Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Releasetid för 3.0?


satriani

Rekommendera Poster

Jag har oxå 4.0 i "carrier" någon som har TELIA 5.0 och som har fått Tethering att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 601
  • Created
  • Senaste svar
Jag har också Telia 4.0 på min Golden Master-installation och jag får tethering (internetdelning) att fungera, men bara hemma inte på jobbet konstigt nog. Men det tog några dagar innan det började fungera...ännu skummare.

 

Haha jag får inte ens fram den insällningen, fick det innan jag installerade GM för då laddade jag upp en egen ipcc fil....Wierd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QUOTE(gonace @ 20:13, 2009-06-17) post_snapback.gifVar har du för verision på din Carrier fil? Titta i Settings > General > About.

 

Jag har "TELIA 4.0" Du borde ha "TELIA 5.0" för att Tethering ska fungera :)

 

Jag har Telia 4.0, vet ej om tethering fungerar, vet ej hur det ska gå till. Jag har Telia 4.0, vet ej om tethering fungerar, vet ej hur det ska gå till.

 

jag har TELIA 4.0 och tethering fungerar för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har TELIA 4.0 och tethering fungerar för mig

 

Hur gjorde du ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Settings > Network > Cellular Data Network

 

APN: mms.telia.se

Username: mms

Password: telia

MMSC: http://mmss

MMS Proxy: 193.209.134.132

MMS Max Message Size: 307200

 

Har alla dom där inställningarna, men jag kan inte skicka mms ändå? någon som vet vad som kan vara problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm, vilken skit.

Den installerade och hade sig. Men nu har den ballat ur totalt. Klagar på att jag ska sätta i ett giltigt simkort utan kodlås, etc.

Provar att låsa med min pinkod men det funkar inte.

I itunes gnäller den också, dock på att den inte kan koppla sig mot i-tunes store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har TELIA 4.0 och tethering fungerar för mig

 

Jadu, det går åt helvete för mig, har oxå telia 4.0 och det fungerar inte, jag har inte ens inställningen under Inställningar > Nätverk > Internetdelning. Den låg där ett tag, men sedan försvann den. Helt mysko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här Telia 4.0 och både mms och internetdelning fungerar felfritt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm verkar ha svårt att ansluta till iTunes Store... lite drygt

 

post-20385-1245263498_thumb.png

Detta är rutan jag får upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm verkar ha svårt att ansluta till iTunes Store... lite drygt

 

post-20385-1245263498_thumb.png

Detta är rutan jag får upp...

 

Exakt samma fel får jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså alla ni som fått Internetdelningen att fungera? Berätta för mig snälla hur ni gjorde ? Låg bara internetdelningen där under inställningar eller :o Förstår ingenting, har som sagt inte ens inställningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gjorde du ?

 

kopplade ur och satte igång internetdelning: inställningar>allmänt>nätverk>internetdelning

kopplade sen in och voila, fungerade utmärkt :D kör med windows 7 rc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm, vilken skit.

Den installerade och hade sig. Men nu har den ballat ur totalt. Klagar på att jag ska sätta i ett giltigt simkort utan kodlås, etc.

Provar att låsa med min pinkod men det funkar inte.

I itunes gnäller den också, dock på att den inte kan koppla sig mot i-tunes store.

 

Samma för mig :)

 

Skönt att jag inte är HEEEELT ensam i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså alla ni som fått Internetdelningen att fungera? Berätta för mig snälla hur ni gjorde ? Låg bara internetdelningen där under inställningar eller :o Förstår ingenting, har som sagt inte ens inställningen!

 

japp satte på internetdelning sen låg allt info där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har fortfarande inte kunnat uppdatera efter snart två timmar.. fler i samma sits utom jag o the arrangement?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har fortfarande inte kunnat uppdatera efter snart två timmar.. fler i samma sits utom jag o the arrangement?

 

varför inte bara återställa och sen köra en uppdatering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har fortfarande inte kunnat uppdatera efter snart två timmar.. fler i samma sits utom jag o the arrangement?

 

Var glad för det. Min telefon funkar inte alls nu. Kan inte göra ett dugg med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har en snabb idé hur vi som inte ens har Internetdelningsinställningen under Nätverk > Internetdelning skall göra :o?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått igenom telefonen efter installationen - startade om bara för att vara säker på att allt skulle vara klappa å klart. Och gjorde sedan en extra synkroninsering, som nu har tagit cirka 1,5 timmar att bli 85% klar med säkerhetskopieringen... jisses alltså... :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur fasen fixade ni tethering? har kopplat på internetdelning och sedan anslutit via usb. sedan står det att man ska välja iphone i inställningarnas lista med nätverkstjänster... var då..? undrar en som troligen är korkad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och riskera att den inte kan dra ner 3.0 när min telefon är restorad??? njeee... den kanske drar hem 2.2.1 ist för 3.0? :P

varför inte bara återställa och sen köra en uppdatering?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sara_sve_swe

Jag har nu uppdaterat men var hittar man alla nyheter , det enda jag hittar rösmemo och när jag slidar åt höger kommer det uup en sök funktion ! var det allt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och riskera att den inte kan dra ner 3.0 när min telefon är restorad??? njeee... den kanske drar hem 2.2.1 ist för 3.0? :P

 

 

om den nu mot all förmodad skulle göra så är det ju bara att leta uppdatering igen och wips så har du 3.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem med att iTunes sa att mitt SIM-kort var låst men det löste sig enkelt. Jag drog ur USB-kabeln och slog min PIN-kod därefter gjorde jag som bilden på telefonen visade, pluggade in telefonen igen.

 

Inga problem, det enda som är kvar nu är att få kontakt med iTunes men jag tror att allt är överbelastat för stunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...