Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Telia, har en iphone 4 , en fråga min home knapp har börjat reagera sämre och glaset på baksidan känns som det sitter lite löst på ena sidan , om jag lämnar in den hur lång tid är jag telefonlös?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar det jag också. Min iPhone 4 är knappt användbar längre då det inte går att surfa över 3G.

Jag kan surfa över 3G med Telia men inte skicka mms då måste jag slå av 3G sålänge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till Telia/Halebop!

Varför har ni så genomusel hastighet på 3G?

Har Halebop Surf Plus och får ut ca 1.2/0.2 Mbps i centrala Lund och Malmö med full täckning. (Prövat på flera positioner)

Med samma mobil får jag ut ca 4.50/0.8Mbps på exakt samma position fast med Tele2.

Båda tilläggstjänsterna utovar hastigheter upp till 6mbps och Tele2 är ljusår bättre i detta fall.

 

Har en Iphone 4 med OS 4.1

 

Mitt abonnemang går ut i mars och jag byter nog till Tele2 pga detta. Att betala 99kr/månaden för mobilt data som ger mig 1mbps mot utlovade 6mbps är inget annat är ren och skär idioti.

 

Edit: Noterade 5.21mbps med tele2 nyss..

Redigerad av Ritte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Telia, har en iphone 4 , en fråga min home knapp har börjat reagera sämre och glaset på baksidan känns som det sitter lite löst på ena sidan , om jag lämnar in den hur lång tid är jag telefonlös?

 

Bor du i närheten av Stockholm, Göteborg eller Malmö kan du oftast få en 'över-dagen'-reparation hos http://www.lan-master.se/ . Ta kontakt med dem för mer information.

 

Lämnar du in din telefon hos en av Telias butiker eller beställer ett serviceärende genom http://www.telia.se/privat/kundservice/support/mobiltelefoni/reparation/reparation.page så skickas istället telefonen till Anovo och då får du nog räkna med att det tar cirka två veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Jag kan surfa över 3G med Telia men inte skicka mms då måste jag slå av 3G sålänge

Problemet med att din telefon låser sig till en APN (dvs att du 'fastnar' på online.telia.se vilket är för surf och därmed inte kommer åt mms.telia.se för mms) ska nu vara löst i större delen av landet. Det är fortfarande några områden i södra Sverige som fortfarande inte är fått uppgraderingen men det ska enligt besked ske inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lång väntetid när man ställer frågor via Mina sidor hos Telia.

 

Väntar på svar angående mobilnummer till mitt mobila bredbands SIM-kort har. (Kontantkort)

Går inte att ladda via Swedbank om man inte anger ett mobilnummer till SIM-kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej,

 

Funderar på att köpa Iphone 4 med antingen Tele2 eller Telia. Jag undrar om ni har något besked alls om leveranstiden för Telia. Hos Tele2 är det 4-6 veckor via mecenat. Något besked har ni väl?

Eftersom vi inte vet hur många telefoner vi får i varje inleverans från Apple så är det svårt att ge någon exakt leveranstid. De telefoner som kommer in för stunden fördelas för stunden till våra kunder som ställt sig i kö i mitten/slutet av december. Skulle jag tvingas gissa på ett leveransdatum så är den någonstans i trakterna mellan 4-6 veckor även hos Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Fråga till Telia/Halebop!

 

Varför har ni så genomusel hastighet på 3G?

Har Halebop Surf Plus och får ut ca 1.2/0.2 Mbps i centrala Lund och Malmö med full täckning. (Prövat på flera positioner)

Med samma mobil får jag ut ca 4.50/0.8Mbps på exakt samma position fast med Tele2.

Båda tilläggstjänsterna utovar hastigheter upp till 6mbps och Tele2 är ljusår bättre i detta fall.

 

Har en Iphone 4 med OS 4.1

 

Mitt abonnemang går ut i mars och jag byter nog till Tele2 pga detta. Att betala 99kr/månaden för mobilt data som ger mig 1mbps mot utlovade 6mbps är inget annat är ren och skär idioti.

 

Edit: Noterade 5.21mbps med tele2 nyss..

 

Fler kunder verkar för stunden uppleva dålig 3G-hastighet främst i Skåne (se tråden i citatet nedan). Jag håller på att kontakta supporten för att se om det är något generellt fel. Kontakta gärna Halebops kundservice genom www.halebop.se så kan de påbörja en egen felsökning på ditt abonnemang.

 

Har någon av operatörerna sett denna tråd?

http://forum.macworl...60#entry1384460

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Lång väntetid när man ställer frågor via Mina sidor hos Telia.

 

Väntar på svar angående mobilnummer till mitt mobila bredbands SIM-kort har. (Kontantkort)

Går inte att ladda via Swedbank om man inte anger ett mobilnummer till SIM-kortet.

Vi har sedan mellandagarna ett par dagars längre svarstid än normalt vilket jag ber om ursäkt för. För snabbast möjliga hjälp kan du antingen ringa in på telefon 90200 alternativt kontakta oss på Twitter @Telia_service . För att se vilket mobilnummer som är tilldelat ditt sim-kort så behöver vi veta sim-kortets ICC-nummer (siffrorna står på själva sim-kortet).

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har sedan mellandagarna ett par dagars längre svarstid än normalt vilket jag ber om ursäkt för. För snabbast möjliga hjälp kan du antingen ringa in på telefon 90200 alternativt kontakta oss på Twitter @Telia_service . För att se vilket mobilnummer som är tilldelat ditt sim-kort så behöver vi veta sim-kortets ICC-nummer (siffrorna står på själva sim-kortet).

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

 

 

Skrev det på mitt meddelande till Telia, får väl ha tålamod veckan ut.. Ingen panik med laddningen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med att din telefon låser sig till en APN (dvs att du 'fastnar' på online.telia.se vilket är för surf och därmed inte kommer åt mms.telia.se för mms) ska nu vara löst i större delen av landet. Det är fortfarande några områden i södra Sverige som fortfarande inte är fått uppgraderingen men det ska enligt besked ske inom kort.

 

Vet du om detta även gäller Halebop och iPhone 3GS? Jag har inte kunnat skicka eller ta emot ett MMS på flera månader trots ett flertal uppdateringar och återställningar av telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Vet du om detta även gäller Halebop och iPhone 3GS? Jag har inte kunnat skicka eller ta emot ett MMS på flera månader trots ett flertal uppdateringar och återställningar av telefonen.

Jag vågar inte svära på det, men jag misstänker att även Halebops APN:er har påverkas på samma sätt eftersom vi delar mobilnät.

 

Problemet ska som skrivet vara löst i större delen av landet men om du fortfarande upplever problem att skicka MMS efter du nyligen mobilsurfat så kan du prova att göra en soft-reset av telefonen (håll inne hem-knappen och sleep-knappen tills telefonen startar om) för att APNen ska resettas. Då bör du kunna skicka iväg ditt MMS.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej!

Jag har en iPhone 3G med ett Halebop abonnemang, som jag har haft i 1,5år. Jag har varit inne i en Telia butik och köpt en upplåsningskod. Jag fick i Telias onlinekundtjänst svaret att telefonen ska låsa upp sig automatiskt när man synkroniserar den med iTunes, detta ha inte skett. Hur ska jag göra för att telefonen ska låsas upp?

 

Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har en iPhone 3G med ett Halebop abonnemang, som jag har haft i 1,5år. Jag har varit inne i en Telia butik och köpt en upplåsningskod. Jag fick i Telias onlinekundtjänst svaret att telefonen ska låsa upp sig automatiskt när man synkroniserar den med iTunes, detta ha inte skett. Hur ska jag göra för att telefonen ska låsas upp?

 

Tack för svar!

Det kan tydligen ta ett tag. Försök om ett par dagar igen. Har för mig att jag sett trådar med folks om fått vänta flera veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan tydligen ta ett tag. Försök om ett par dagar igen. Har för mig att jag sett trådar med folks om fått vänta flera veckor.

 

Min erfarenhet är att det inte hjälper att försöka igen efter några dagar, utan man skall göra en återställning. Denna återställning kan oftast göras redan dagen efter att upplåsningen registrerats hos Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

En fråga till Telia.

Har sökt utan resultat, hänvisa mig gärna om de finns besvarat någonstans.

 

Jag undrar hur Telia förhåller sig till Personal Hotspot som kommer med iOS 4.3. Man läser en del om att det kommer bli upp till operatörerna att tillåta, ta betalt eller inte etc. för tjänsten. Går de att säga något om det nu?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Postad (redigerade)

En fråga till Telia.

Har sökt utan resultat, hänvisa mig gärna om de finns besvarat någonstans.

 

Jag undrar hur Telia förhåller sig till Personal Hotspot som kommer med iOS 4.3. Man läser en del om att det kommer bli upp till operatörerna att tillåta, ta betalt eller inte etc. för tjänsten. Går de att säga något om det nu?

 

Tack på förhand!

 

Jag vet att frågan diskuteras internt och håller på att kolla upp om något är beslutat. Återkopplar till dig genom att posta här så fort jag fått det officiella svaret :)

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

En fråga till Telia.

Har sökt utan resultat, hänvisa mig gärna om de finns besvarat någonstans.

 

Jag undrar hur Telia förhåller sig till Personal Hotspot som kommer med iOS 4.3. Man läser en del om att det kommer bli upp till operatörerna att tillåta, ta betalt eller inte etc. för tjänsten. Går de att säga något om det nu?

 

Tack på förhand!

Här kommer ett något sent svar i och med att iOS 4.3 släpptes igår kväll.

 

Telia kommer stödja funktionen med Personal Hotspot som du säkert redan har märkt och funktionen kommer att fungera med våra nuvarande mobilsurftjänster.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer ett något sent svar i och med att iOS 4.3 släpptes igår kväll.

 

Telia kommer stödja funktionen med Personal Hotspot som du säkert redan har märkt och funktionen kommer att fungera med våra nuvarande mobilsurftjänster.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

 

Ni är bäst! :D

Och mitt 3G problem löste sig med iOS 4.3 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

3 verkar ha problem med datatrafik både i sverige och danmark idag. Kan det stämma?

SMS och samtal funkade bra.

 

Tråkig tågresa in till køpenhamn nu på morgonen utan surf i mobil :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
storfiskarn52

Hej! vad kostar erat billigaste internet abonemang? äe det någon slags gräns som om man passerar den så får man betala för allt utefter den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...