Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har du beställt en Macbook Air


Anna Muller

Rekommendera Poster

Min dator kom igår, helt utan förvarning från Apple eller transportbolaget, vilket resulterade i att jag var i Stockholm och jobbade. De ringde upp mig och vi kom överens om att den skulle levereras idag på förmiddagen.

 

När klockan var 12.30 fick jag meddelande från Apple att de försökt leverera datorn (oklart om det var igår eller idag) och bad mig ringa TNT.

 

När jag ringde dem så berättade de att de pga att jag skrivit att jag var hemma hela vecka 9 och annars då och då och att de därför borde ringa så hade de inte skickat ut datorn för leverans idag, trots att jag kommit överens om det med den som åkte ut, "informationen hade inte överförts".

 

Istället ska de försöka leverera den på måndag, för idag kan den inte gå ut trots deras misstag. Fast på måndag kan jag inte vara hemma hela dagen och vänta och någon tid var omöjlig att ge mig... Jag får väl helt enkelt se om jag får datorn någon gång... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Jag fick den äntligen igår (även om inte TNT hörde av sig som utlovat).

 

Den är verkligen underbar även om emigreringen tog sjukt lång tid och var mkt krångligare än via firewire!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick den äntligen igår (även om inte TNT hörde av sig som utlovat).

 

Den är verkligen underbar även om emigreringen tog sjukt lång tid och var mkt krångligare än via firewire!

 

Grattis ! :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inne i stan för att pilla och klämma lite på den härom dan, men usch vad den var seg :S

Inte bara Macotekets internetuppkoppling, utan det tog evigheter bara att öppna upp Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Äntligen ska man bli macbook ägare :)

 

tror ni att den hinner komma innan påsk, förstår inte riktigt statusen ;) har den varit o vänt i Örebro lr???

 

17 mar 2008 17:34 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

17 mar 2008 17:25 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

14 mar 2008 14:00 Orebro Change Of Delivery Address

13 mar 2008 22:40 Shanghai Shipped From Originating Depot

13 mar 2008 22:32 Shanghai Consignment Received At Transit Point

13 mar 2008 10:36 Shanghai Consignment Picked Up

 

 

orkar inte vänta längre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen ska man bli macbook ägare :)

 

tror ni att den hinner komma innan påsk, förstår inte riktigt statusen ;) har den varit o vänt i Örebro lr???

 

17 mar 2008 17:34 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

17 mar 2008 17:25 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

14 mar 2008 14:00 Orebro Change Of Delivery Address

13 mar 2008 22:40 Shanghai Shipped From Originating Depot

13 mar 2008 22:32 Shanghai Consignment Received At Transit Point

13 mar 2008 10:36 Shanghai Consignment Picked Up

 

 

orkar inte vänta längre!

 

Du har antagligen ändrat leveransadressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har antagligen ändrat leveransadressen.

 

 

Javisst men det var ju innan den anlänt till sverige...

 

spännande, ska bli riktigt gött att äntligen gå över till den ljusa sidan!! Om ni vill så får ni gärna länka till någon gammal tråd där man kan hitta lite nytto program för nedladdning!

 

är ju totalt noob på mac :propellerbaver:

 

 

Piiiiz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som köper MBA, varför inte ta och köpa en billig biljett till USA (välj stat) och köp den där istället?, får ni ju biljetten gratis med tanke på att den kostar nästan 6 000 mer i Sverige än i USA, och bärbara har ju Världsgaranti hos apple :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför flyger vi inte till USA?

 

Tja, vet inte om du har rätt men även om du har det så blir det en solklar förlust om man räknar med arbetstiden det tar. Dessutom vill jag ha svenskt tangentbord och förutom det så är det inte särskilt miljövänligt att flyga. Dessutom har jag inte tid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OJOJOJ fick min i torsdags... måste säga att det är mitt bästa köp genom tiderna, helt sjukt skön laptop! vad snackar alla om att den är seg, riktigt snabb i mina ögon! funkar klockrent o den andas verkligen kvalle!

 

Skärmen är ju såååååååå GRYM! :bultandehjarta:

 

och den är ju så lätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OJOJOJ fick min i torsdags... måste säga att det är mitt bästa köp genom tiderna, helt sjukt skön laptop! vad snackar alla om att den är seg, riktigt snabb i mina ögon! funkar klockrent o den andas verkligen kvalle!

 

Skärmen är ju såååååååå GRYM! :bultandehjarta:

 

och den är ju så lätt :)

 

Grattis! Bra köp, var inne på både media markt och inlife och klämt på Macbook Air, i vanliga program så märks faktiskt ingen skillnad men på benchmarktester visar ju att det är klart långsammaste Macen... dock snabb till trots!

 

Ville bara fråga er alla som köpt den, ingen skriver i stort sett vad de köpt, är det 1.6 eller 1.8 GHz C2D eller 80 GB 1.8" eller SSD 64 GB? Låt oss höra nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag köpte den billigaste varianten 1,6 80 gig etc! funkar kalas!

 

kan verkligen rekommendera den, kan vara jag som är uppe i varv eftersom det är min första mac men jag tycker den rockar... :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ju oxå tala om att det är ju en helt annan känsla att stå på medimarkt o klämma än att sitta med den hemma i soffan :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ju oxå tala om att det är ju en helt annan känsla att stå på medimarkt o klämma än att sitta med den hemma i soffan :galetglad:

 

Grattis till ett lyckat köp !

visst är den underbar... :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...