Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Reklamen suger ju som sagt, är ni inte nöjda i övrigt så kan det bero på att de använt en "Full redigerare" när de skapade detta!

Vilket j**la uttryck! Om man inte hittar bättre försvenskning bör man väl skriva "Använd fullständig redigerare"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar

"Full redigerare" hahahaha... har inte ens tänkt på hur fruktansvärt roligt det är :)

 

 

btw Joel och andra från planeten Krypton

 

Bannern är tillbaka. Fulare än nånsing. Som jag skrev igår så rensade jag Cache, temp, cookies - RUBBET

men det blev inte bättre för det. Bannern har inte ett skvatt med cache att göra. Den ligger FEL och över

hela min sida...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I natt har nog inget skett, däremot vet jag att utvecklarna fortsatte pilla på några buggar sent igår eftermiddag/kväll.

 

Om det fungerar bättre för dig nu kan det bero på att du hade cachade filer som efter natten hämtades hem på nytt. Så ett tips till folk med problem, börja med att rensa cachen totalt.

 

Men imorse hände däremot något, vi installerade ett nytt fräscht iPhone-skinn. Det blev riktigt snyggt tycker jag:

 

post-35707-126717795368_thumb.jpg

 

Det kan fortfarande finnas engelska fraser där dock. Ser ni en, hojta till mig genast (gärna med en skärmdump) så fixar vi det.

 

Läcker skin Jo-El !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Reklamen suger ju som sagt, är ni inte nöjda i övrigt så kan det bero på att de använt en "Full redigerare" när de skapade detta!

Vilket j**la uttryck! Om man inte hittar bättre försvenskning bör man väl skriva "Använd fullständig redigerare"!

 

Nej, "full redigerare" var inte helt hundra minst sagt. Jag har ändrat texten nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

"Full redigerare" hahahaha... har inte ens tänkt på hur fruktansvärt roligt det är :)

 

 

btw Joel och andra från planeten Krypton

 

Bannern är tillbaka. Fulare än nånsing. Som jag skrev igår så rensade jag Cache, temp, cookies - RUBBET

men det blev inte bättre för det. Bannern har inte ett skvatt med cache att göra. Den ligger FEL och över

hela min sida...

 

Vi lyckas inte återskapa problemet här hos oss. För att hjälpa oss i felsökningen, skulle du kunna mejla mig med info om vilken version av Windows, IE samt vilka eventuella plug-ins du har installerade? Vore också bra att veta vilken/vilka annonser du har problem med (just nu ser jag bara Telia-annonsen, och den visas precis som den ska för oss både i IE7 och 8).

 

joel.westerholm@idg.se

 

Ps. Min far heter Calle (Cal-El). Tvärt emot hur det borde vara alltså, men farmor tänkte väl inte på Stålmannen när han fick sitt namn antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Någon som säkert redan tagit upp det.. Men varför sådan fruktansvärd komprimering av bilder?

 

På de nedskalade versionerna av bilderna menar du? Ja, de är faktiskt hårt komprimerade. Det är forumet som gör den nedskalningen och komprimeringen, har inte sett någon inställning för att bättra på kvalitén heller tyvärr.

 

Men klickar du på bilden ska du få upp originalet, utan för mycket jpeg-artefakter förhoppningsvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet men irriterande fel är att klick på "läs senaste olästa" inte tar mig till "senaste olästa" utan till inlägget efter "senast olästa". Klick på en tråd med omröstning, tar mig till första inlägget i tråden och inte till själva pollen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet men irriterande fel är att klick på "läs senaste olästa" inte tar mig till "senaste olästa" utan till inlägget efter "senast olästa". Klick på en tråd med omröstning, tar mig till första inlägget i tråden och inte till själva pollen...

Samma här, och ibland inte ens det utan går längst ner på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så blev forumet sämre efter uppdateringen och dessa saker tänker jag främst på.

 

  • Att fylla ett forum med reklam gör det rörigt och mindre tilltalande.
  • Det har blivit rörigare med denna nya layout. Ser ut som Aftonbladets hemsida där man knappt kan skilja på en artikel eller en reklam.
  • För mig har Macworlds forum givit mig många roliga och lärorika timmar, det är synd att det skall försvinna i den nuvarande röran.
  • Senaste inlägg är inte de senaste inläggen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Att fylla ett forum med reklam gör det rörigt och mindre tilltalande.

Det har blivit rörigare med denna nya layout. Ser ut som Aftonbladets hemsida där man knappt kan skilja på en artikel eller en reklam.

 

 

Håller helt med. Jag gillar inte Aftonbladet och alla "pling plong" "bling bling" sidor. betalar gärna för en reklamfri sida.

När sådant finnes återkommer jag. Tills dess får ni ha det så bra. Forumet är bra. Synd att reklam skall förstöra det...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökfunktionen verkar ballat ur helt..

 

Sökte Klimattråden, skrev Klimat och får:

 

 

post-113-12671978024_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här

 

post-113-126694717572_thumb.jpg

 

Men felet med att man inte kommer in oroar mig lite..

 

Ryckte telekabeln nån minut, starta om modemet igen, sedan Airporten Återställt Safari (totalt)

 

Startade även min gamla G4..nu är det svårt

Det hade förmodligen räckt med följande i Terminalen:

 

dscacheutil -flushcache

 

Det raderar den lokala DNS listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade förmodligen räckt med följande i Terminalen:

 

dscacheutil -flushcache

 

Det raderar den lokala DNS listan.

 

 

Det hjälpte en stund, sedan la de om växeln igen..

Sedan är jag ingen större fan av terminalkommandon :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen tillbaka Alix :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, hej! :) Ni kanske vet det där med nya inlägg? Jag skulle vilja se alla inlägg gjorda i tidsordning under samtliga delforum som ett bokmärke. Så hade jag det innan men nu kan jag inte göra ett sådant bokmärke längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, hej! :) Ni kanske vet det där med nya inlägg? Jag skulle vilja se alla inlägg gjorda i tidsordning under samtliga delforum som ett bokmärke. Så hade jag det innan men nu kan jag inte göra ett sådant bokmärke längre.

Sök på a* eller e*.

a och e är de två vanligaste bokstäverna i svenska språket.

Kanske a är aningens vanligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök på a* eller e*.

a och e är de två vanligaste bokstäverna i svenska språket.

Kanske a är aningens vanligare.

 

Så enkelt, så genialt! Tack. :ThumbsUp:

 

Edit: Det gick tyvärr inte att lägga som bokmärke. Any ideas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den finns allt där..

post-113-126721196401_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den finns allt där..

 

Nähä, det är : yeahbaby : :yeahbaby:

 

 

Edit: Jag brukar skriva in smileysarna med kod. Vanans makt och så går det fortare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om det, ett klagomål till.

Det var mycket enklare att hitta en smiley man ville ha när man kunde söka efter namnet på den.

Nu måste man skumma igenom listan, ibland två gånger innan man hittar sökt smiley. :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:tappahakan: jäklar i det Alix, den är väck..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...