Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ballmer: Apple är bara en dyr logo


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Men hur kommer det sig i så fall att Apple skickar med dekaler med sin logga på helt gratis?

 

Jag har klistrat dem på sidorna på min gamla beiga PC så att den kan känna sig lite lyxig.

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar
Men hur kommer det sig i så fall att Apple skickar med dekaler med sin logga på helt gratis?

 

Jag har klistrat dem på sidorna på min gamla beiga PC så att den kan känna sig lite lyxig.

 

;)

 

Det ligger något i det.. Jag har klistrat på ett märke på min bilruta. Försökte få min Passat att känna sig lite lyxig =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla delarna i datorn, t.ex. DVD-brännaren iPC:n som i min erfarenhet har varit notorisk med att ha korta livslängder och ofta bränt med mediokert resultat.

 

Vänta nu, du menar att ALLA tillverkare av DVD-brännare är notoriskt dåliga MEN inte förrän dom har hamnat under skalet på en PC som INTE har en Apple-logga? Du är medveten om att Apple inte tillverkar sina DVD-brännare själv? Jag har haft Toshiba mfl i mina Macar.

 

 

Vart vill du komma till slut? Övertala oss att köpa PC med Windows?

 

För att han inte håller med dig?

 

Så om ni köpte Mac för Os'et känn er lurade....... av Apple! :chockadskeptisk:

 

Jag får nog känna mig lite lurad då jag kan plocka ihop en mycket kraftigare hackintosh för samma peng som jag gav för min iMac. Men den känns ändå som ett bra köp.

 

http://www.pcworld.com/article/161700/ball...apple_logo.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är så påstridig hela tiden som om vi inte fattade nåt... lugna ner dig lite och inse att vi har dragit alla dessa diskussioner till leda i flera år nu.... :kramis: Vi sitter heller här under vårt Äppleträd och luktar på blommor.... typ..... :hihihi::hihihi:
Om det är draget i leda så borde iaf några ha lärt sig lite bättre argument ;)

jag antar att blommor är = maskrosor ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta nu, du menar att ALLA tillverkare av DVD-brännare är notoriskt dåliga MEN inte förrän dom har hamnat under skalet på en PC som INTE har en Apple-logga? Du är medveten om att Apple inte tillverkar sina DVD-brännare själv? Jag har haft Toshiba mfl i mina Macar.

Har många lässvårigheter här?

Om du lugnar ner dig några hekto och läser en gång till, eller varför inte två, så ser du att jag aldrig påstått det.

 

Om du vill argumentera så lär dig först att argumentera och med relevant fakta, allt annat ignoreras. (som nu)

 

Jag får nog känna mig lite lurad då jag kan plocka ihop en mycket kraftigare hackintosh för samma peng som jag gav för min iMac. Men den känns ändå som ett bra köp.

Crapintosh? (jag fick lässvårigheter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är draget i leda så borde iaf några ha lärt sig lite bättre argument ;)

jag antar att blommor är = maskrosor ;)

 

Somliga värderar vissa argument olika. Maskrosor är min favvo! Hur visste du det!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

SKÄRP TILL ER NU!!!

 

Har dolt inlägg med ovidkommande personangrepp. Diskutera som vuxna människor eller låt bli att skriva i tråden!

 

/mod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst MERapelsin
Alla delarna i datorn, t.ex. DVD-brännaren iPC:n som i min erfarenhet har varit notorisk med att ha korta livslängder och ofta bränt med mediokert resultat.

 

För att få ner priser, som länge varit det enda WinPC företagen haft att konkurrera på tillsammans med högre hastigheter, så är det naturligtvis inte svårt att förstå varför de varit tvungna att använda billigare delar för att kunna tjäna några kronor på det.

 

Om man inte ids studera de tekniska detaljerna så är det ju bara att konstatera att kunder hos t.ex. Dell är betydligt mindre nöjda än dem hos Apple som bara vill sälja kvalitet. Apple leder överlägset i undersökningar som denna.

 

 

http://news.cnet.com/8301-13579_3-10019711-37.html

 

Oops! http://macworld.idg.se/2.1038/1.220884/asu...-an-apple-i-usa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Verkar inte som du läst allt.......

För första gången tar Apple inte förstaplatsen i Rescuecoms årliga undersökning av hur pålitliga de olika datortillverkarna är.

 

Längre ner står det att den kan bero på vissa saker som KAN få statistiken att fela till Apples fördel. Men hela poängen är liksom tvärt om mot vad du vill ha den till.... :totaltgalen:

...

Och skulle Apple ligga stadig trea gör det inte mig ett dugg ändå........ de är ändå före Microsoft.... :hihihi::borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst MERapelsin
Verkar inte som du läst allt.......

 

 

Längre ner står det att den kan bero på vissa saker som KAN få statistiken att fela till Apples fördel. Men hela poängen är liksom tvärt om mot vad du vill ha den till.... :totaltgalen:

...

Och skulle Apple ligga stadig trea gör det inte mig ett dugg ändå........ de är ändå före Microsoft.... :hihihi::borstatanderna:

 

Ja men att ASUS leder... SICK!! sluta ha sånna författade meningar om allting.. Du tar dig själv för seriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Svedala ja, men i USA höjdes väl inte priset, iaf inte så mycket som dollarn påverkade våra priser?

 

I Stockholm kostar den också lika mycket som i Svedala. Eller i övriga Sverige för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Stockholm kostar den också lika mycket som i Svedala. Eller i övriga Sverige för den delen.

:borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men att ASUS leder... SICK!! sluta ha sånna författade meningar om allting.. Du tar dig själv för seriöst.

Om man väljer att tro på undersökningar med tveksamma metoder.

Enligt Computer World gav Rescuecom poäng till företagen efter antalet supportsamtal de fått in relativt den marknadsandel som de antog att Apple hade då. Problemet är ju som vanligt att de blandar ihop antalet sålda maskiner under en given tidsperiod med det antal som faktiskt finns därute i bruk som är mycket svårt att beräkna.

 

Att Asus just precis sålt ovanligt många nya fräscha maskiner lär också ha påverkat statistiken, enligt CW.

 

Jag väljer att ge denna undersökningen min största misstro. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose
på vissa sidor så skriver windows användare att mac bara är för homosexuella och idioter som betalar 1000 dollar förmycket för sämre hårdvara

 

Ha, detta stämmer inte alls!

Jag köpte min mac för svenska kronor - inte dollar.

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att den här tråden börjar bli lite väl full av sandlådeargument.

 

Kan inte folk själv få välja vilken dator de vill ha?

 

Tycker man att Apples datorer motsvarar den design och funktioner som man vill ha till ett pris som man personligen anser är överkomligt så varför inte välja en dator från Apple då?

Min personliga åsikt är (och ingen flaming nu tack, man har rätt att tycka även på MacWorlds forum) att Mac-datorer får saker gjort. Jag satt i förra veckan och sysslade med windowsprogrammering (i .NET) och halva tiden gick åt att få själva systemet att fungera som jag ville. De va kraschar hit och felmeddelande dit (förvisso Windows Vista men dock). När jag jobbar på min Mac är jag hela tiden lättad över att saker "bara fungerar". Det i kombination med att Apple har förbannat läcker design på sina produkter motiverar det pris som Apple sätter. Det är min åsikt och jag har inte någon lång webblänk för att dokumentera detta.

 

Är man spelfantast och tycker om att mecka mycket med sina datorer. T. ex uppgradera grafikkort, hårddiskar och allt möjligt och samtidigt gillar att kela med operativsystemet för att få det att fungera något så när hjälpligt så tror jag man väljer en PC då man kan få i stort sett ett oändligt antal olika konfigurationer till varierande prislapp. Detta ökar naturligtvis också risken för inkompatibilitet (något som Dell lyckats pricka).

 

Eftersom Apple själva bestämmer vilka komponenter som skall sitta i deras maskiner kan dom också se till att allt fungerar på ett annat vis än på PC marknaden. Till syvene och sist så är väl Microsoft enbart skyldig till ett operativsystem? Apple gör så mycket mer än bara ett operativsystem. De tar fram en helhetslösning.

 

Att sitta och kasta skit på någon bara för att de är av en annan åsikt eller väljer en annan dator tycker jag bara är dumt och väldigt omoget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att den här tråden börjar bli lite väl full av sandlådeargument.

 

Kan inte folk själv få välja vilken dator de vill ha?

 

Tycker man att Apples datorer motsvarar den design och funktioner som man vill ha till ett pris som man personligen anser är överkomligt så varför inte välja en dator från Apple då?

 

///

 

Att sitta och kasta skit på någon bara för att de är av en annan åsikt eller väljer en annan dator tycker jag bara är dumt och väldigt omoget.

Word! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...