Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nästa leverans till 3


Madde88

Rekommendera Poster

Beställde: 090828, Vit 32GB (Köplats runt 300)

 

Inne på min 4:e vecka och fick detta besked idag:

 

Din beställning är hanterad. I dagsläget så är det just nu endast iPhone 32GB white som vi inte har i lager. Vi inväntar ny leverans från Apple denna vecka eller nästa, har ännu inte fått den bekräftad.

 

Kan ju vara bra att veta om man väntar på vit 32GB.

 

Såg ditt inlägg först nu. Det är ju ruttet om du hamnar längre bak i kön än de som har beställt senare (typ mig). Missförstå mig inte, jag önskar inte byta plats med dig. ;)

 

Är det helt slumpmässigt hur man hamnar i kön, eller är andra faktorer inblandade, tro? Jag är exempelvis helt ny Tre-kund. Hur är det med dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar
Såg ditt inlägg först nu. Det är ju ruttet om du hamnar längre bak i kön än de som har beställt senare (typ mig). Missförstå mig inte, jag önskar inte byta plats med dig. ;)

 

Är det helt slumpmässigt hur man hamnar i kön, eller är andra faktorer inblandade, tro? Jag är exempelvis helt ny Tre-kund. Hur är det med dig?

 

Jag har inget förtroende för Tre efter att ha blivit totalblåst genom att vara betatestare på Motorola A920 och ett ickefungerande 3G-nät i två år. Så det förvånar mig inte att de inte lyckas skicka telefoner till personer som uppenbarligen har köat längre än de som har gjort beställningar den senaste veckan.

 

Har beställt med kontantkort och skall låsa upp telefonen eftersom jag inte vill ha något att göra med Tre igen. Tyvärr hamnar en del av pengarna hos Tre ändå. Hade hellre sett att alla slantarna hamnade hos Apple.

 

Får väl bli att ringa till Tres kundtjänst i morgon och fråga vad det sysslar med på orderavdelningen.

 

För övrigt glädjer det mig att ni som har beställt börjar få era telefoner levererade. Enjoy!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20.23 Paketet i Jönköping..ser ut som man får leka imorgon :)

 

20.22 Paketet i Jönköping. Hehe, jag leder med en minut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min svarta 16 gb för en vecka sen. Nu verkar den vara framme.

"22 sep kl 07:28 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren"

 

Smaskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"22 sep kl 07:34 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren

22 sep kl 04:27 Stockholm, Sorterad

21 sep kl 20:25 Jönköping, Sorterad

21 sep kl 16:52 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen"

 

Innebär detta att den finns att hämta ut? Jag har ännu inte mottagit någon avi. Men det räcker med kolli-ID och legitimation för att hämta ut sa killen på Tre. Dock står det ingenstans var jag kan hämta ut den. Dock brukar det alltid vara på Konsum (Spånga) där jag bor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"22 sep kl 07:34 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren

22 sep kl 04:27 Stockholm, Sorterad

21 sep kl 20:25 Jönköping, Sorterad

21 sep kl 16:52 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen"

 

Innebär detta att den finns att hämta ut? Jag har ännu inte mottagit någon avi. Men det räcker med kolli-ID och legitimation för att hämta ut sa killen på Tre. Dock står det ingenstans var jag kan hämta ut den. Dock brukar det alltid vara på Konsum (Spånga) där jag bor.

 

Det innebär att den kommer att komma till utlämningstället idag.

Blev paketet sorterat i Stockholm under natten/morgonen skall du ha leveransen samma dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det innebär att den kommer att komma till utlämningstället idag.

Blev paketet sorterat i Stockholm under natten/morgonen skall du ha leveransen samma dag.

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Muhaha! :D iPhone 3GS 32GB vit here I come :P

 

"22 sep kl 16:11 Coop Konsum Spånga Torg, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jailbreaka vesion 3.1??? fick min idag! beställde 15/9 =)

Jailbreaka gör man väl bara om man importerat telefonen från USA? För att låsa upp den å kunna använda i Sverige?

 

Varför jailbreakar man annars? Vad är fördelarna/nackdelarna?

 

Stort tack till den som tar sig tid att svara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min vita 32:a idag, beställd 11/9. Blev mycket överraskad när avin låg i brevlådan. Jag trodde jag skulle fått något leveransbesked av Tre men det fick jag inte.

 

Det är version 3.1 så någon jailbreak blir det inte. Det gör inte mig något, jag har inget behov av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sanslöst. Min iPhone skickades felaktigt till min gamla adress i Göteborg, men ska till Linköping. Efter en dryg veckas väntan på att paketet ska komma rätt har det nu skickats tillbaka till Jönköping. Vad sysslar ni med, Tre!? Jag som var en mycket nöjd och trogen kund innan den här soppan.

 

post-1326-1253774288_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ipreferbananas

De verkar skicka till den adressen man hade när man beställde den första istället för samma som man skickar räkningarna till. Det har hänt nån mer här i tråden.

 

Till er som fått era telefoner, var det nån som noterade när den nya mobilen ploppade upp i "mitt tre" under "min mobil"? Kommer den upp där när de skickat den nya eller dröjer det ett tag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jailbreaka gör man väl bara om man importerat telefonen från USA? För att låsa upp den å kunna använda i Sverige?

 

Varför jailbreakar man annars? Vad är fördelarna/nackdelarna?

 

Stort tack till den som tar sig tid att svara :)

 

Jailbreak innebär kort och gott att man kan installera program som inte godkänts av Apple, varken mer eller mindre. Detta tar inte bort operatörslåset på 3G eller 3GS. För att ta bort operatörslåset använder man sig i dagsläget av ett program som heter ultrasn0w och som förutsätter en jailbreakad telefon. Skall man använda detta krävs det att man har koll på vad man gör och är mycket försiktig vid uppdateringar av mjukvaran i telefonen. Mer info: iphone-devs blogg

för information om upplåsning och jailbreak finns korrekt och aktuell information på bloggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallu!

 

Registrerade mig nyss.

 

Ville bara berätta att jag har beställt en 16GB 3GS vit med operatörsupplåsning.

(Jag råkade beställa en svart innan men Tres kundtjänst, som är väldigt trevliga för övrigt, fixade det utan några problem. Kommer inte ens att bli debiterad för att ej ha hämtat ut paketet)

 

Men leveransen är väldigt snabb! 2-3 dagar om modellen är inne på lager och det stämmer.

 

Aja, jag kommer att använda Comviq på telefonen när jag får den.

 

Måste bara säga igen att Tres kundtjänst är riktigt trevliga! Seriöst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min svarta 3GS 16GB från TRE igår, beställde 24/8 så det tog ju ett tag. Paketet tog även en gen(sen)väg via min gamla adress...

 

Men nu är den jailbreakad och upplåst, körs nu med Telenor.

 

 

PS. Spotify + Backgrounder = <3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beställde en svart 16bg igår kl. 23:00, via nätet.

är nu sorterad och anländer till posten uthämtningsställe imorrn. helt ok :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar även finnas 3GS i vissa av Tre:s butiker.

En forummedlem skrev idag i tråden "Leverans till Telia" att han gått in i en Tre-butik under torsdagen och köpt en

svart 32GB över disk utan förbokning.

De flesta av er vet det kanske redan, men hjälper det någon så är det ju bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit om detta i en annan tråd, men jag köpte en vit 16-giggare i Trebutik utan kölista, de hade telefoner i lager. På Götgatan i Stockholm handlade jag, och ett riktigt lyft jämfört med den gamla 3G :-)

Detta var i onsdags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, till er som bara sitter och väntar, det är trams.

 

Jag slank in i måndags och plockade upp 2 stycken 16gb VIT utan att stå i någon lista eller kö.

 

Deras kösystem är överskattat och det har nog f*ckat upp sig mer än vad de vill erkänna.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Balkongmadrass

Jag har väntat på min iPhone 3GS i snart fem veckor och börjar bli less. Jag beställde via Halebop.

När jag tänker efter så är inte 3s priser så farliga. 450 kr i månaden och då ingår allt. Om man jämför med Halebop, så kan jag de första sex månaderna ringa i ca. 12 minuter om dagen innan jag går över 3s priser. Men efter sex månader så får jag bara ringa för 3 minuter om dagen. Det är verkligen i lägsta laget.

Vilken iPhone kommer snabbast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...