Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jätteuppdatering av Leopard nu i kväll


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Har ni kört Reparera Skivbehörighet efter uppdateringen?

Gjorde jag..ett fel...detta:

post-113-1212081994.jpg

 

Jag har precis samma fel + en jäkla massa "ACL hittades men... bla bla bla"...

 

Vad är det egentligen Apple sysslar med? Ibland känns det faktiskt som att Windows är ett bättre företag...

 

 

D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar
apple brukar väll skicka med de lätta programmen som vänder sig till privat personer. typ ilife. mig veterligen så skickar det inte med företagsprogrammen eller program för de lite mera avancerade användarna. inte ens prova på versioner.

 

Min MacBook (2006) kom med MS Word förinstallerat (prova på version).

Min väns MacBook (inköpt precis innan jul) kom med iWork förinstallerat (prova på version).

 

Hm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den inbyggda Word och RTF-omvandlingen förbättrad i denna nya uppdatering?

Jag tänker främst på detta med listor, som blir frågetecken istället för punkter, när man importerar från program som använder den inbyggda i OS X (som Textredigeraren).

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Fattar inte varför du (och andra) krånglar med att manuellt ladda hem uppdateringar när Programuppdatering gör det så bekvämt och säkert.

 

 

Det har löst en del problem om man struntar i Programuppdatering...

post-113-1212091550.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min MacBook (2006) kom med MS Word förinstallerat (prova på version).

Min väns MacBook (inköpt precis innan jul) kom med iWork förinstallerat (prova på version).

 

Hm...

Min MB hade både Office och iWork i provversioner installerade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer det inget efter 90 min så avbryt och tanka hem combouppdateringen.

Ligger alla program på rätt platser, så du inte flyttat om dem?

 

Jag har bara haft mac i ca 3 månader, men när du undrar om jag har flyttat program det tror jag inte att jag gjort? Kan man kolla upp det?

 

Om jag nu ska ladda ner den manuellt, hur gör jag för att få bort den uppdatering jag har laddat hem redan?

 

Jag är en sån som vill ha det simpelt så jag har alltid bara laddat ner genom det automatiska programet, är det stor skillnad att installera manuellt. (Måste läsa en guide en vacker dag "Mac så funkar det")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag burkar alltid uppdatera via programuppdaterings programmet.

om det blir något knas så har man ju en andra schans att köra ner kombo uppdateringen manuellt sedan. för att skiva över den man installerade via program uppdateringen.

 

det kan var ett alternativ för dig tsarkon om du är rädd att det kan ha skrivits över buggar från Airport Utility-uppdateringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brorsans dator kraschade under uppdateringen. Hade han följt rådet att tanka ner Combo-uppdateringen istället hade han sluppit en del gråa hår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det blir något knas så har man ju en andra schans att köra ner kombo uppdateringen manuellt sedan. för att skiva över den man installerade via program uppdateringen.

 

Nej det kan man inte göra. Jag kunde inte göra det med 10.5.2 i alla fall!! Jag vet inte varför men det gick inte så räkna inte med att ni har en andra chans..

 

 

 

D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mig att det var någon specialar med just 10,5,2 och någon annan uppdatering av något program eller fimewire som gjorde att det i bland inte gick. men minnet sviker mig lite.

men då är jag inte sen att ändra mig. och säga att det inte alltid går.

jag gjorde så med 10,5,1 och det gick utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör httpmail... och efter uppdateringen funkar det inte.. hmm... tips någon?

 

EDIT: jag kan skicka, men inte ta emot post...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade igår. Funkar fint. Inte märkt ngn som helst skillnad dock men det får man väl ta som ett gott tecken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått problem med grafiken efter uppdateringen?

 

Min iMac har fått fullständigt spel :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått problem med grafiken efter uppdateringen?

 

Min iMac har fått fullständigt spel :totaltgalen:

 

Ingenting vad jag har märkt än så länge i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en nybörjare med sin första mac, vilket sätt är bäst att uppdatera på?

Genom programuppdateringen eller genom att manuellt ladda ner combofilen och starta upp medn shift-knappen nedtryckt?

Helt klart enklast att gå via den inbyggda uppdateraren men är det andra sättet bättre/säkrare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Om ni i Skivverktyg vid Reparera Skivbehörighet får upp detta varje gång: Group differs on "private/etc/cups", should be 0, group is 26.

 

och vill bli av med det, så skriver ni i Terminal följande:

 

 

sudo chgrp wheel /private/etc/cups

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ju problem med att dartorn hängde sig, när jag skulle uppdatera.

Så jag ringde upp supporten och dom hjälpte mig att plocka bort den gammla uppdateringen, sen var det bara att ladda hem den igen, i uppdaterings programmet.

 

Innan det funkade frågade jag om det vore bättre med combon, men dom sa att det var sista lösningen?!?

 

Men nu funkar det i alla fall!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför flyttar ingen denna tråd till "MacOSX" där den hör hemma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också fått problem med Mail efter uppdateringen. Det går att skicka mail men jag kan inte ta imot några. Jag har gjort så min hotmail är kopplad till Mail programmet. Men nu kan jag bara skicka men inte se några nya mail. Är det någon som vet vad man ska göra?

 

jag kör httpmail... och efter uppdateringen funkar det inte.. hmm... tips någon?

 

EDIT: jag kan skicka, men inte ta emot post...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför flyttar ingen denna tråd till "MacOSX" där den hör hemma?

 

För att det är här den hör hemma, helt enkelt. Alla nyheter på macworld.se hamnar automatiskt i den här avdelningen. Svårare än så är det inte.

 

En fördel med att nyheterna hamnar här är att man kan diskutera utan att behöva tampas med alla troll som postar i artikelkommentarerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troll? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag hoppas det här är inte är för OT: Jag gjorde säkerhetsuppdateringen för Tiger som verkar ha kommit samtidigt som 10.5.3. Det skulle jag inte ha gjort. Datorn har nu feta problem att kommunicera med den externa hårddisken jag har inkopplad via Airport Extreme. Finder hänger sig varje gång jag försöker lägga den på skrivbordet.

 

Några tips vad jag kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Om du ansluter den direkt till datorn med kabel? Funkar det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, skivan verkar ha gått sönder :(

 

"Kontrollera och reparera skivan ”disk1s1”

Kontrollerar HFS Plus-enhet.

Ogiltig nodstrukur

Enhetskontrollen misslyckades.

 

Fel: Den underliggande åtgärden avslutades med ett fel

 

 

En HFS-enhet kontrollerades

1 enhet kunde inte repareras p.g.a. ett fel"

 

Finns det något man kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...