Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 2.0.1


Evil

Rekommendera Poster

Hej!

 

Håller helt med ingen bättre 3g-täckning. Men... tänk om de ligger i "opratörsinställningarna" som inte går att tanka ner. "Error code" osv. Om någon lyckas uppdatera snälla säg hur!

 

 

Tacksam iPhone ägare

 

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Jag undrar om det verkligen går att påverka täckningen med mjukvara..

Hade en Nokia 6680 för några år sedan och den slukade batteri som en haj.. lade märke till att när den låg på instrumentbrädan i bilen störde den högtalarna typ en gång/minut, ni vet "bzz -dip-dip-dip-bzz" :P

läste sedan att de ändrade/sänkte poll interval på dem då det inte var nödvändigt med den hysteriska uppdateringen mot sändaren. Måhända har Apple samma problem fast tvärtom?

Vet inte om det ligger nåt i detta, bara spånar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte märkt någon större skilnad förutom att safari är aningen snabbare....

 

Hoppas man kan dra program från iTunes snart också.=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar nu! Fan vad långsamt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det bara är jag (eller kanske bara jag som är lite efter), men jag kan inte längre få fram utropstecken, frågetecken, punkt osv. när jag skriver sms med 2.0.1. När jag trycker där knappen för specialtecken satt tidigare kommer det bara upp en enkel knappsats med siffror. Ingen annan som har detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som sitter med en iPhone 3G som knäckts med Pwnage bör läsa detta - först:

 

Remember, from a jailbreaking point of view the update process is always reversible, but this isn’t the case for the 3G baseband, so your intended long term future use for the phone should help you decide what you do. If you always going to use the 3G phone with the original carrier then baseband updates are fine, if you are not then hold off.

 

http://blog.iphone-dev.org/post/44768633/t...r-not-to-update

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick in det efter ha återställt Iphonen , Men när jag ansluter Iphonen så kommer det upp att det finns en

operatörs-uppdatering trots den är installerad . konstigt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som det är bäst med att avakta att upptatera trots allt när man läser era inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det bara är jag (eller kanske bara jag som är lite efter), men jag kan inte längre få fram utropstecken, frågetecken, punkt osv. när jag skriver sms med 2.0.1. När jag trycker där knappen för specialtecken satt tidigare kommer det bara upp en enkel knappsats med siffror. Ingen annan som har detta problem?

 

Det låter som om du är i "Till:" fältet och skriver.

Där kan du inte skriva de tecknen och får endast upp den numeriska knappsatsen.

Ställ dig i meddelandeytan i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som om du är i "Till:" fältet och skriver.

Där kan du inte skriva de tecknen och får endast upp den numeriska knappsatsen.

Ställ dig i meddelandeytan i stället.

 

Vilket pinsamt misstag! :) I varje fall, tack för tillrättavisningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Snacka just med Telia, hon sa att uppdateringen är ny för idag.

Dom håller tillsammans med Apple på att lösa problemet, visste dock inte när detta skulle vara klart!

 

Så det är bara att vänta.......

 

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande resultat efter uppdateringen:

 

Kontakter: Möjligtvis något snabbare, kan också bero på att iPhonen är omstartad och fräsch.

Kamera: Märker ingen större skillnad i uppstartstid.

3G-täckning: Ej testat.

Säkerhetsuppdatering: Verkar bli värre än tidigare. Nu verkar den säkerhetskopiera vid varje syncning mer eller mindre. Får se om den lugnar sig med tiden.

Operatörsuppdatering: Vill installera hela tiden men verkar inte ta. Får dock ingen felkod som andra fått.

I övrigt hoppas jag att den kraschar mindre. Verkar bättre men det är för tidigt att säga. Jag laddade ner ett program från App Store för att testa och det fungerade att starta direkt vilket tidigare oftast resulterade i omstart av iPhonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande resultat efter uppdateringen:

 

Kontakter: Möjligtvis något snabbare, kan också bero på att iPhonen är omstartad och fräsch.

3G-täckning: Ej testat.

Säkerhetsuppdatering: Verkar bli värre än tidigare. Nu verkar den säkerhetskopiera vid varje syncning mer eller mindre. Får se om den lugnar sig med tiden.

Operatörsuppdatering: Vill installera hela tiden men verkar inte ta. Får dock ingen felkod som andra fått.

 

 

 

Dom jag snackat med på Telia så vet dom inte säkert om deras update kommer göra skillnad på 3g-täckningen. Kontakter är snabbare lika så sms lagget bort.

 

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Min accelerometer fungerar nu! Tidigare blev det horisontella läget upp-och-ner efter att telefonen legat i viloläge men nu är allt precis som det ska.

 

Det räckte inte att bara köra uppdateringen utan jag behövde köra en fullständig återställning där jag startade upp telefonen med hemknapp och låsknapp intryckta samtidigt.

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iTunes. Klicka på "Check for update" när din iPhone är dockad.

 

Finns även för iPod touch.

MIn uppdatering för iPod Touch är 245mb stor... 245mb buggfixar... :borstatanderna:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En asbra, och väldigt självklar sak har kommit i den nya uppdateringen. Om man kollar senaste samtal och har nåt nummer som inte är kopplad till någon kontakt så kan man nu välja "Skapa ny kontakt" eller "Lägg till i befintlig kontakt". Trist bara med det där evinnerliga 0xE8000001-felet som dyker upp utan anledning när jag ska uppdatera operatörsinställningarna. De är lite väl slaviga de där äpplena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MIn uppdatering för iPod Touch är 245mb stor... 245mb buggfixar... :borstatanderna:

Samma storlek som för iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
MIn uppdatering för iPod Touch är 245mb stor... 245mb buggfixar... :borstatanderna:

 

Nej, 245mb ny firmware som ersätter den tidigare.

Firmwaren har alltid landat runt den storleken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som om batteritiden förlängts rejält tidigare så tog den slut varje dag nu har det gått en hel dag och verkar som om den är minst 70% kvar trots liknande användning

och sen jag fick den har jag återställt den 2 ggr då den strulat lite så vi får se om den blir stabilare nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, 245mb ny firmware som ersätter den tidigare.

Firmwaren har alltid landat runt den storleken.

hahah.. så de laddar aldrig upp bara ändringarna.. utan byter ut hela alltet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit också. :(:evilgrin:

 

Inga program från Appstoren funkar efter uppdateringen. har kört installationen 2 gånger och även provat att slänga och ladda in program på nytt.

 

Någon mer som har stött på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten detalj jag la märke till var att när man ska fota och vrider kameran till landskapsläge "vrider" sig kamerasymbolen också. Jag är inte säker på att detta är något nytt... men jag har för mig att det inte har varit så förut.

 

 

 

Douglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul att inte alla i hela världen ska ladda ner uppdateringen samtidigt då :P sitter på 100/100 lina och har tagit mig 13.5 mb på ca 25 minuter. någon som vet om uppdateringen har hamnat på någon torrentsida eller på nån annan mirror?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten detalj jag la märke till var att när man ska fota och vrider kameran till landskapsläge "vrider" sig kamerasymbolen också. Jag är inte säker på att detta är något nytt... men jag har för mig att det inte har varit så förut.

Douglas.

 

Var så förut :) En av de små saker jag upptäckte med min iphone g1 som gör den så underbar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...