Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tio i Topp på Forumet...


Axelman

Rekommendera Poster

Nu börjar det LOSSNA!!!! (w00t)  (w00t)  (w00t) Jag ställer upp som medlem i provsmakarjuryn!!!!!

Hoppas inte det är dina smaklökar som börjar lossna bara!!! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 172
  • Created
  • Senaste svar
Nu börjar det LOSSNA!!!! (w00t)  (w00t)  (w00t) Jag ställer upp som medlem i provsmakarjuryn!!!!!

Hoppas inte det är dina smaklökar som börjar lossna bara!!! :lol:

Jag skulle ju kunna tänka mig att pressa mig inärheten ialla fall.......!!!! (w00t) (w00t)

 

Vet ni vad glasshosta är? för er som är okunniga uppstår det när man har ätit ganska mycket glass så halsen blir nedkyld och man hostar! Jo, det är så! ( Du har bara inte ätit tillräckligt!!) När vi äter glass hemma med ungarna så tar vi fram "BigPac" och så får de äta till de hostar..... (w00t) (w00t) (w00t) .. nu är det så att minsta grabben hostar alltid först eftersom hans kropp är minst och kyls fortast.... Vi har jättekul åt honom när han försöker maskera sina hostningar men inte lyckas... ;) ... men det slutar med att alla får så mycket glass de vill ändå...... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man vet vad glasshosta är! (w00t)

 

Jag kommer ihåg när Hemglass var ganska nytt och de hade den där goda glassen med maräng, nougat- och vaniljglass. En liter var det nog och jag grävde mig igenom en sån varje vecka på en gång. Hostade rejält och hade glasshuvudvärk, men jag skulle komma åt den där marängen på botten. Envis redan då. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glasshuvudvärk............ ja vilka tider........... (w00t) .... det har ungarna klarat sig ifrån även om det har känts i tinningarna...... (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är ett litet problem faktiskt om jag ska vara ärlig! ;) Om det är galss som jag verkligen tycker om

så kan jag äta den aldeles för fort och då gör det ont i hela halsen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni sätta en isglass bakom era framtänder på underkäken???? Klarar ni av det???

 

(det gör inte jag) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill slippa glasshuvudvärk och glasshosta ska man göra mjukglass... alltså man köper typ vaniljglass med chokladflarn (eller vilken favoritglass som helst) och knådar glassen så den blir varmare och mjukare, men inte så mjuk att den rinner helt.... sen skalar man av överdelen och bökar lite till. Fast det tar tid att äta då och när man är glassglufssugen så vill man ju glufsa i sig mycket och fort. Själv brukar jag köpa storpack med Piggelin och äter sisådär 4 stycken på raken så att läpparna, hjärnan och allt är bortdomnat. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill slippa glasshuvudvärk och glasshosta ska man göra mjukglass... alltså man köper typ vaniljglass med chokladflarn (eller vilken favoritglass som helst) och knådar glassen så den blir varmare och mjukare, men inte så mjuk att den rinner helt.... sen skalar man av överdelen och bökar lite till. Fast det tar tid att äta då och när man är glassglufssugen så vill man ju glufsa i sig mycket och fort. Själv brukar jag köpa storpack med Piggelin och äter sisådär 4 stycken på raken så att läpparna, hjärnan och allt är bortdomnat. :lol:

Ha ha ha :lol:

 

Så kan jag också göra ibland! Man sitter där som en fanatisk hamster i ett springhjul fast det då är glass det gäller!!! Man äter o äter o äter till det inte är gott längre.. :lol:

 

Jag "suger" inte i mig mina isglasar... Jag tuggar dom.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket tuffare att tugga isglass. :lol:

 

Jag suger på dem när jag är törstig, när jag är bara hysteriskt glassugen så kan jag inte hålla mig. Det är väl därför det tar typ 4 Piggelin innan jag är nöjd. Tuggar i mig de två första och suger på de två andra.

 

Inte lättar de törsten, men det är en bra ursäkt för att äta Piggelin. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill slippa glasshuvudvärk och glasshosta ska man göra mjukglass... alltså man köper typ vaniljglass med chokladflarn (eller vilken favoritglass som helst) och knådar glassen så den blir varmare och mjukare, men inte så mjuk att den rinner helt.... sen skalar man av överdelen och bökar lite till. Fast det tar tid att äta då och när man är glassglufssugen så vill man ju glufsa i sig mycket och fort. Själv brukar jag köpa storpack med Piggelin och äter sisådär 4 stycken på raken så att läpparna, hjärnan och allt är bortdomnat. :lol:

Jag brukar behöva 7-8 piggelin............. (w00t) (w00t) (w00t) men jag märker aldrig nåt med hjärnan... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske sitter i generna Axelman... Du kanske har utvecklats till en uthålligare glassätare!!!! :lol:

 

3000 inlägg (w00t)

 

Vi är riktiga glassmonster...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man har passerat 3000 inlägg får man en T-shirt av Andreas där det står:

 

3000

Respekt!

(w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar behöva 7-8 piggelin............. (w00t)  (w00t)  (w00t)  men jag märker aldrig nåt med hjärnan... :blink:

Du är modig som vågar erkänna det... eller så har du en hyperbra hjärna som går på högvarv så den aldrig hinner bli sval, även med så många Piggelin. Vi med mindre hjärnor drabbas desto värre hårdare. BRAIN FREEZE!!!! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär som 13rätt-tröjorna då eller???? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar behöva 7-8 piggelin............. (w00t)  (w00t)  (w00t)  men jag märker aldrig nåt med hjärnan... :blink:

Du är modig som vågar erkänna det... eller så har du en hyperbra hjärna som går på högvarv så den aldrig hinner bli sval, även med så många Piggelin. Vi med mindre hjärnor drabbas desto värre hårdare. BRAIN FREEZE!!!! (w00t)

Efter fem piggelin brukar det säga klink när man vickar på skallen....... <_< eller lät det klonk........ :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHAAAA.... det tog för länge att fatta vad "klonket" var... sen trillade 50-öringen ner med ett klink också... tomt ekade det också (inte så många 50-öringar där med andra ord). (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att hänga ren vanlig frukt-yoghurt i en glassmaskin någon gång.. det blir riktigt gott och är ju sådär riktigt riktigt enkelt verkligen. :)

 

Jag gillar lyxig glass. Finns GBs Americana kvar? Rocky Road var min storfavorit för jag är nog mycket mer en chokladoman än en glassoman. Chokladglass med chokladsås är min stil.. lite nötkross och marshmallows skadar inte de heller. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnum med hasselnöt - men den får jag inte äta - men de ggr då jag skiter i det o sätter i mig en så känns det som...... ja ja.... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast Glassmaskin e inte dumt det heller... bara man inte gör lättvarianterna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni ska äta lyxig glass ska ni köpa Hägen Dazs!!! Finns i otreoligt många smaker och smakar gudomligt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polkagris-glass.. det var grejer det. Det var jag galen i som barn och skulle antagligen fortfarande vara om det fanns såna glassar fortfarande. :)

Jag tror att det är Åhusglass som säljer Polkagris-glass.

Menar du att det fortfarande säljs som glasspinnar alltså? Ska hålla ögonen öppna.. har förvisso sett polka som glass i glassburkar men det är ju inte alls samma sak. :)

 

Nu blev jag sugen på en överbliven glassbåt som ligger i min frys.. ska äta lite pastastallad först bara. :)

Tyvärr så finns det nog inte som glasspinnar... Men det finns om man vill ha kulglass.

Men man får ju hoppas att polkagrisglass kommer som pinnglass nästa sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnum Mandel aväten på Nytorgets gräsmatta (Östra Söder Stockholm)

 

Mums.... (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag läste en kurs på skolan, gjorde föreläsarna glass på sista föreläsningen. Dom kylde den med flytande kväve, som jag misstänker är ganska dyrt. Det gick åt mycket, så det var nog ingen billig glass, men gott var det :D Det räckte till ungefär 150-200 personer, det är mycket glass :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...