper, att våga dig på en förklaring hur regissören till detta korkade påstående tänkt. Dessvärre är dock beskrivningen "Mest aktiv i: papperskorgen " inte sprungen ur någon god tankemodell eller med någon större eftertanke. Förbannat tråkigt för dem som lägger ner mycket tid och funderande på långa väl underbyggda inlägg, för att hjälpa andra och sedan slappnar av med korta inlägg i papperskorgen. Det är i klass med att påstå: "Ja den där hantverkaren sitter mest på fiket", då ha i själva verket åker runt på olika jobb var dag men fikar på samma hak. Så tycker salakalle, crossfingers. Ha det så gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men den enskilda del som du har flest inlägg i är papperskorgen.

post-35780-126792227689_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det var vänligt av dig som begriper, att våga dig på en förklaring hur regissören till detta korkade påstående tänkt. Dessvärre är dock beskrivningen "Mest aktiv i: papperskorgen " inte sprungen ur någon god tankemodell eller med någon större eftertanke. Förbannat tråkigt för dem som lägger ner mycket tid och funderande på långa väl underbyggda inlägg, för att hjälpa andra och sedan slappnar av med korta inlägg i papperskorgen. Det är i klass med att påstå: "Ja den där hantverkaren sitter mest på fiket", då ha i själva verket åker runt på olika jobb var dag men fikar på samma hak. Så tycker salakalle, crossfingers. Ha det så gott.

Jag håller med dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Kom att tänka på att det ju är onödigt med två bilder när de kan vara en.

Kan spara ytterligare lite tid när en sida laddas.

 

post-5952-126790772853_thumb.jpg

Ursäkta en kanske dum fråga, men är tanken att man som användare ska kunna placera filerna någonstans på sin dator så att man slipper hämta dem hela tiden? I så fall, var sparas dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta en kanske dum fråga, men är tanken att man som användare ska kunna placera filerna någonstans på sin dator så att man slipper hämta dem hela tiden? I så fall, var sparas dem?

Min tanke var inte att besökare ska modifiera innehållet i det här fallet utan att de som jobbar med forumet bör optimera den för bättre fart på densamma.

Men det är naturligtvis möjligt med utmärkta program som Glimmerblocker att filtrera och ersätta innehåll med sådant man har på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

OK, jag trodde det var en komplettering till css-filen och började rota efter motsvarande bilder i alla möjliga mappar som verkade handla om Safari. Css-filen är så långt jag orkar gå vad gäller att modda www. Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...