Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ballmer: Apple är bara en dyr logo


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Gäst MERapelsin
Har inte hittat någon dator som saknar äpple på locket och har en lika bra styrplatta som min gamla MB.

 

Gamle MB? White? Den hade ju en urusel platta, nya MB däremot har en förbaskat bra.

 

Testat dell mini? Också en väldigt bra platta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar
Har inte hittat någon dator som saknar äpple på locket och har en lika bra styrplatta som min gamla MB.
Det har troligen med drivrutiner att göra, inte hårdvaran.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The never ending story ...

 

Men nya Mac Minin är ju våldsamt prissatt. Med hyfsad konfiguration så står den i en klass för sig när det gäller priset, utan att prestandan på något sätt imponerar. Motsvarande hårdvara för pece gör att man kan köpa två pecen med bättre prestanda för samma pris som en Mac Mini. Fan, hur resonerar Apple?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte Mac är dyrt, inte när man ser på vad man får. Vad tror ni är dyrast att tillverka? Ett superstabilt chassi urfräst ur en enda bit aluminium eller ett rangligt knirrande plastskal?

 

Öppna en MacPro och titta in, ser ni ingen skillnad mot hur det ser ut i en pc med tunn plåt, bräckliga plastdetaljer och sladdar kors och tvärs, så skall ni nog ingen mac ha.

 

Även personerna som designar dessa makalöst vackra datorer vill ha sin lön och det måste ju tas ut på produktens pris. Eller vem skall annars betala för det?

 

För mig är Apple's grejor design, kvalitet och suverän användarvänlighet i ett. Något pc världen inte på långa vägar har lyckats få till en motsvarighet för.

 

Jag älskar saker med bra kvalitet och är beredd att betala för det, något som färre och färre verkar vara beredda att göra i dagens slit och släng samhälle, jag ber till högre makter att folk snart skall fatta att det inte går att fortsätta på detta viset och att det återigen kommer att vara kvalitetsprodukter som regerar, inte billigt smäck som går sönder bara man tittar på det.

 

Ni får gärna kalla mig mactaliban eller fanboy hur mycket ni vill, jag tar det som en komplimang.

 

Apple Rules!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nya Mac Minin är ju våldsamt prissatt. Med hyfsad konfiguration så står den i en klass för sig när det gäller priset, utan att prestandan på något sätt imponerar. Motsvarande hårdvara för pece gör att man kan köpa två pecen med bättre prestanda för samma pris som en Mac Mini. Fan, hur resonerar Apple?

I Svedala ja, men i USA höjdes väl inte priset, iaf inte så mycket som dollarn påverkade våra priser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dyrt är om du jämför med något liknande som du får till en lägre summa pengar.

Till exempel???? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dyrt är om du jämför med något liknande som du får till en lägre summa pengar.

 

Dyrt är det när man betalar och inte får det man förväntar sig. Därför är en Mac billig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst MERapelsin
Jag tycker inte Mac är dyrt, inte när man ser på vad man får. Vad tror ni är dyrast att tillverka? Ett superstabilt chassi urfräst ur en enda bit aluminium eller ett rangligt knirrande plastskal?

 

Öppna en MacPro och titta in, ser ni ingen skillnad mot hur det ser ut i en pc med tunn plåt, bräckliga plastdetaljer och sladdar kors och tvärs, så skall ni nog ingen mac ha.

 

Även personerna som designar dessa makalöst vackra datorer vill ha sin lön och det måste ju tas ut på produktens pris. Eller vem skall annars betala för det?

 

För mig är Apple's grejor design, kvalitet och suverän användarvänlighet i ett. Något pc världen inte på långa vägar har lyckats få till en motsvarighet för.

 

Jag älskar saker med bra kvalitet och är beredd att betala för det, något som färre och färre verkar vara beredda att göra i dagens slit och släng samhälle, jag ber till högre makter att folk snart skall fatta att det inte går att fortsätta på detta viset och att det återigen kommer att vara kvalitetsprodukter som regerar, inte billigt smäck som går sönder bara man tittar på det.

 

Ni får gärna kalla mig mactaliban eller fanboy hur mycket ni vill, jag tar det som en komplimang.

 

Apple Rules!!

 

Kvalitet från Apple är en myt idag, förut sure men inte idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvalitet från Apple är en myt idag, förut sure men inte idag.

 

Vart vill du komma till slut? Övertala oss att köpa PC med Windows? Du strider som om du hade betalt för det..... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sony Vaio verkar va kvalitet, skulle jag köpa ifall den kom med MacOS, dock är väl den nästan minst lika dyr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart vill du komma till slut? Övertala oss att köpa PC med Windows? Du strider som om du hade betalt för det..... :totaltgalen:

 

På ett macforum dessutom, snacka om att svära i kyrkan… :totaltgalen: Enligt infon är det ingen switcher heller, jag anar ett troll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ett macforum dessutom, snacka om att svära i kyrkan… :totaltgalen: Enligt infon är det ingen switcher heller, jag anar ett troll.

Så klart. :lol:

"MERapelsin"..... borde inte "MERapple" vara att föredra här? :finder:

 

Nu struntar jag i det här! :nattinatti:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamle MB? White? Den hade ju en urusel platta, nya MB däremot har en förbaskat bra.

 

Testat dell mini? Också en väldigt bra platta.

Min gamla urusla platta smiskar ändå skiten ur det mesta som säljs på Media Markt (om man undviker Apple-hörnet).

Och det nya plattorna verkar ju inte sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fruktansvärt dåligt är inte Windows. Visserligen inte i närheten så bra som OS X, men ändå, det funkar för det mesta, och om man inte surfar barnförbjudna sidor / tar emot "is this you?"-filer på MSN så klarar man sig. Och det är precis de som de flesta vill, kolla mailen och klara sig. Inte behöver man en svindyr Mac för det.

Sen kan man ju undra hur MS tänkte när det först lanserar sig som en dator för familjen, och sen efter det designar världens mest invecklade operativsystem. Jaja, Ballmer har väl tagit sig vatten över huvudet igen. Att trasha motståndarlaget känns ju så förskolan, och något man -om man nu måste syssla med det- bör göra med stil i den liga han spelar i..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst MERapelsin
På ett macforum dessutom, snacka om att svära i kyrkan… :totaltgalen: Enligt infon är det ingen switcher heller, jag anar ett troll.

 

 

Ogillar lögner bara. Är själv ägare av en macbook alu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste vara väldigt dum eftersom jag inte förstår hur korkade den generella Mac användaren är.

Mac (som är en PC) och övriga PC's är fantastiska avancerade maskiner.

 

Men det känns som många Mac användare inte har några kugghjul i sitt maskineri för det verkar stå still!

 

Detta är varför:

 

 

När man köper en mac för 30k som jag gjort så betalar man uppskattningsvis(enligt min uppfattning) ca:

15 000 för hårdvara

1 200 För Mjukvara (Det som de flesta här inne menar att de betalar Mellan 5-10k för)

 

Sedan är det de resterande 13 800 pengar som man lägger på.

Design (Loggan)

Support

Påstådd Kvalitet (Design) (Loggan)

Utvändig Användarvänlighet och kompatibilitet (Design)

Ett låst operativsystem!!!! - OSX Går lagligt inte att installera på en annan PC!! (Loggan)

 

Jag är en nöjd OSX på Mac o Windows på PC användare

 

Men vad jag stör mig på är alla ni som är ur botade idioter och älskar Apple över sunt förnuft.

 

Jag betalade de 13 800 för att vara kompatibla med massa fjäderhuvuden inom musikbranschen.

 

Så för mig står loggan för massa tröga musikaliska människor och för ett företag som kör med orättvis marknadsföring "I'm a Mac and PC" då opertivsystemet är låst.

 

Dessutom så har "I'm a Mac, and I'm PC" drivigt och Kränkt MS många gånger men då gnäller ingen här inne inte.

 

 

Så sluta gnäll när någon talar om sanningen för er.

Mac är bra men inte 13 800-bra! För om operasivsystemet inte var låst så skulle in kunnat ha erat OSX på en annan dator men ni hade väl kommit med ett annat orimligt argument istället. Till varför ni fortfarande skulle köpa Mac.

 

Så om ni köpte Mac för Os'et känn er lurade....... av Apple! :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, att nedvärdera en grupp människor på ett internetforum brukar ju vara en bra start på en konstruktiv diskussion... :chockadskeptisk:

 

Mig får du gärna kalla dum, men min MacBook för 10K betingar verkligen prisskillnaden jämfört med den Lenovo vi köpte till farsan för 5K...

 

Nåväl - det har otaliga gånger visats att en Mac inte är dyrare än en i övrigt jämförbar PC. Alltså samma prestanda, samma komponenter osv. Ibland är Macen något dyrare, ibland är PC:n det, men det brukar inte vara några stora eller bestående skillnader, definitivt inga 13,8K som nämns ovan.

 

Problemet med Mac är att det finns ganska få modeller och därmed kanske det inte finns någon som matchar den PC som räcker för just dina behov. Just nu kostar billigaste Mac Pron 27K och någon billigare "traditionell" dator finns inte (alltså borträknat iMac som iofs är en mycket kapabel dator).

 

Och om nu en Mac skulle vara mycket dyrare än en jämförbar PC, då har ju Apple lyckats med det som alla företag strävar efter, att ta bättre betalt tack vare sitt varumärke. Tror ni att en Volvo är dubbelt så bra som en Skoda...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste vara väldigt dum eftersom jag inte förstår hur korkade den generella Mac användaren är.

Mac (som är en PC) och övriga PC's är fantastiska avancerade maskiner.

 

Men det känns som många Mac användare inte har några kugghjul i sitt maskineri för det verkar stå still!

 

Detta är varför:

 

 

När man köper en mac för 30k som jag gjort så betalar man uppskattningsvis(enligt min uppfattning) ca:

15 000 för hårdvara

1 200 För Mjukvara (Det som de flesta här inne menar att de betalar Mellan 5-10k för)

 

Sedan är det de resterande 13 800 pengar som man lägger på.

Design (Loggan)

Support

Påstådd Kvalitet (Design) (Loggan)

Utvändig Användarvänlighet och kompatibilitet (Design)

Ett låst operativsystem!!!! - OSX Går lagligt inte att installera på en annan PC!! (Loggan)

 

Jag är en nöjd OSX på Mac o Windows på PC användare

 

Men vad jag stör mig på är alla ni som är ur botade idioter och älskar Apple över sunt förnuft.

 

Jag betalade de 13 800 för att vara kompatibla med massa fjäderhuvuden inom musikbranschen.

 

Så för mig står loggan för massa tröga musikaliska människor och för ett företag som kör med orättvis marknadsföring "I'm a Mac and PC" då opertivsystemet är låst.

 

Dessutom så har "I'm a Mac, and I'm PC" drivigt och Kränkt MS många gånger men då gnäller ingen här inne inte.

 

 

Så sluta gnäll när någon talar om sanningen för er.

Mac är bra men inte 13 800-bra! För om operasivsystemet inte var låst så skulle in kunnat ha erat OSX på en annan dator men ni hade väl kommit med ett annat orimligt argument istället. Till varför ni fortfarande skulle köpa Mac.

 

Så om ni köpte Mac för Os'et känn er lurade....... av Apple! :chockadskeptisk:

 

Välkommen hit till forumet!

För det första är jag sådan att jag väljer produkter som jag vill ha. Om de visar sig hålla måttet så berättar jag det. Är det fel? Det betyder inte att jag gillar allt som Apple gör eller allt som Steve Jobs säger. Många gånger så får man intrycket av vissa att man inte får gilla Apple för det är "fult".....

....

För det andra är Apple en affär. Deras mål är att tjäna pengar. Eftersom det är kö i avdelningen "klämma ut så billigt skräp som möjligt" går man en annan väg. Men i den avdelningen som är dyrare är det färre köpare och säljer man färre produkter behöver man ha större påslag för att tjäna pengar eftersom man har utvecklingskostnader som ska fördelas på mindre antal enheter. Ska inte ett företag tjäna pengar...?

...

För det tredje är det GANSKA stor skillnad när högsta MS-chefen går ut och varnar för sin argaste konkurrent och tramsig reklam som ingen tar på allvar utom VISSA..... :totaltgalen: Det vittnar om skillnaden i företagskultur och tänkande som återspeglar sig i en annan produkt som heter Songsmith..... se den tråden.

...

Till slut känner jag mig inte lurad för fem öre utan är mycket glad för att jag har kört Mac de sista 10 åren. Så mycket strul som mina PC-vänner har haft.... samtidigt som jag åkt räkmacka.... varför skulle jag ångra det? Varför skulle jag inte vilja fortsätta...? Jag är väl inte dum i huvudet! :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vem köper en Mac för 30 000kr om man inte vill ha just den möjligheten att bygga ut den med miljaders hårddiskar och 30gb RAM? Du kan väl inte påstå att du betalar massa för loggan då? Men självklart, på de flesta utav deras datorer så går en del pengar till att man köper just från Apple, men det förnekar väl ingen här inne? eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst MERapelsin
vem köper en Mac för 30 000kr om man inte vill ha just den möjligheten att bygga ut den med miljaders hårddiskar och 30gb RAM? Du kan väl inte påstå att du betalar massa för loggan då? Men självklart, på de flesta utav deras datorer så går en del pengar till att man köper just från Apple, men det förnekar väl ingen här inne? eller?

 

Precis det talibaner förnekar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis det talibaner förnekar.

 

Hmmm... har du kollat så det inte står MS på din huvudbonad..... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vem köper en Mac för 30 000kr om man inte vill ha just den möjligheten att bygga ut den med miljaders hårddiskar och 30gb RAM?

 

Jo man kan ju faktiskt köpa en MBP maxad + Applecare utan studentrabatt, då hamnar man där också (Tur man kunde köpa den på studentrabatt). Dock får man då en skjukt smidig 15" dator som klarar det mesta...

 

Det är klart man betalar extra för att få tex en laptop gjord helt i ett stycke aluminum och ett system som är byggt för att interagera så bra som möjligt med OS X. Vad det blir i rena pengar låter jag vara osakt men visst betalar man extra för apple design etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Håll er till ämnet!

 

Att kalla nån för taliban och sen kontra med att man bör kolla i sin mössa kan ni ta via PM om ni vill bråka!

 

/mod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst MERapelsin
Hmmm... har du kollat så det inte står MS på din huvudbonad..... :totaltgalen:

 

Nej verkligen inte, varför skulle jag det? Jag dyrkar inte Microsoft eller Windows för 5 öre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej verkligen inte, varför skulle jag det? Jag dyrkar inte Microsoft eller Windows för 5 öre.

 

Du är så påstridig hela tiden som om vi inte fattade nåt... lugna ner dig lite och inse att vi har dragit alla dessa diskussioner till leda i flera år nu.... :kramis: Vi sitter heller här under vårt Äppleträd och luktar på blommor.... typ..... :hihihi: :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...