Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Nu vet jag inte vad du menar med Assistenten, men jag gissar på att du menar den uppe i högra hörnet, där du har din avatar, klicka där

 

Njae, jag tänkte på "Min assistent" där man fick upp ett litet nytt fönster med "Vi som modererar sajten, Dagens 20 i topp inlägg, medlemmar med mest inlägg" mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar

Njae, jag tänkte på "Min assistent" där man fick upp ett litet nytt fönster med "Vi som modererar sajten, Dagens 20 i topp inlägg, medlemmar med mest inlägg" mm.

 

 

Den ja..den har jag inte sett röken av :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna smiley fattas: :ThumbsUp:post-21604-126694939228_thumb.gif

 

Jag saknar fortfarande den, kan ni fixa?

Och det blev dubbelinlägg när jag redigerade det första inlägget. chockadskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops! Där ser man!

Håller med om att det fyller väldigt lite funktion om ingen ser den, vid avataren för alla att beskåda är en god idé, tror jag.

 

Jag tycker snarare tvärtom, att det endast skulle vara en bedömning av det enskilda inlägget. och inte synas på profil eller vid avatar), annars blir det bara ännu ett dumt "status"-system. Men visst, det kanske kan vara bra som komplement till antal poster ändå. Kvantitet kontra kvalitet :P

 

Stilmallen är ju klockren i alla fall!

Chrome-användare kan använda denna extension för att lägga till den:

https://chrome.googl...ekiogmbco?hl=sv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provar om formatering och länkar funkar i gamla hederliga Firefox 2.

 

Provar en länk

 

Finns ju hopp. Varför har det börjat strula i Safari?

 

Testar med ett återställt safari...

 

yeahbaby.gif

 

Funkar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske är lite trög, men hur lägger man till stilmallen med det där tillägget? :huh:

 

Aaa, det var bara jag som va trög. :)

Tack för tipset. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade den :) men måste fråga

 

Gäller den bara safari och blir inte alla andra hemsidor rättade på samma sätt?

Jo så är det. Alla sidor med taggar med ID eller class namn "inner_right_column", "topMenuWrapper" eller "adContainer" blir ändrade av stilmallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men inte vill du väl använda IE :totaltgalen:

Efter IE6 så ska det bli rena fröjden...

 

Enögda okunniga företagsfolk.

Har till och med hört på fikarasterna med cheferna hur de haft HÖGA förväntningar på mjukvaran eller tjänsterna enbart DÄRFÖR att det kommer från Microsoft.

För dem är MS synonymt med oslagbart hög kvalitet.

 

Där ser man var kunskapsnivån ligger där ute bland företagen... :blink::(

I vårt fall tror jag inte man är så MS-frälst, men standardisering är faktiskt viktigt när man har 38 000 anställda och alla i princip har en dator. Och även om jag gärna skulle köra Firefox istället så inser jag också att det nog är en icke-fråga för IT-avdelningen. Med FF kommer ju dessutom alla möjliga tillägg och en ännu knepigare supportsituation. Om vi nu ens skulle få installera tillägg och utan dessa är ju FF inte någon större skillnad mot andra webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker snarare tvärtom, att det endast skulle vara en bedömning av det enskilda inlägget. och inte synas på profil eller vid avatar), annars blir det bara ännu ett dumt "status"-system. Men visst, det kanske kan vara bra som komplement till antal poster ändå. Kvantitet kontra kvalitet :P

 

Ja det rensar ju ut alla papperskorgsnarkomaner som samlar inlägg :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar med ett återställt safari...

 

yeahbaby.gif

 

Funkar..

 

 

Nu funkar det inte i safari igen... inte formatering, inte smileys, inte länkar osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som säkert redan tagit upp det.. Men varför sådan fruktansvärd komprimering av bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar bara vara jag som tycker att 60 mail i inkorgen när man inte varit inne och kollat 4 trådar under dagen är en baggis...

 

Ingen moderator som kan svara på varför man med fördröjd epost-notifiering får tonvis med epost på detta vis? Hur ska man ställa in det för att bara få 1 svar per tråd oavsett hur många som svarat sen senast man kollade? Det funkar ju på alla andra forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar det inte i safari igen... inte formatering, inte smileys, inte länkar osv...

 

Funkar i ett inlägg innan Safari måste återställas igen.

 

Så här blir svarsrutan när inget funkar längre...

forumproblem.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar i ett inlägg innan Safari måste återställas igen.

 

Så här blir svarsrutan när inget funkar längre...

forumproblem.jpg

Något är antagligen trasigt i din Macs system.

Prova med säker omstart för att radera diverse cache och ev. reparera HD och behörigheter, m.m.

Kanske idé att också radera innehållet i /Users/DittAnvändarNamn/Bibliotek/Caches/.

 

Hoppas det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Multicitera-knappen verkar nu ha samma funktion son Citera-knappen. När nya forumet var nytt så tror jag den funkade, har ni petat på någon elak inställning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaa, det var bara jag som va trög. :)

Tack för tipset. :yeahbaby:

 

 

Fint, varsågod ^_^

 

Ja det rensar ju ut alla papperskorgsnarkomaner som samlar inlägg :totaltgalen:

 

 

Haha, sannerligen :P

 

Multicitera-knappen verkar nu ha samma funktion son Citera-knappen. När nya forumet var nytt så tror jag den funkade, har ni petat på någon elak inställning?

 

Här fungerar den som vanligt. Märkligt.

 

Hur går det med :ThumbsUp:-tilläggandet förresten? kissing.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något är antagligen trasigt i din Macs system.

Prova med säker omstart för att radera diverse cache och ev. reparera HD och behörigheter, m.m.

Kanske idé att också radera innehållet i /Users/DittAnvändarNamn/Bibliotek/Caches/.

 

Hoppas det löser sig.

 

 

Gjort allt det utan resultat. Skumt att det funkar efter återställning av safari, för att sen tappa alla funktioner.Kör Safari Version 4.0.4 (6531.21.10) och Mac OS X 10.6.2 (10C540)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det dyker upp en fruktansvärt irriterande BANNER alldeles över SÖK rutan

 

Är det meningen? Måste "chansa" på vad jag söker på sad.gif

 

grrrr

ps. sorry om andra har skrivit om detta. Ser inget pga den !

 

Den är borta idag... kooonstitt va?

 

Hmm, det har jag varken märkt själv eller hört något om. Kan du ta en skärmdump så vi får se vad som sker?

 

Har ni gjort nåt med forumet inatt?

Det verkar fungera mycket bättre idag :) . . . . . TACK !! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Har ni gjort nåt med forumet inatt?

Det verkar fungera mycket bättre idag :) . . . . . TACK !! :)

 

I natt har nog inget skett, däremot vet jag att utvecklarna fortsatte pilla på några buggar sent igår eftermiddag/kväll.

 

Om det fungerar bättre för dig nu kan det bero på att du hade cachade filer som efter natten hämtades hem på nytt. Så ett tips till folk med problem, börja med att rensa cachen totalt.

 

Men imorse hände däremot något, vi installerade ett nytt fräscht iPhone-skinn. Det blev riktigt snyggt tycker jag:

 

post-35707-126717795368_thumb.jpg

 

Det kan fortfarande finnas engelska fraser där dock. Ser ni en, hojta till mig genast (gärna med en skärmdump) så fixar vi det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker om det Nya forumet mer och mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

Här fungerar den som vanligt. Märkligt.

 

Hur går det med :ThumbsUp:-tilläggandet förresten? kissing.gif

Japp, nu funkar det igen.

Fast "Visa nya inlägg" hittade unga inlägg när jag loggade in, men jag kunde se i vilka trådar det fanns olästa inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu har jag avslutat bevakningen på denna tråd och så får vi se om de nya inställningarna går in automatiskt. Det verkar fungera med en annan tråd jag prenumererar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som säkert redan tagit upp det.. Men varför sådan fruktansvärd komprimering av bilder?

Vilka bilder exempelvis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...