Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 2.0.1


Evil

Rekommendera Poster

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar
marcushedenstrom

I iTunes. Klicka på "Check for update" när din iPhone är dockad.

 

Finns även för iPod touch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
e de lugnt för en pwnad telefon oxå?

 

Nej. Vänta tills den nya versionen är hackad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Vänta tills den nya versionen är hackad.

 

... suck.. okejdå. vill ha den nu ju, trött på att kameran tar en halvtimme för o värma upp. med mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacWorld skriver: Använder du en iPhone som blivit upplåst med Pwnage Tool 2.0 så fungerar det att uppdatera telefonen direkt via iTunes enligt inlägg på flera olika internetforum. Dock kommer installationsprogrammet Cydia samt alla tidigare installerade tredjepartsprogram att försvinna.

 

 

 

Douglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som inte kan installera den "uppdaterade operatörsprogramvaran" som också dyker upp i iTunes? Installationen kraschar hela tiden och jag har testat med att starta om telefonen ett par gånget också. Är detta en programvara som är utvecklad av Telia? Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om program som är köpta på AppStore också försvinner eller om det bara är program som man har installerat via Cydia som försvinner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om program som är köpta på AppStore också försvinner eller om det bara är program som man har installerat via Cydia som försvinner?

 

Jag har en "ärlig" Telia-3G och på den ligger (naturligtvis) alla program från AppStore kvar. Inga problem alls. Hur det är med hackade vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som inte kan installera den "uppdaterade operatörsprogramvaran" som också dyker upp i iTunes? Installationen kraschar hela tiden och jag har testat med att starta om telefonen ett par gånget också. Är detta en programvara som är utvecklad av Telia? Någon som vet?

 

Samma bekymmer här, vet inte riktigt vad de inställningarna gör. Allt fungerar i min telefon ändå.

 

Telefonen känns klart mycket snabbare när man öppnar kontaktbok och sms, detta var de läge där min telefon var seg innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som inte kan installera den "uppdaterade operatörsprogramvaran" som också dyker upp i iTunes? Installationen kraschar hela tiden och jag har testat med att starta om telefonen ett par gånget också. Är detta en programvara som är utvecklad av Telia? Någon som vet?

 

Jag får samma sak. Får ett felmeddelande som säger att ett okänt fel har upstått (0xE8000001).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får samma sak. Får ett felmeddelande som säger att ett okänt fel har upstått (0xE8000001).

 

 

För att svara på några frågor.

 

Nej jailbreakad telefon förlorar jailbreaken vid uppdatering, om är ett måste får du vänta tills dom knäckt dom nya krypteringsnycklarna.

 

Felmeddelande 0xE8000001 är uppenbarligen helt normalt för denna uppdatering i alla andra länder än USA, troligtvis kommer apple släppa en fix inom några dagar, jag kan inte påvisa någon försämrad funktion oavsett vilket.

 

Kameran är inte snabbare på någotsätt i 2.0.1, Det enda som jag påvisar någon som helst skillnad på är kontakter är något mer responsiv efter man väl öppnat dom, SMS startar aningen snabbare- men ingen jätteskillnad för mig.

Safari är betydligt mer responsiv när man laddar sidor.

 

Och ja dom enda program man förlorar är dom som hör till jailbraken, såvida man inte kör med fusksignerade Appstore program. jailbreak har en hackad kärna vilken stänger av kontrollen av signeringen, när du uppgraderat ligger apple standard kärna där igen och denna kommer kontrollera signering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte detta på jobbet nyligen, låter väldigt lovande! Sitter med iPhone men ingen synkroniserbar Mac. Får helt enkelt hålla mig till tåls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får också upp uppdateringen med operatörsinställningarna som inte går att installera på 2.0.1.

Känns lite som om det är den "gamla" uppdateringen som ligger kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma fel om operatörsintälningar här men apples uppdatering gick in utan problem.

Upplever ex. att adressboken laddar snabbare så man kan börja rulla utan att vänta lika länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om den här tweakningen utav 3G-täckningen ligger i operatörsuppdateringen som vägrar gå igenom. Det är faktiskt ett stort problem. Här på kontoret brukade jag ha 5 av 5 staplar 3G med min K800, nu växlar den mellan 1 och 3 staplar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om den här tweakningen utav 3G-täckningen ligger i operatörsuppdateringen som vägrar gå igenom. Det är faktiskt ett stort problem. Här på kontoret brukade jag ha 5 av 5 staplar 3G med min K800, nu växlar den mellan 1 och 3 staplar.

 

Det verkar inte som att det är någon större skillnad på täckningen. Jag fick in operatörsuppdateringen och om den gjorde något överhuvudtaget så var det att försämra täckningen ytterligare. Sitter i på 6e våning i ett hus som har fri sikt åt alla håll och har KNAPPT någon täckning alls! Dessutom i tätbebyggt område... Surt som faen.

 

I övrigt upptäcker jag inga större skillnader med uppdateringen. Hoppas appsen inte stänger av sig eller får iPhone att krascha mer i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar inte som att det är någon större skillnad på täckningen. Jag fick in operatörsuppdateringen och om den gjorde något överhuvudtaget så var det att försämra täckningen ytterligare. Sitter i på 6e våning i ett hus som har fri sikt åt alla håll och har KNAPPT någon täckning alls! Dessutom i tätbebyggt område... Surt som faen.

 

I övrigt upptäcker jag inga större skillnader med uppdateringen. Hoppas appsen inte stänger av sig eller får iPhone att krascha mer i alla fall.

 

Ungefär som mig, Sveavägen 90 mitt i Stockholm City på 5:e våningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon bättre 3g-täckning verkar det inte bli... :ermm:

Vet inte om det beror på uppdateringen eller om Telia gjort något revolutionerande men min 3G täckning är klart mycket bättre där jag sitter i min lila vrå och pillrar på min iPhone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får också samma sak. Får ett felmeddelande som säger att ett okänt fel har upstått (0xE8000001).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

peekei: hur gjorde du för att få in operatörsinställningarna?

 

Kör du en original 3g telefon?

 

 

//Everlast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...