Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad är här!


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Fast det vore ju jävligt tufft att ha den stående på en hylla och kunna använda den som spegel.

:skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 106
  • Created
  • Senaste svar
Alla argumenten riktar i princip in sig på jämförelsen mot en netbook. Jag tjatar igen: iPad är ingen dator, det är en e-boksläsare på stereoider!

 

Nej, iPad är ingen dator, snarare ett datortillbehör. Hade den haft Mac OS X istället för iPhone OS, då hade det varit en dator. Så jag kommer definitivt aldrig mer skriva ordet "pekdator" i samband med iPad, inte heller kalla den för "Tablet-Mac" eftersom det inte är en Mac.

 

iPad, iPod, iPhone och AppleTV är alla att betrakta som en förlängning av iTunes. Gillar man iTuneskonceptet är alla fyra bra alternativ, men hatar man iTunes bör man skaffa något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt såld på iPad. Försöker nu röna ut om man kan använda den som "enda dator"? Skapade en tråd här som ni gärna får svara i om ni känner er manade.

 

Nej. Itunes samt ituneskonto är ett krav för att kunna använda den.

 

Står på detaljspecificationen på apple.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, iPad är ingen dator, snarare ett datortillbehör. Hade den haft Mac OS X istället för iPhone OS, då hade det varit en dator. Så jag kommer definitivt aldrig mer skriva ordet "pekdator" i samband med iPad, inte heller kalla den för "Tablet-Mac" eftersom det inte är en Mac.

 

iPad, iPod, iPhone och AppleTV är alla att betrakta som en förlängning av iTunes. Gillar man iTuneskonceptet är alla fyra bra alternativ, men hatar man iTunes bör man skaffa något annat.

Se där. :)

Den katergorisering gjorde jag på ett engelskt Mac forum.

Jag gillar den, men någon pekdator är den inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De andra argumenten var rätt så korkade.

 

Som ni hör är jag redan såld. :wub:

 

 

Vilka argument är korkade?

 

Du tog inte upp några argument som verkligen talar för iPaden!

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TreeX

 

Tex med iPhone 3GS. 2MP kamera när alla andra lanserade 12MP.

 

MP har i stort sett inget att göra med hur bra kameran är! Bildkvaliten sitter i censorn. Och med tanke på hur små mobiler är så ska man nog inte kliva över 5 mp för då blir bilderna brusigare och inte lika rena. Så välj aldrig mobiler eller kameror utifrån MP. Dock är inte iPhones kamera den bästa, men det beror nog på att det är en liten censor i den.

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...