Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ipods dåliga reklam i Råd & Rön


Alphonze

Rekommendera Poster

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar
Och vad skall man köpa i stället för en iPod då????

 

 

 

Priset på batteribyte har sjunkit med 300 - 400 % mot vad det var när första generationen började krångla.

Priset, (här på batteribyte, men annars vad som helst), har sjunkit med 300-400 %.

Om priset sjuker med 100 %, så blir varan gratis. Sjunker den med 200, 300, osv %, så borde jag väl få varan gratis och pengar med på köpet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skall jag göra för att det som jag citerar blir i en egen ruta i eller ovanför min egen text? Som jag gjorde så blev det mest pannkaka, layouten alltså, men inte innehållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skall jag göra för att det som jag citerar blir i en egen ruta i eller ovanför min egen text? Som jag gjorde så blev det mest pannkaka, layouten alltså, men inte innehållet.

Du ska klicka i rutan "CITERA" i det högra övre hörnet i rutan och sen kan du ta bort det du inte vill ha med. Du behöver inte göra det manuellt. Då kommer citatet upp i rutan UNDER den rutan man skriver i och då kan du se hur taggarna är skrivna....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska klicka i rutan "CITERA" i det högra övre hörnet i rutan och sen kan du ta bort det du inte vill ha med. Du behöver inte göra  det manuellt. Då kommer citatet upp i rutan UNDER den rutan man skriver i och då kan du se hur taggarna är skrivna....

Jaha, nu skall jag testa enligt Axelman: ..Först klickar vi i rutan Citera.... så där ja... Sedan raderar jag lite av texten, kanske det som står emellan orden Quote och Quote... sådär ja... och nu går jag till förhandsgranska inlägg, vänta här under tiden, I'll be back.... Jo, det blev ju bra så här långt. Tackar! Nu skall jag trycka på Publicera, vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad skall man köpa i stället för en iPod då????

 

 

 

Priset på batteribyte har sjunkit med 300 - 400 % mot vad det var när första generationen började krångla.

Priset, (här på batteribyte, men annars vad som helst), har sjunkit med 300-400 %.

 

Om priset sjuker med 100 %, så blir varan gratis. Sjunker den med 200, 300, osv %, så borde jag väl få varan gratis och pengar med på köpet?

 

- Nä, inte om man räknar inverterat.

Men erkänn att det blev bra mycket billigare, mjehehe....

 

Jag har för mig när Air Force skulle testa ett attackplan, om det nu var ett Phantomplan, för ca 30 år sedan.

Utspelade sig följande:

 

Piloten till basen.

- Passerar strax ekvatorn. Autopiloten inkopplad.

Precis när han passerar ekvatorn, vänder planet blixtsnabbt upp och ner.

- Vad in i he..

 

Det visade sig att styrprogrammet för autopiloten inte räknade med vad som händer med latituden när man passerat ekvatorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska överhuvudtaget inte uttala mig om prisets vara/icka vara, dels för att alla andra gjort det så bra redan, och dels för att det är en högst individuell uppfattning.

 

Men jag kan säga såhär: Jag tänker köpa en mp3-spelare så snart jag kommer åt, och har varit MYCKET sugen på en iPod. Men efter det här så är jag SÄKER på att det INTE kommer att bli en, i alla fall inte för de pengar man riskerar att lägga ut. Frågan är bara vilka andra som funkar bra med Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är kanske för snål men vi köpte den billigaste mp3 cd-spelaren på Clas Ohlson och till den en kassettadepter till bilen och den innehöll även spänningsomvandlare allt till ett pris av ca 600 kr.

Fördelarna är att bilen blir inte mer inbrottsattraktiv och man behöver bara ha ett fåtal CD-skivor med sig och skulle det komma nya tekniker så har man inte investerat så mycket. Man kan även använda vanliga AA batterier i den och använda den i stereon hemma.

Nackdelen är lite större än Ipod men använder den ändå inte när vi är ute och gå utan mest i bilen så batteriåtgången är inget problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nissen: En nackdel är att den säkerligen är otroligt ocool också, eller? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Buhu, true true... I wish I was cool -_-

 

Men visst ligger det något i det du säger. Det vilar alltid en osäkerhet hos dem som måste ha det coolaste till varje pris. Man skulle komma billigare undan om man nöjde sig med jeans från OBS! och Clas Ohlson-mp3spelare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I många fall är det som kallas coolt det bästa man kan tillverka - tänk på det.

 

Att tro att alla som köper det bästa och har råd med det alltid köper det för coolhet är bara avundsjukt snack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I många fall är det som kallas coolt det bästa man kan tillverka - tänk på det.

 

Att tro att alla som köper det bästa och har råd med det alltid köper det för coolhet är bara avundsjukt snack.

 

Med tanke på iPodens batteritid (både per uppladdning och i långa loppet sas) räknas den väl inte dit?

 

Oh nej, jag tar inte åt mig av det sista. Men du verkar sårad, så jag hittade väl en öm punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inse vad? Du kanske borde inse att det fanns ironi inblandat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu kom ipoden tillbaka… fick en ny igen… börjar bli dyrt för apple detta... andra ipoden som pajar inom garantitiden :)

 

kan man köpa apple-care för ipod?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...