Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Kan nog hålla med, (även jag kör med en mindre signatur) när man läser detta blir man lite oroad

post-113-126699810338_thumb.jpg

 

:chock: aj aj aj... tänk vilka signaturer folk kan sätta ihop.

Vissa trådar blir enorma när flera personer med stöddiga signaturer har många inlägg.

Det blir svårt att se skogen för alla träden. :bla:

 

Min röst går till: Bort med signaturfältet i forumet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar
Joel Westerholm

Kan nog hålla med, (även jag kör med en mindre signatur) när man läser detta blir man lite oroad

 

post-113-126699810338_thumb.jpg

 

Har satt begränsningar på signaturerna nu. Verkar inte ha påverkat gamla signaturer, vilket är okej tycker jag då jag inte sett någon som är riktigt onödigt stor. Men nya kommer inte kunna bli för stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stör mig på att klick på "gå till senaste olästa" inte funkar på trådar jag inte varit inne på sedan uppgraderingen. Man hamnar helt sonika på trådens allra första inlägg.

 

Ja, vad tror du om att återinföra den här funktionen Joel Westerholm?

Jag saknar även den lilla länken till originalinlägget när någon citerats.

I övrigt... ser det väl inget vidare ut. Än.

Men jag tror och hoppas att en designförändring inte är långt borta whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Nu var detta mer kritik mot Leijon och gänget som är anställda på MW. (säger bara detta så att du eller någon annan moderator inte tar åt sig helt i onödan).

 

Om du jämför de gamla reglerna (se bild nedan) med reglerna som finns här så kan du se en del omformulering, och kanske en del ändringar (inte orkat jämföra reglerna ännu).

 

 

Inget har ändrats i reglerna. Följ svensk lag, sunt förnuft och behandla folk med respekt så kommer ni inte riskera att bryta mot dem.

 

Har lagt till nummer på reglerna nu också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, vad tror du om att återinföra den här funktionen Joel Westerholm?

Fast det är faktiskt ett övergående problem märker jag. När man väl varit inne i en tråd så funkar det sedan som det ska, fast inlägget precis efter mitt senaste besök får jag scrolla uppåt för att se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... vad ska man säga.............. :mellow:

 

På plussidan ska nämnas snyggare fält. Inte så Macigt iofs.

 

På minussidan:

-Reklam I tråden. Det kan jag inte acceptera!

-Överdelen på forumet är sååå rörigt med IDG, reklam och MacWorlds logga men det är ju bara att scrolla ned fort.

-Forumet är smalare och oproportionerligare. Signaturerna får överhanden och presentationerna syns för mycket medan texten får för lite plats.

-Forumet känns segare. Kan det bero på all flashreklam?

 

Förmodligen är mycket en vanesak när det gäller att "se". Jag har bara simmat runt här en halvtimma så det är svårt att bedöma helheten. Att texten får mindre plats är den klart sämsta detaljen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två fält bör styras upp. Nu är de minst sagt röriga. Ologiskt och helknöligt att ladda upp bilder till inlägget. :armskeptisk:

post-363-126700966885_thumb.png

post-363-126700970199_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Infogandet av bilder fungerar inte bra än..skulle det inte fixas i natt?

 

Lade in en bild alldeles nyss i Vädertråden, och den blir stympad och förvrängd när man klickar på den..

 

post-113-126700978653_thumb.jpg

 

post-113-126700982311_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till, jag är antagligen snöblind efter allt snöskottande...men var syns nya PM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

En fråga till, jag är antagligen snöblind efter allt snöskottande...men var syns nya PM?

Om du klickar på ditt alias uppe till höger och sedan väljer "Meddelanden (x nya)" så kommer du dit. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du klickar på ditt alias uppe till höger och sedan väljer "Meddelanden (x nya)" så kommer du dit. ;-)

 

 

Tack..rena adventskalendern forumet numera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla dessa konstiga små symboler

 

Nu hade jag fått en "ny vän" under Vänner, och råkade klicka på nån liten gubbe, och då tog jag bort min nye vän, utan förvarning.. :irriteradtjej:

 

post-113-126701079554_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla kan ni inte stänga av signaturfältet?

Forumet ser ut (även tidigare) som en julgran med allas enorma signaturer som ingen ändå läser.

Utan dessa skulle forumets läsbarhet öka rätt rejält, många andra forum stänger av det och det är otroligt mycket trevligare att läsa trådar då.

Det kan du stänga av själv om du vill :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

V

a

r

f

ö

r

 

ä

r

 

f

o

r

u

m

e

t

 

s

å

 

s

m

a

l

t

?

 

:angry:

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, optimerat för iPad :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stora bilder som klickas på klipps av på grund av den smala kolumnen för meddelanden (tabell?). Javascript är normalt ett otyg men eftersom jag är säker på att ni aldrig kommer att ändra detta eftersom reklamen ska vara till höger så kan ett javascript som öppnar bilden "ovan på" vara en idé.

 

En åsikt. Jag är inte så säker på att "nytt" alltid betyder "bättre", ej heller att fler funktioner automatiskt skulle betyda bättre heller. Fokus borde likt i Mac-världen vara på användarvänlighet och enkelhet, vilket ofta går hand i hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, optimerat för iPad :P

Alldeles uppenbart. Speciellt när man tänker på all flashreklam här, samt tråden om att Steve Jobs inte tillåter flash i iPad :hihihi:

 

 

Jag föreslår att den blå menyn längst upp, som är kopplad till IDG tas bort. Det är redan alldeles för mycket olika färger och blinkande saker om man inte aktivt väljer att blockera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... vad ska man säga.............. :mellow:

 

På plussidan ska nämnas snyggare fält. Inte så Macigt iofs.

 

På minussidan:

-Reklam I tråden. Det kan jag inte acceptera!

-Överdelen på forumet är sååå rörigt med IDG, reklam och MacWorlds logga men det är ju bara att scrolla ned fort.

-Forumet är smalare och oproportionerligare. Signaturerna får överhanden och presentationerna syns för mycket medan texten får för lite plats.

-Forumet känns segare. Kan det bero på all flashreklam?

 

Förmodligen är mycket en vanesak när det gäller att "se". Jag har bara simmat runt här en halvtimma så det är svårt att bedöma helheten. Att texten får mindre plats är den klart sämsta detaljen.

Reklamen i tråden verkar bara ligga under första inlägget. Kan jag stå ut med även om det vore snyggare utan...

 

I övrigt håller jag med om ovanstående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan jag inte bifoga en smiley, har försökt men det händer inget. Kan förövrigt inte använda några av funktionerna ovanför svarsrutan.

Dessutom gillar jag inte svarsrutan, texten är så sjuttiotal, som att vara i nån jävla DOS redigerare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får felmeddelanden från php tolken när jag bifogar bilder.

Warning: imagecreatetruecolor() [function.imagecreatetruecolor]: Invalid image dimensions in /var/www/mwforum/ips_kernel/classImageGd.php on line 205

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/mwforum/ips_kernel/classImageGd.php:205) in /var/www/mwforum/ips_kernel/classAjax.php on line 259

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/mwforum/ips_kernel/classImageGd.php:205) in /var/www/mwforum/ips_kernel/classAjax.php on line 262

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/mwforum/ips_kernel/classImageGd.php:205) in /var/www/mwforum/ips_kernel/classAjax.php on line 263

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/mwforum/ips_kernel/classImageGd.php:205) in /var/www/mwforum/ips_kernel/classAjax.php on line 264

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Infogandet av bilder fungerar inte bra än..skulle det inte fixas i natt?

 

Lade in en bild alldeles nyss i Vädertråden, och den blir stympad och förvrängd när man klickar på den..

 

 

Nej, det här var den buggen i själva forummjukvaran jag talade om. Tyvärr finns det ingen bra lösning på det just nu. Eventuellt skulle vi kunna utveckla en fix manuellt, men då blir det ett jäkla besvär när vi uppgraderar forumet nästa gång. Nu vill jag inte lova något, mer än att vi undersöker hur vi kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Får felmeddelanden från php tolken när jag bifogar bilder.

 

 

Märkligt fel, jag har inga problem att ladda upp bilder. Men vi kollar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...