Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ballmer: Apple är bara en dyr logo


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Det jag betalar för är är operativet och mig veterligen sitter inte det i loggan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon
Det jag betalar för är är operativet och mig veterligen sitter inte det i loggan.

 

 

i agree

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag betalar för är är operativet och mig veterligen sitter inte det i loggan.
med det argumentet skulle en dator från apple inte kosta mera än runt 3000kr. Då Mac OS X är billigt i jämnförelse med Windows.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med det argumentet skulle en dator från apple inte kosta mera än runt 3000kr. Då Mac OS X är billigt i jämnförelse med Windows.

 

 

Irrelevant, jag ifrågasätter inte påståendet men logiken kring det. Det är INTE loggan jag betalar för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror han på den blaskan själv? visserliggen är Apple dyrt, vare sig man jämför eller inte. För 24k får du betydligt mer hos en PC än en Mac, nästan två jämnbra datorer. men även Ballmer borde väl veta att man betalar för ett bra operativsystem, vilket inte Microsoft erbjuder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket klantigt sätt att försöka stärka Microsofts ställning. Att nedvärdera en konkurrent - som det dessutom går mycket bra för - slår förmodligen tillbaka mer på MS än på Apple.

 

Apple lyckas ju med det som är de flesta företags mål, framförallt i en bransch där det mesta går att kopiera: att öka försäljningen med bibehållna marginaler tack vare ett starkt varumärke. Se och lär istället Mr. Ballmer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så var denna diskussionen igång igen... stäng tråden, snälla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket klantigt sätt att försöka stärka Microsofts ställning. Att nedvärdera en konkurrent - som det dessutom går mycket bra för - slår förmodligen tillbaka mer på MS än på Apple.
Jo, sådant här slår bara tillbaka i det långa loppet. Det är pga detta som skitsnack om M$ inte gynnar oss här inne heller.

 

Undra om alla här inne lever som de lär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha!!! Ballmer är en ball en..... Nu gör han det igen!!! Varför dra ned brallorna på sig själv GÅNG PÅ GÅNG?? :chockadskeptisk::totaltgalen: Är det något som företag kämpar för är det att ha världens bästa varumärke.......... för alla andra företagsledare är detta viktigt..... :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaför betala 4000 mer för ett operativsystem som inte är kompatibelt med sig själv, kan man ju då undra? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den största anledningen till att jag köper MAC är att de passar in i min inredning. Sen att man får ett bra OS på köpet är bara bonus. Allt handlar om designen för mig och betalar gladeligen mer för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac_Morpheus

Ballmer pratar skit eller han kan kallas Darth Vader from the evil computer company Microsoft Burn Ballmer Burn motherfucker burn :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

583636814.jpg

Microsofts VD har återigen passat på att ge en känga till Apple i ett uttalande där han hävdar att en Mac är bara är en förklädd PC för 500 dollar mer.

Vilket talar om att han är orolig för något på grund av Apple.

varför annars ge dem denna gratisreklam?

 

Jag tror att det helt enkelt går FÖR bra för Apple, speciellt med deras iPods och iPhone.

Med tanke på att PC:n är döende och kommer sannolikt att ersättas av mobiler, INTE av tablet pc eller note/netbooks som Microsoft trodde, där Apple växer med en rasande fart så är det förståeligt. :elaktflin:

 

Den största anledningen till att jag köper MAC är att de passar in i min inredning. Sen att man får ett bra OS på köpet är bara bonus. Allt handlar om designen för mig och betalar gladeligen mer för det.

För femtioelfte gången, det heter Mac, inte MAC som betyder något helt annat!

 

“Most people make the mistake of thinking design is what it looks like. That’s not what we think design is. It’s not just what it looks like and feels like. Design is how it works.” -- Steve Jobs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte jämföra priser mellan Mac och PC på samma sätt. Alla vi som bytt från PC till Mac vet det.

 

När man köper en PC för tio laxar så får man en dator för två.

 

EDIT: ...Ursäkta, man får en "dator" för två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika liten bärbar dator brukar inte vara så billig som pc heller. MacMini-konkurrenterna är dessutom rätt dyra de med.

Microsoft Windows Vista Ultimate på svenska kostar 3000 spänn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ballmer är bara en dyr högtalare...... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steve Ballmer har ju helt rätt!

 

Utan den loggan hade jag inte lagt 15000kr på en dator. Den loggan står för kvalitet, det gör inte en dator utan den loggan så därför är jag beredd att betala 5000kr extra för en dator med den loggan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japanese bypassing PCs in favor of an array of electronic gadgets.

 

More than 50 percent of Japanese send e-mail and browse the Internet from their mobile phones, according to a 2006 survey by the Ministry of Internal Affairs.

 

Någon som noterat hur ungdomarna gör häromkring?

Det mesta cirklar kring mobilerna idag, i synnerhet hos ungdomar.

 

Inte konstigt alls att Ballmer oroar sig över Apples framgångar med sina iPods/iPhones. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ungdomarna använder datorer väldigt mycket, mycket spel och communitys som är, inte så mycket mobiler tror jag.... Mobilerna är fortfarande väldigt dyra om du skall ha en smartphone i allafall för 13-15-15-16åringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han måste vara frustrerad bara för att hans dator krashar hela tiden....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ungdomarna använder datorer väldigt mycket, mycket spel och communitys som är, inte så mycket mobiler tror jag.... Mobilerna är fortfarande väldigt dyra om du skall ha en smartphone i allafall för 13-15-15-16åringar.

Verkligen? De som velat spela med Windows PCs som kostat allt från 10,000 och uppåt med ett mera kompetent grafikkort?

Nokias värsting mobil kostar kring 4,500 och sedan dalar det ner till någon tusenlapp - och de kan fortfarande surfa och chatta.

 

Datorn har allt mer omvandlats till ett socialt verktyg, se var du är!

Trenden i Japan påverkar oss naturligtvis och det är bara en tidsfråga tills det mesta av nättrafiken går via mobiler här också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ballmer är duktig på att försöka dölja sina och MS tillkortakommanden. Detta är inte första gången. Han verkar ha stor kännedom för att vara en som aldrig använder, eller ens knappt vill titta på Apple's produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ballmer är duktig på att försöka dölja sina och MS tillkortakommanden. Detta är inte första gången. Han verkar ha stor kännedom för att vara en som aldrig använder, eller ens knappt vill titta på Apple's produkter.

 

Tvärt om så har han nog skärskådat Apples grejjor. Det hörs ju på varningarna.................. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...