Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jätteuppdatering av Leopard nu i kväll


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar
grodkungen

coolt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit backup och kör nu 198 MB uppdatering. Väntar inte in några problemrapporter här inte... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter uppdateringen så startar datorn om två gånger, alltså precis innan den ska visa login rutan i OSX så startar datorn upp. Samma grej som det var med 10.5.2 faktiskt.

 

Men annars så verkar uppdateringen funka bra. Jag har hittills bara märkt att min Macbook Pro bootar snabbare i andra steget av uppstarten (alltså när det skiftar från grått äpple i grå bakgrund till det blåa.)

 

Mer än så har jag inte kollat. Men det verkar som en lugn uppdatering i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(tycker faktiskt att jag också kunde få tackas lite för macsimumNews... grmbl....) ;)

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första jag anmärkte på: Håller inte OS X längre reda på vilken bakgrund man använde senast? Min bakgrund är en vald mapp med digitalkamerabilder som "shufflas" fram. Det verkar inte 10.5.3 komma ihåg efter omstarter, då blir man istället serverad "default"-bakgrunden, den där lila/rosa rymdbilden.

 

Problemet kanske bara uppstår när man själv valt bakgrundsbilder ur egen mapp istället för Apples inbyggda bilder? Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev åtminstone fullt upp för Time Machine efter uppdateringen. Håller på med en frenetisk backup på 1.6GB!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Får bli imorgon jag uppdaterar, har inte tid... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

I vanlig ordning så har MacFixit tips om hur du bäst installerar.

Upp till var och en att läsa och ev. följa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollade in våran uppgradering (mac pro 1 genereationen) den var BARA på 198 mb, ni sa ju 400-500 mb..

 

hallå?!?!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Håller på att ladda ned. Håller tummarna för en problemfri installation, precis som alltid

 

 

:borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen

Här var den på 198 MB med. Funkar tills vidare på en MBP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Rejäl klump som ska laddas in i morgon...

 

post-113-1212008482_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iMac skickades idag, tror ni att jag behöver göra den uppdateringen när den kommer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min hamna på 420 mb. Har sovmorgon imorgon, så jag fixar det nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iMac skickades idag, tror ni att jag behöver göra den uppdateringen när den kommer?

Om inte jag nu är ute på djupt vatten så är det 10.5.1 som kommer förinstallerad på din iMac (förutsatt att du köper den nytillverkad). Så det är alltid en god idé att ha den senaste mjukvaran. Uppdatera så fort du startar datorn och fixa det på en gång så kommer du ha minimalt (eller ickeexisterande) problem med buggar och annat irriterande.

 

Btw, jag har hittat en programmeringsmiss som jag trodde de skulle fixat i och med 10.5.3, vilket de inte gjorde. Pröva att välja igenomskinlig Apple-meny och välj förslagsvis ett foto som bakgrund. Pröva sedan att köra Exposé-effekten som tömmer skärmen på fönster, då alla öppna fönster försvinner ut på sidorna. Då skall ni se att det fönster som råkar åka och gömma sig under Apple-menyn inte syns i "igenomskinligheten". Det är kanske årets mest onödiga fynd, men visar att inte ens Apple kan upptäcka varenda liten detalj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte jag nu är ute på djupt vatten så är det 10.5.1 som kommer förinstallerad på din iMac (förutsatt att du köper den nytillverkad).

 

Mina föräldrar hade förhandsbokat den uppdaterade iMacen och när vi fick hem den hade den 10.5.2 installerat. Men en knepig sak var att den hade inte prova-på-programmen som brukar följa med (iWork, Aperture etc). Någon som har varit med om samma sak?? Eller har Apple slutat med det?

 

 

D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina föräldrar hade förhandsbokat den uppdaterade iMacen och när vi fick hem den hade den 10.5.2 installerat. Men en knepig sak var att den hade inte prova-på-programmen som brukar följa med (iWork, Aperture etc). Någon som har varit med om samma sak?? Eller har Apple slutat med det?

D.

apple brukar väll skicka med de lätta programmen som vänder sig till privat personer. typ ilife. mig veterligen så skickar det inte med företagsprogrammen eller program för de lite mera avancerade användarna. inte ens prova på versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apple brukar väll skicka med de lätta programmen som vänder sig till privat personer. typ ilife. mig veterligen så skickar det inte med företagsprogrammen eller program för de lite mera avancerade användarna. inte ens prova på versioner.

 

Jaså? Jag hade i alla fall med både Aperture och iWork-paketet på min MacBook Pro... men de kanske har slutat med det? Men det är lättsamt när de har prova-på-programmen med eftersom man bara knappar in den licensnyckel man har... Nu var jag ju tvungen att installera iWork på iMacen... :armskeptisk:

 

:D

 

D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seeegt! 0,25 hos mamma;)

post-6555-1212018216.png

post-6555-1212018238.png

post-6555-1212018247.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seeegt! 0,25 hos mamma;)

 

Haha, jag känner igen mig :D Jag har typ 0,5 med det mobila bredbandet från ice.net =) Fast det knepiga med detta bredband är att på iMacen som står nere har vi uppemot 1... Man tycker ju att man borde ha bättre mottagning på övervåningen men min teori är att mastens placering gör att mottagningen är beroende på vart mitt och sen fönsterplaceringen där iMacen står är annorlunda....

 

 

D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på min programuppdatering så ligger 10.5.3. uppdateringen på 198 MB, combo uppdateringen från apples hemsida ligger 536 MB, vilken e bäst att ladda ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

En liten nyhet. :borstatanderna:

 

post-113-1212037515_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså? Jag hade i alla fall med både Aperture och iWork-paketet på min MacBook Pro... men de kanske har slutat med det? Men det är lättsamt när de har prova-på-programmen med eftersom man bara knappar in den licensnyckel man har... Nu var jag ju tvungen att installera iWork på iMacen... :armskeptisk:

 

:D

 

D.

 

Vad jag vet så hänger Aperture och iWork bara med på Pro modellerna, alltså Mac Pro och Macbook Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...