Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jätteuppdatering av Leopard nu i kväll


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Jag var upptagen hela kvällen igår med annat så jag kunde inte testa 10.5.3 något, men jag gjorde en liten, kort test av den nu på morgonen (väldigt kort) och jag tycker det verkar som de har fått lite mer fart på 8800 GT kortet, kan det stämma?

 

(Jag körde inga testprogram utan vevade runt i WoW för att testa - finns det något hur-fort-går-min-grafik till maccen? Det finns ju ett program till windows vars namn för tillfället trillat ur skallen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar
på min programuppdatering så ligger 10.5.3. uppdateringen på 198 MB, combo uppdateringen från apples hemsida ligger 536 MB, vilken e bäst att ladda ner?

Om uppdateraren säger 198 MB så har du 10.5.2 på datorn, då kan du välja att ta 10.5.3 update istället för combon. Combon innehåller allt från 10.5 och uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Det ska finnas en demoversion av iWork att ladda ner från Apples hemsida tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apple brukar väll skicka med de lätta programmen som vänder sig till privat personer. typ ilife. mig veterligen så skickar det inte med företagsprogrammen eller program för de lite mera avancerade användarna. inte ens prova på versioner.

iLife ingår med nya datorer, iWork ingår som 30-dagars trial.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min MBA slutade att krångla helt och hållet efter uppdatering. Tangentbords belysningen borjade fungera igen, och dator slutade hanga sig så fort den blir varm.

 

Nu slipper jag byta till PC...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var upptagen hela kvällen igår med annat så jag kunde inte testa 10.5.3 något, men jag gjorde en liten, kort test av den nu på morgonen (väldigt kort) och jag tycker det verkar som de har fått lite mer fart på 8800 GT kortet, kan det stämma?

 

(Jag körde inga testprogram utan vevade runt i WoW för att testa - finns det något hur-fort-går-min-grafik till maccen? Det finns ju ett program till windows vars namn för tillfället trillat ur skallen.)

 

Prestandamätningen i Xbench visar ungefär en 3-faldig förbättring :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min MBA slutade att krångla helt och hållet efter uppdatering. Tangentbords belysningen borjade fungera igen, och dator slutade hanga sig så fort den blir varm.

 

Nu slipper jag byta till PC...

 

Hehe...vilken härlig känsla det måste ha varit! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar ju kalas;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Nu funkar det att synka iCal med telefonen igen. Fast av någon anledning frågar datorn om adminlösen när jag kör Programuppdatering (alltså bara letar) nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dragit ner Combo-uppdateringen på den ena datorn... visst kan jag bara lägga över den filen på iPoden och sedan även använda den på våran andra Mac?

 

D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Jag har dragit ner Combo-uppdateringen på den ena datorn... visst kan jag bara lägga över den filen på iPoden och sedan även använda den på våran andra Mac?

 

D

 

Visst kan du göra så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att jag sitter hemma hos föräldrarna där det finns en snabb lina, annars hade det här tagit lite tid. Bara 198 MB här. Sitter på en (just det) MB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat ner uppdateringen genom det automatiska programmet, men när jag trycker på starta om och installera, så startar den om sen står det att den förbereder installationen i 40 min har den hängt sig eller tar det bara lång tid att installera? Har inte vart med om en nästan halv gigs uppdatering förut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat ner uppdateringen genom det automatiska programmet, men när jag trycker på starta om och installera, så startar den om sen står det att den förbereder installationen i 40 min har den hängt sig eller tar det bara lång tid att installera? Har inte vart med om en nästan halv gigs uppdatering förut!

 

40 minuter ska den inte ta... För mig tog det kanske 5-10 minuter att installera, samma tid på både en MBP och en iMac...

 

 

D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollade in våran uppgradering (mac pro 1 genereationen) den var BARA på 198 mb, ni sa ju 400-500 mb..

 

hallå?!?!!!

 

Hämtar man hem MacOSXUpdCombo10.5.3 från Apple, så är den cirka 530 MB stor. Det beror på att den innehåller troligtvis både intel och PPC...B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Jag har laddat ner uppdateringen genom det automatiska programmet, men när jag trycker på starta om och installera, så startar den om sen står det att den förbereder installationen i 40 min har den hängt sig eller tar det bara lång tid att installera? Har inte vart med om en nästan halv gigs uppdatering förut!

 

 

Händer det inget efter 90 min så avbryt och tanka hem combouppdateringen.

Ligger alla program på rätt platser, så du inte flyttat om dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade problem tidigare i och med 10.5.2-uppdateringen med att det stod: "ACL hittades men..." och jag var övertygad om att det skulle ha åtgärdats nu. Men icke, det ser fortfarande likadant ut. Jag har reparerat behörigheterna en gång och håller på att reparera dem igen, så jag hoppas att det blir bättre då...

 

 

D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade problem tidigare i och med 10.5.2-uppdateringen med att det stod: "ACL hittades men..." och jag var övertygad om att det skulle ha åtgärdats nu. Men icke, det ser fortfarande likadant ut. Jag har reparerat behörigheterna en gång och håller på att reparera dem igen, så jag hoppas att det blir bättre då...

D

 

ACL = Access Control List. Det är bara Skivverktyg som jämför vissa bom filer i Receipts mapp och inte tycker att de är korrekta. Inget att bry sig om. För det är en bug

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ACL = Access Control List. Det är bara Skivverktyg som jämför vissa bom filer i Receipts mapp och inte tycker att de är korrekta. Inget att bry sig om. För det är en bug

 

Nej jag har förstått att det inte gör något men vad jag har förstått skulle det åtgärdas nu men det hade det inte...

 

 

D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Har ni kört Reparera Skivbehörighet efter uppdateringen?

Gjorde jag..ett fel...detta:

 

 

post-113-1212081994.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Funkar fint för mig, precis som vanligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en tabbe igår kväll:

Undvek nämligen Airport Utility-uppdateringen som kom ut för ett tag sedan, tills igår då. Struntade först i den, installerade 10.5.3-uppdateringen.. SEN installerade jag Airport Utility-uppdateringen för att bli av med den från listan, bland Ignored Updates.

 

En stund senare insåg jag att det var en dålig idé eftersom jag troligtvis har skrivit över nya fixar, med gamla uppdateringsfiler som innehåller buggar? :whistling:

Jag funderar över om jag kommer att få problem med att använda den Netgear-router jag brukar ansluta till ... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en tabbe igår kväll:

Undvek nämligen Airport Utility-uppdateringen som kom ut för ett tag sedan, tills igår då. Struntade först i den, installerade 10.5.3-uppdateringen.. SEN installerade jag Airport Utility-uppdateringen för att bli av med den från listan, bland Ignored Updates.

 

En stund senare insåg jag att det var en dålig idé eftersom jag troligtvis har skrivit över nya fixar, med gamla uppdateringsfiler som innehåller buggar? :whistling:

Jag funderar över om jag kommer att få problem med att använda den Netgear-router jag brukar ansluta till ... :fundersam:

Fattar inte varför du (och andra) krånglar med att manuellt ladda hem uppdateringar när Programuppdatering gör det så bekvämt och säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför du (och andra) krånglar med att manuellt ladda hem uppdateringar när Programuppdatering gör det så bekvämt och säkert.

 

Jag har inte laddat hem någon av uppdateringarna manuellt. Det hade varit onödigt. Grejen är dock denna:

Jag har hela tiden använt Programuppdatering (Software Update). Men ... Airport Utility hade jag som Ignore Update efter att ha läst på nätet om folk som fick betydligt FLER problem, snarare än att lösa problem med instabil wifi. Så därför ställde jag in Ignore Update i Programuppdatering.

 

Igår kom då uppdateringen till 10.5.3 av Leopard. Jag uppdaterade. Efteråt ville jag göra en reset av ignorerade uppdateringar. Jag testade att installera Airport Utility-uppdateringen och tänkte att Programuppdatering skulle varna mig eller klaga, något i stil med att 10.5.3 innehåller nyare filer .. men icket. Allt installerades utan problem.

 

Då blev jag lite paff och insåg att jag troligtvis har en blandning av gamla och nya uppdateringar i mitt system just nu.

 

Så ligger det till

:)

 

Ja, jag vet: det var KORKAT gjort. Har ännu inte testat wifi, så jag vet inte om det blir problem eller inte med den biten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog ner den via program uppdateringen ,Jag har macbook pro och 10.5.2 installerad Men ändå fick jag 420 mb

version ,Varför??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...