Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Fråga till Tele2,

 

Har köpt en beggad iP4 som är tele2låst.

 

Den är mer än 12 månader gammal, kommer jag kunna låsa upp den via er?

Jag fick med förpackning till den.

 

Tacksam för svar.

 

Japp det kommer du kunna tag med dig bara original kvitto.

 

/Hunter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Fråga till Telia:

Jag fick ett meddelande från er ikväll att imessage kommer beläggas med kostnad.

Hur mycket skulle det bli? Som ett vanligt sms?

TIA

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till Telia,

 

Har under en tid tillbaka problem med att internetuppkopplingen försvinner med jämna mellanrum i 3G, teckning finns enligt telefonen. Går jag in i menyn och antingen stänger av/slår på 3G så börjar det fungera igen alternativt återställer nätverksinställningarna. Har testat återställa telefonen men problemet kvarstår. Vad göra? Har en iPhone 4S.

 

/Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Fråga till Telia,

 

Har under en tid tillbaka problem med att internetuppkopplingen försvinner med jämna mellanrum i 3G, teckning finns enligt telefonen. Går jag in i menyn och antingen stänger av/slår på 3G så börjar det fungera igen alternativt återställer nätverksinställningarna. Har testat återställa telefonen men problemet kvarstår. Vad göra? Har en iPhone 4S.

 

/Peter

 

Hej Peter.

 

Det där låter som ett fel på själva hårdvaran men för att säkerställa att så är fallet skulle jag vilja be dig kontakta vår kundtjänst via 90200 så får de ordna med en felanmälan till vår tekniska support som i sin tur får undersöka saken. Om de ingenting kan hitta så rekommenderar jag att du tar telefonen till en utav våra butiker och startar ett serviceärende så får en serviceverkstad ta en titt på din iPhone.

 

MvH

 

Kristoffer Gustafsson

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Postad (redigerade)

Fråga till Telia:

Jag fick ett meddelande från er ikväll att imessage kommer beläggas med kostnad.

Hur mycket skulle det bli? Som ett vanligt sms?

TIA

/J

 

Hej Tia.

 

Du får jättegärna beskriva vad som står i ditt sms då vi inte har några planer på att ta betalt för iMessage eller liknande "sms-appar" i dagsläget.

 

MvH

 

Kristoffer Gustafsson

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

En fråga till Telia angående beställning via deras hemsida.

Om man gör en beställning på en iphone 4S via er hemsida, skickar ni automatiskt med ett nytt micro-sim? Eller måste man beställa det separat?

 

Det fungerar att beställa telefon/förlänga sitt abonnemang via hemsidan om man har 2 månader kvar av sin bindningstid?

 

Hej!

 

Jag ber om ursäkt för det sena svaret. Ett mikrosim ska skickas ut per automatik i samband med köp av en terminal som kräver ett mikrosim. Däremot kan det hända att telefonen kommer före simkortet eller tvärtom. Detta beror på att hårdvaran och simkortet skickas från separata håll. För den otålige så går det att besöka vår butik och få ett mikrosim på en gång i handen givetvis.

 

MvH

 

Kristoffer Gustafsson

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Postad (redigerade)

Gäller främst Telia.

 

Jag har idag ett mobilabonnemang (Telia OnePhone) på företaget där jag är anställd, kopplat till företagets växel. När jag slutar om någon vecka kommer abonnemanget att avslutas.

Blir numret tillgängligt för att teckna ett nytt abonnemang, och hur snabbt går det isåfall?

 

Hej.

 

Jag ber om ursäkt för det sena svaret och jag misstänker att du redan fått svar på din fråga på annat håll men oavsett vilket så väljer jag att svara ändå, bättre sent än aldrig heter det ju trots allt. Om du vill behålla numret privat så går det att ordna med en överlåtelse, det kan göra både före abonnemanget och avslutas (förutsatt att numret ligger reserverat så ingen annan hinner knycka numret) och kostar 250 kronor. En överlåtelse kräver ett skriftligt underlag från både tillträdande och frånträdande kund men så snart underlaget finns tillhanda hos oss tar det inte lång stund innan abonnemang eller nummer ligger på den nya kunden.

 

MvH

 

Kristoffer Gustafsson

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br />Hej Peter.<br /><br />Det där låter som ett fel på själva hårdvaran men för att säkerställa att så är fallet skulle jag vilja be dig kontakta vår kundtjänst via 90200 så får de ordna med en felanmälan till vår tekniska support som i sin tur får undersöka saken. Om de ingenting kan hitta så rekommenderar jag att du tar telefonen till en utav våra butiker och startar ett serviceärende så får en serviceverkstad ta en titt på din iPhone. <br /><br />MvH<br /><br />Kristoffer Gustafsson<br />Telia Kundservice<br />
<br /><br /><br />

 

Detta verkar vara ett allmänt problem efter senaste Ios-releasen. Har haft precis samma problem med både min 4s och min nya ipad. Finns en annan tråd som behandlar ämnet här i forumet om du letar lite. Verkar vara oberoende av operatör (Telenor i mitt fall).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Hej Telia!

 

Jag har som många andra beställt en iphone 5 32gb svart. Jag gjorde detta på releasenatten ungefär en timme efter release (snabbare gick inte då er sida konstant kraschade) Jag har hoppat mellan fyra olika preliminära datum. Nu har den stått still på 2012-10-08 ett tag, när får ni in nästa last som skickas ut till alla som fortfarande väntar? Kan man räkna med den här tiden?

 

Anledningen till att jag frågar är för att jag funderar på att gå att köpa en på applestore, men vill veta först om man kan räkna med att få telefonen den 8/10 eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till Tele2Hej! Varför kostar det sjukt mycket ringa till andra mobiler från fast telefon 1,99kr är sjukt dyrt jag ringer billigare till mobil på island.Så har ni inte ens tillägstjänst för att ringa billigare till andra mobiler i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej 3!

Hur lång tid dröjer det innan ni och Apple löser problemet med att aktivera iMessage och välja uppringnings-id ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 1 month later...
iPhoneReservdelar.se

Tycker att det är dåligt att leverantörerna är inte aktiva på detta forum i alla fall inte i samma omfattning som tidigare.

Vi har trådar om telefoner som tappar samtal som kan knytas till operatör men det är tyst överallt.

Liten skärpning, det är trötts allt Era kunder som skriver,

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Telia Kundservice

Tycker att det är dåligt att leverantörerna är inte aktiva på detta forum i alla fall inte i samma omfattning som tidigare.

Vi har trådar om telefoner som tappar samtal som kan knytas till operatör men det är tyst överallt.

Liten skärpning, det är trötts allt Era kunder som skriver,

 

Hej! Jag kan inte annat göra än att hålla med dig om att vår bevakning på detta forum har varit bristfällig under en period. Det vill vi gärna se till att ändra på så det är vår förhoppning att vi ska vara mer aktiva och svara på fler frågor och funderingar än vi gjort de senaste månaderna. När det gäller just tappade samtal så rör det i regel problem vid skifte av nät då exempelvis 4G (som nu är mer utbrett och använt) inte hanterar samtal utan endast datatrafik. Upplever man detta i stor utsträckning så kan en kontakt med vår kundtjänst via 90200 eller via e-post genom www.telia.se/kontakt vara att föredra så de får kika närmare på täckningsförhållandet i området.

 

MvH

Kristoffer Gustafsson

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är ingen från 3 aktiv här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är ingen från 3 aktiv här?

Kanske ingen som bjudit hit dem, ta kontakt, visa dem hit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har en fråga ang. upplåsning av telefon. När upplåsningen väl är gjord, kan den då bli "låst igen"? Jag är för tillfället i Australien och ska köpa ett kontantkort från en operatör som verkar här och jag vill verkligen inte låsa mig. Är det bara vid nyköp av telefoner eller när man tecknar ett månatligt abonnemang som telefonen kan bli operatörslåst?

 

Tack på förhand,

Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej! Jag har en fråga ang. upplåsning av telefon. När upplåsningen väl är gjord, kan den då bli "låst igen"? Jag är för tillfället i Australien och ska köpa ett kontantkort från en operatör som verkar här och jag vill verkligen inte låsa mig. Är det bara vid nyköp av telefoner eller när man tecknar ett månatligt abonnemang som telefonen kan bli operatörslåst?

 

Tack på förhand,

Björn

Hej Björn!

 

Om du har låst upp en telefon(tagit bort operatörslåset) så kan den låsas igen om du återställer telefonen, eftersom du då återställer den till ursprungsläget. Om du har låst upp en telefon skulle jag rekommendera att vara lite försiktig med återställningar. Att en telefon bara "hipp som happt" låser sig igen låter väldigt konstigt, utan orsak så ska inte ett operatörslås läggas tillbaka.

 

MvH

Thomas Axelsson

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa Telia :D

 

Köpte en iPad Mini Retina 16 GB i förra veckan i er butik i Kungsbacka, och valde att ta ert erbjudande för 249 kr/mån inkl surf för 2 GB

Allt är OK med iPaden har dock inte hunnit testa er täckning för det Mobila bredbandet än där jag bor, men det blir förmodligen imorgon

(Har er konkurrent Telenor på min iPad 2, och där är täckningen bra, men jag har sagt upp det nu)

 

Nåväl..idag kom ett brev från Telia som gör mig lite konfunderad, och jag får erkänna att jag känner mig dum, så jag måste fråga :D

Gäller detta brevet även för iPad? Hur hittar jag inställningarna i så fall? :fundersam:

 

post-113-0-74077900-1392137992_thumb.jpg

 

Kan ju vara bra att veta i så fall :)

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Bästa Telia :D

 

Köpte en iPad Mini Retina 16 GB i förra veckan i er butik i Kungsbacka, och valde att ta ert erbjudande för 249 kr/mån inkl surf för 2 GB

Allt är OK med iPaden har dock inte hunnit testa er täckning för det Mobila bredbandet än där jag bor, men det blir förmodligen imorgon

(Har er konkurrent Telenor på min iPad 2, och där är täckningen bra, men jag har sagt upp det nu)

 

Nåväl..idag kom ett brev från Telia som gör mig lite konfunderad, och jag får erkänna att jag känner mig dum, så jag måste fråga :D

Gäller detta brevet även för iPad? Hur hittar jag inställningarna i så fall? :fundersam:

 

attachicon.gifSkärmavbild 2014-02-11 kl. 17.56.32.jpg

 

Kan ju vara bra att veta i så fall :)

 

Hej Pocahontas!

 

Det brev du fått utskickat är ett standardutskick för mobilt bredband. I ditt fall använder du inte ett modem i en PC eller MAC utan kortet sitter direkt i din iPad (får jag anta) och därför stämmer inte all info i utskicket som är formulerat utefter användadet på en PC/MAC. Eftersom du ej kan skicka SMS med en iPad (dock iMessage) så blir informationen lite skev. Ber om ursäkt för eventuell förvirring. Dina HOMERUN-uppgifter kan vi skicka ut med post eller så flyttar du bara simkortet till en telefon (om du har en telefon som tar det simkortsformatet) och skickar sms därifrån för att få uppgifter eller ladda extra data.

 

Ha en fortsatt trevlig afton.

 

MvH

Kristoffer Gustafsson

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Telia

Nu har jag kommit halvvägs, tack vare en underbart hjälpsam tjej (Johanna) i er Kungsbackabutik.

Hon hjälpte mig att flytta Simkortet från Ipad minin över till min Doro, (som har ett mikroSim) och vi fick efter lite trixande fram användarkod och lösenord..

( långa kodord ni har)

 

 

För jag var nöjd med att hon fixat detta, och sa att nu fixar jag nog resten

För jag ville fråga henne om lite annat ang ert bredband osv

 

Glad i hågen gick jag och köpte denna trevliga tjej en bukett rosor.

Var hon värd.

 

Nu hade jag hoppats lösa resten hemma, men det var inte det lättaste märkte jag.

Lusläst Mina sidor och Homeruns sida som hon angav på lappen med mina koder.

 

Måste jag befinna mig inom Homeruns täckningsområde för att kunna knappa in användarnamn och lösenord?

För jag hittar då ingenstans att aktivera min uppgifter.

 

Hade ni inte kunnat löst detta smidigare för era kunder, borde ju vara inlagt på Simkortet när man får det.

 

Nu bor jag ute på vischan så här finns ju inte Homerun.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Telia Kundservice

Hej Telia

Nu har jag kommit halvvägs, tack vare en underbart hjälpsam tjej (Johanna) i er Kungsbackabutik.

Hon hjälpte mig att flytta Simkortet från Ipad minin över till min Doro, (som har ett mikroSim) och vi fick efter lite trixande fram användarkod och lösenord..

( långa kodord ni har)

 

 

För jag var nöjd med att hon fixat detta, och sa att nu fixar jag nog resten

För jag ville fråga henne om lite annat ang ert bredband osv

 

Glad i hågen gick jag och köpte denna trevliga tjej en bukett rosor.

Var hon värd.

 

Nu hade jag hoppats lösa resten hemma, men det var inte det lättaste märkte jag.

Lusläst Mina sidor och Homeruns sida som hon angav på lappen med mina koder.

 

Måste jag befinna mig inom Homeruns täckningsområde för att kunna knappa in användarnamn och lösenord?

För jag hittar då ingenstans att aktivera min uppgifter.

 

Hade ni inte kunnat löst detta smidigare för era kunder, borde ju vara inlagt på Simkortet när man får det.

 

Nu bor jag ute på vischan så här finns ju inte Homerun.

 

 

Hej!

När det gäller Homerun kan du endast ange dina inloggningsuppgifter när du befinner dig i en så kallad "Homerunzon" och är ansluten till det nätverket.

 

Det är inte möjligt att du i hemmet anger några inloggningsuppgifter och kopplas upp mot Homerun när du är i närheten av en Homerunzon. Homerun är inte något som du måste aktivera utan det ligger aktivt på ditt abonnemang från början.

 

MVH

Thomas Axelsson

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

 

 

Hej!

När det gäller Homerun kan du endast ange dina inloggningsuppgifter när du befinner dig i en så kallad "Homerunzon" och är ansluten till det nätverket.

 

Det är inte möjligt att du i hemmet anger några inloggningsuppgifter och kopplas upp mot Homerun när du är i närheten av en Homerunzon. Homerun är inte något som du måste aktivera utan det ligger aktivt på ditt abonnemang från början.

 

MVH

Thomas Axelsson

Telia Kundservice

Tack för utförligt svar.

Jo det det tycks fungera när jag kommer in i zoner, men de tycks variera i styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Hej, jag har en fråga till Apple.

Jag har haft min iPhone 5s sen i början av året, den har fungerat perfekt men nu så har något konstigt hänt med frontkameran. Bilderna vänder på sig, och det har dem aldrig gjort förut, detta resulterar väldigt besvärligt och jag vet inte hur jag kan byta tillbaka eftersom att det bara blev så helt av sig självt.

Vet ni någon lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...