Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur parkerar du?


Mattiasgbg

Hur parkerar du?  

58 medlemmar har röstat

  1. 1. Nosen eller baken utåt?

    • Nosen utåt
      15
    • Baken utåt
      24
    • Blandat
      19


Rekommendera Poster

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Så här ska det gå till:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja lägga till ett tävlingsmoment: köra ut ur parkeringsfickan utan att nudda de andra bilarna! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja lägga till ett tävlingsmoment: köra ut ur parkeringsfickan utan att nudda de andra bilarna! :D

Jo, man borde dela upp det i två grenar. Parkera utan att nudda och parkera och köra ut igen utan att nudda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går ju lätt göra olympisk gren av det, bara ställa två höjdhoppsställningar med ribba mitt emot varandra så får man parkera emellan emedans de flyttas närmre och närmre varann. Den som kan parkera trängst (å ev köra ut) utan att peta ut ribban vinner. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jo, men han som vill in i filen parkerar ju en liiiten stund ute på högra vägrenen. Så, filmen passar väl bra här då?

 

 

totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Alltså jag gjorde nåt jag inte kanske borde berätta, jag har då rätt mycket bilkörarerfarenhet men kanske inte lika mycket i parkering och häromdan när jag parkerade i en parkeringsruta hamnade jag en decimeter fel för långt ut, på linjerna, inte snyggt tänkte jag och det är ju så lite tänkte bara få in bilen några ynka centimetrar så då tänkte jag hoppa över att köra ut och göra om hela inbackningen som jag annars brukar göra, utan bara rulla fram å tillbaka lite i rutan för å få det snyggare, men alltså vad svårt det var! Åkte fram å tillbaka en fem-sex gånger (lite likt ovanstående film faktisk) utan att komma en cm närmare inåt innan jag gav upp och lät bilen stå på linjen. Pinsamt! :blush:

 

Nån som vet hur man gör??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hur då? Jag lyckades inte! Svängde liksom bara tillbaka i samma spår hela tiden.

 

 

Kan tillägga att utrymmet var mindre än i videon ovan, inte mycket att ratta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hur då? Jag lyckades inte! Svängde liksom bara tillbaka i samma spår hela tiden.

Det går ju inte, man måste ta ut svängarna mer än en parkeringsruta tillåter. Det är som att försöka flytta bilen inne i en container. Du har således inte misslyckats. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju inte, man måste ta ut svängarna mer än en parkeringsruta tillåter. Det är som att försöka flytta bilen inne i en container. Du har således inte misslyckats. :)

Ja det jag tycker, men ändå det borde gå. :D

 

För säg så här, jag lägger i backen och svänger på framhjulen då svänger ju bara framändan utåt, bakhjulen har ju samma läge i princip, sen kan jag ju bara åka framåt och måste ju ha in bilen då svänger jag tillbaka och följdaktligen i samma spår jag nyss backat i och bilen har inte flyttat sig en millimeter, jag fattar inte!?! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det jag tycker, men ändå det borde gå. :D

 

För säg så här, jag lägger i backen och svänger på framhjulen då svänger ju bara framändan utåt, bakhjulen har ju samma läge i princip, sen kan jag ju bara åka framåt och måste ju ha in bilen då svänger jag tillbaka och följdaktligen i samma spår jag nyss backat i och bilen har inte flyttat sig en millimeter, jag fattar inte!?! :lol:

Här en film som illustrerar varför man måste göra rattutslag... ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=6xv2bPxXWKw

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He he, ja, jag är liiite bättre än så. :D

Vet ju inte riktigt hur du hade parkerat, men om om damen i filmen hade vridit ratten åt andra hållet vid ca 15 sekunder och sedan backat lite till så hade hon sedan kunnat köra rakt fram och hamna på samma plats som innan, fast lite sidoförflyttad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ju inte riktigt hur du hade parkerat, men om om damen i filmen hade vridit ratten åt andra hållet vid ca 15 sekunder och sedan backat lite till så hade hon sedan kunnat köra rakt fram och hamna på samma plats som innan, fast lite sidoförflyttad.

Vad har hur jag parkerar med ovanstående exempel? Vet inte ens vad hennes syfte är om det är att förflytta sig eller backa ur fickan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har hur jag parkerar med ovanstående exempel? Vet inte ens vad hennes syfte är om det är att förflytta sig eller backa ur fickan...

Jag tänkte om det var en sådan ruta som du hade hamnat fel i, men det var det tydligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...