Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad är här!


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 106
  • Created
  • Senaste svar

http://www.apple.com/ipad/

 

Fast VEM köper den här? :3 Om den kostar runt 3000-4000 som andra netbooks gör, så visst inga problem att fixa en sånhär. Men ser fortfarande ingen anledning till att jag skulle fixa en sånhär istället för en vanlig laptop :3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.apple.com/ipad/

 

Fast VEM köper den här? :3 Om den kostar runt 3000-4000 som andra netbooks gör, så visst inga problem att fixa en sånhär. Men ser fortfarande ingen anledning till att jag skulle fixa en sånhär istället för en vanlig laptop :3

 

Ungefär så brukar folk säga om macbook pro och sen går de och köper en skräp laptop som håller i ett år för 5-6000 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär så brukar folk säga om macbook pro och sen går de och köper en skräp laptop som håller i ett år för 5-6000 ;)

Nja, kanske inte.

Men jag frågar detta endast för jag ser ingen "typisk målgrupp" för denna produkt, liksom vem har efterfrågat en sånhär dator?

Okej, om detta är Apples motsvarighet till andra datortillverkares "netbooks" och är glad att priset inte överstiger 4000-5000kr. För hade denna produkt kostat runt 6000-8000kronor så hade Apple varit ute och cyklat, då köper ju konsumenterna en laptop istället. :3

 

Ska bli spännande att se hur många personer som faktiskt köper den här iPad:en, jag vill inte ha någon, ser inte vad den ska göra för någon nytta. Det är ju ingen dator, den har ju inget "riktigt" operativsystem. Hade den kommit med OS X hade det varit andra bullar men nu är det mest "meh" om den. Missförstå mig inte, jag välkomnar nya produkter, men jag förstår inte vad denna maskin ska göra för konsumenten som de andra datorerna/handdatorerna inte klarar av. :3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att den inte ersätter en netbook, du kan inte köra andra program än de i app store (ja där finns det mesta, men inte typ de programmen man har i sin dator)

 

Hade hoppats på att Snow Leopard var installerat på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jailbreaka den och det är en grym maskin. XMBC skulle sitta fint på den också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att den inte ersätter en netbook, du kan inte köra andra program än de i app store (ja där finns det mesta, men inte typ de programmen man har i sin dator)

 

Hade hoppats på att Snow Leopard var installerat på den.

Det är DETTA som jag undrar, varför skulle folk vilja köpa den + en massa program på App Store om det inte är Apples motsvarighet till en netbook?

Netbooks är så otroligt populära just nu, och att de släpper den här "vad det nu är för något"-produkt blir man ju bara som ett frågetecken istället för ett utropstecken.. Blir ju liksom att man köper en liten söt netbook med Windows 7 Starter på istället som är en riktig dator i miniatyrstorlek typ..

 

Hade det varit en netbook med touch screen och typ Snow Leopard Light eller någonting (som typ Windows 7 Starter för netbooks fast OS X) hade ju såå mycket fler personer varit intresserade, tänk bara på alla studenter som vill ha en liten dator att blogga från osv.. iPad kan man ju inte avnjuta internet fullt ut eftersom den tydligen skulle sakna Flash? :3

 

Sen en sak till jag inte riktigt fattade, den skulle komma i en Wi-Fi-version och en 3G-version? Vad innebär det egentligen? Ska man ha ett abonnemang för apparaten också som kostar pengar? :3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cool studentpryl säger jag. All kurslitteratur inlagd, noteringar görs på föreläsningarna osv. Gärna med någon form av smart ritplatteprogramvara?

 

Om jag skulle vara intresserad av en Netbook, vilket jag inte är - då skulle iPad definitivt vara ett alternativ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, kanske inte.

Men jag frågar detta endast för jag ser ingen "typisk målgrupp" för denna produkt, liksom vem har efterfrågat en sånhär dator?

Okej, om detta är Apples motsvarighet till andra datortillverkares "netbooks" och är glad att priset inte överstiger 4000-5000kr. För hade denna produkt kostat runt 6000-8000kronor så hade Apple varit ute och cyklat, då köper ju konsumenterna en laptop istället. :3

 

Ska bli spännande att se hur många personer som faktiskt köper den här iPad:en, jag vill inte ha någon, ser inte vad den ska göra för någon nytta. Det är ju ingen dator, den har ju inget "riktigt" operativsystem. Hade den kommit med OS X hade det varit andra bullar men nu är det mest "meh" om den. Missförstå mig inte, jag välkomnar nya produkter, men jag förstår inte vad denna maskin ska göra för konsumenten som de andra datorerna/handdatorerna inte klarar av. :3

 

"Jag vill inte ha någon". Okej. Om jag skulle få en skulle jag nog kasta bort den med. inte....

 

Jag kan se många användningsområden.

 

Som att bläddra igenom tidningen på morgonen med den.

Sätta sig i soffan och slösurfa med den. Skönare än en vanlig dator tror jag också.

Se på filmer när man sitter på pendeln i en timme. Istället för att stirra på den lilla iPhone-skärmen.

Köpa böcker utan att behöva lämna huset.

Använda som ett mediabiblotek. Är säkert på att man kan koppla till Tvn om det går till en projektor och då kan man visa alla sina bilder, musik och filmer för sina vänner och familj på stora tvn med bra högtalare.

Använda i jobbet genom presentationer, kalkylblad, anteckningar osv. Inte för att ersätta en dator utan ett bra komplement.

Spela coolare och skönare spel.

Perfekt att ha i väskan istället för en klumpig dator.

 

Och sedan fungerar den för enkla användare, särskilt med ett externt tangentbord som en netbook. Man kan skriva dokument, surfa, skriva mail.

 

Där har du några användningsområden. ^_^

 

Jag är redan förälskad i iPad. :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit; kollade reklamfilmen om den nu...

NU kom jag på en BRA grej med iPad, man kunde väl kolla på film med den?

Då är den ju perfekt om man ska ut och resa och kan kolla film på den! ;D

 

Men jag tycker den är SÅÅÅ inriktad på hur den AMERIKANSKA individen lever, så mycket amerikanskt över det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU kom jag på en BRA grej med iPad, man kunde väl kolla på film med den?

Då är den ju perfekt om man ska ut och resa och kan kolla film på den! ;D

 

Och det jobbet gör en macbook bättre.

 

 

Skräp säger jag. En förvuxen Ipod touch är vad det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju erkänna att Apple är duktiga på att få folk att vilja köpa produkter, reklamfilmen var ganska "KOM OCH KÖP PRODUKTEN VI VET ATT DU VILL HA DEN MEN DU HAR EGENTLIGEN INGEN NYTTA AV DEN" typ.. Lyckas varenda gång de släpper någonting.

 

Håller med dig Radiozo, sänk priset på MacBook istället för att släppa en sånhär produkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska som "supported language" hade ju suttit fint. Verkar ju fint annars även om någon form av multitaskingfunktion kanske hade varit på sin plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda ställena jag kan tänka mig att den kan fungera är i hemmet och på jobbet för att ta anteckningar osv. Det är absolut inget man bär med sig. Ska man bära med sig ngt så stort kan man lika gärna ta med laptoppen så kan man göra ngt vettigt med den också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det jobbet gör en macbook bättre.

 

 

Skräp säger jag. En förvuxen Ipod touch är vad det är.

 

Det är ju vad den är också...

 

Den kör till och med iPhoneOS och har samma begränsningar, så jag håller med.

 

 

Tror inte detta kommer sälja speciellt mycket utanför appletokiga entusiaster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är appletokig men den här produkten tilltalar inte mig ett dugg. Den känns bara korkad.

Hade det varit Snow Leopard i den istället så kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt omotiverad produkt om man har en iphone. Men tror ändå att den tjänar sitt syfte ganska bra. Om jag läste mycket och hade en stationär mac så hade jag kunnat tänka mig denna. Jobba på den stationära och surfa på iPaden. För den verkar sjukt prisvärd, den som säger nått annat hoppas jag inte sitter med en iPhone.

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt omotiverad produkt om man har en iphone. Men tror ändå att den tjänar sitt syfte ganska bra. Om jag läste mycket och hade en stationär mac så hade jag kunnat tänka mig denna. Jobba på den stationära och surfa på iPaden. För den verkar sjukt prisvärd, den som säger nått annat hoppas jag inte sitter med en iPhone.

 

Haade!

 

Jag har iphone och tycker ipad är på tok för dyr. 3000 hade varit rimligare. Det är trots allt en ipod med större skärm. Du kan göra betydligt mycket mer med en Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte detta kommer sälja speciellt mycket utanför appletokiga entusiaster.

 

I sverige nej. Men i länder framför allt städer där man åker mycket tunnelbana eller buss så kommer den sälja. Den är inte jättemycket dyrare än de andra ebooks som finns om man tänker på vad man får mer. Som sagt, eftersom apple för en gångs skull satt ett ltie vettigare pris så skulle jag mycket väl kunna tänka mig denna istället för en bärbar när jag köpt en iMac och gjort mig av med min macbook så småning om. Gillar alot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iphone och tycker ipad är på tok för dyr. 3000 hade varit rimligare. Det är trots allt en ipod med större skärm. Du kan göra betydligt mycket mer med en Iphone.

 

Du kan göra två saker mer med en iphone, ringa och smsa. För mig som är fotograf så skulle denna vara sjukt smidig om jag inte haft en bärbar dator då man kan föra över bilder till den direkt och titta på dom. Tycker 5000 är ett rimligt pris om skärmen nu är så bra som dom säger. För en gångs skull är jag glad över en produkt å då hatar hela forumet den:P Brukar vara tvärt om;) haha!

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iphone och tycker ipad är på tok för dyr. 3000 hade varit rimligare. Det är trots allt en ipod med större skärm. Du kan göra betydligt mycket mer med en Iphone.

 

Du menar inte tvärtom? Vad kan du göra på iPhonen som du inte kommer kunna på iPaden? Förutom att ringa då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar inte tvärtom? Vad kan du göra på iPhonen som du inte kommer kunna på iPaden? Förutom att ringa då.

Och GPSa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, om du menar navigera, den har fortfarande gps väll. Men jag tycker ändå det låter sjukt bra att den är billigare trots den större skärmen, prestandan, möjligheterna att koppla till projektor och tv och dessutom det underbara gränssnittet inte minst på kalendern och kontaktboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tveksamt inställd är jag trots allt. Den ser ju fin ut och är säkert väldigt användbar. Det är dock det där med vem den är till för och vad den ska användas till om man inte jobbar med böcker eller är journalist, vilket presentationen av den verkar ge intryck av att den är skapad för. Den är lite väl dyr för att vem som helst ska kunna gå in och "bara" köpa en. Snobbarna kommer säkert att köpa en bara för att det är en sån pryl.

 

Jag är ändock väldigt intresserad av en. Den skulle vara ett bra hjälpmedel när jag vill skriva ner mina tankar och dylikt. Det får bli en framtida projekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar inte tvärtom? Vad kan du göra på iPhonen som du inte kommer kunna på iPaden? Förutom att ringa då.

 

GPS, kamera bland annat. Du kan koppla en iphone till tv eller projektor också om du nu vill det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...