Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har du beställt en Macbook Air


Anna Muller

Rekommendera Poster

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Elvispen, sure thang! Vad vill du jämföra med?

 

Så där, nu är alla unboxing bilderna uppe på min blogg! :D

 

Ja, det är en patetisk hemgjod backgrundsfond jag försökt tillverka. ;)

 

mba-open-420-001.jpg

 

Tänkte köra lite bilder med min MacBook sen när dottern lagt sig. :D

 

Har en SuperDriveen som ska packas upp också. Sen får det bli lite att installera junk på MBAn. :D

 

AppleMoosh - nästan som ÄppelMos. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till ett fint köp :D

 

Jag väntar fortfarande på min som beräknas komma 20 feb..... :kaffe:

 

Är du nöjd med datorn annars ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kom idag också. Vi har bekantat oss hela eftermiddagen och blivit riktigt goda vänner..

Tyckte det var värt ett första inlägg här.. :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elvispen, sure thang!

Så där, nu är alla unboxing bilderna uppe på min blogg! :D

 

Kanonbra inlägg i bloggen :skondans: Kul med kartonglänken till Ars Technica med, fin jämförelse :ThumbsUp:

 

Min kom idag också. Vi har bekantat oss hela eftermiddagen och blivit riktigt goda vänner..

Tyckte det var värt ett första inlägg här.. :skondans:

 

Grattis och välkommen hit hi.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Westergren

Reggade mig precis här då jag fick hem min MacBook Air i måndags, har fotat den lite med mobilen men väntar fortfarande på att polaren ska skicka över bilderna till mig som vi fotade med hans systemkamera.

 

Kommer skicka upp bilderna på min blogg (bjornwestergren.blogg.se) sedan.

 

Kan säga att jag är helnöjd med den än så länge, och väldigt glad att den kom innan planerat leveransdatum till och med, beställde 17/1 och skulle få den 18/2 men den kom i måndags som sagt :)

 

Kommer troligen ställa många konstiga frågor framöver, har inte använt mac sedan skoltiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min idag !!!! :galetglad:

 

Öppnade förpackningen nyss, helt otroligt ! Man har sett många bilder men när man väl ser den och få känna på den.....då är den värd pengarna !

 

Ska lägga upp bilder på den snart !

 

p.s detta är min första mac :rockapa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min idag !!!! :galetglad:

 

Öppnade förpackningen nyss, helt otroligt ! Man har sett många bilder men när man väl ser den och få känna på den.....då är den värd pengarna !

 

Ska lägga upp bilder på den snart !

 

p.s detta är min första mac :rockapa:

 

Grattis!

Inget är riktigt som den känslan...

 

/lage

som tyvärr sitter med sin mini-jobb-thinkpad... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La upp en post med en mini-recension i helgen - 100 timmar med MBA.

 

Har även fått lite frågor via mail som jag tänkte försöka svara på i veckan.

 

Och så hoppas jag på att få upp bilderna på Superdriven och lite jämförelse mot MB bilder.

 

Fortfarande riktigt nöjd. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ser det ut som jag får min på tisdag nästa vecka!!! *glad*

 

Man vet ju aldrig men jag tänkte just att det nog inte skulle ta så himla lång tid som de ibland säger först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ett par dagars ägande av MBA måste jag säga att jag är så nöjd man kan bli :rockapa:

Det enda jag kan klaga på kanske är när fläkten drar igång men det går o leva med. Oftast är den väldigt tyst, troligtvis pga chassit:s värmeavledningsförmåga.

 

Tänkte även jag göra en lite plus minus lista :

 

+ Skärmen (helt underbar)

+ tangentbordet (det bästa jag använt)

+ formatet (kanske därför man köpte den... :) )

+ Snygg (så sexig den är, och har rätt hög impfaktor oxå....)

 

- kanske kanske fläktljudet

- hänt att operativsystemet låst sig efter intensivt användade, kanske inte beror på datorn i sig....

 

Köpte till .mac oxå, måste säga att det är otroligt hur genomtänkt det är i kombination med Mac OS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har nu jobbat på min MacBook Air i snart en vecka och jag måste säga att jag helt otroligt nöjd. Den fungerar helt perfect för mig som enbart jobbar med Mail, Safari, iWorks, vårt ordersystem och faktisk Windows Vista (Som inte fungerar så bra... :chockadskeptisk: ) via Parallels som sköter vårt fraktsystem.

 

Så här långt måste jag säga att jag trivs riktigt bra med denna lätta snabba dator som ger mig allt det jag behöver.

 

Tack Apple för en riktigt bra dator för mig!

 

Lasse Larsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UPS kom idag och ringde på dörren, de hade med sig min Superdrive.

Airen får jag vänta på en vecka till. :(

Vaför dela upp leveransen på två? det är ju datorn jag vill ha hem inte en superdrive

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Det enda jag kan klaga på kanske är när fläkten drar igång men det går o leva med. Oftast är den väldigt tyst, troligtvis pga chassit:s värmeavledningsförmåga.

...

 

- kanske kanske fläktljudet

...

 

Blir lite oroligt när jag läser detta, är det mycket oljud? Blir nämligen extremt trött på datorer som väsnas

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThompaM, den är inte helt tyst...

 

Om du har haft en vanlig MacBook så är det i princip samma ljudnivå, fast datorn blir inte lika varm.

 

Fläkten (enligt iStat) gör runt 2000v/min i vanligt läge då är den ljudlös, men kör man något krävande så drar den upp till 5000v/min och då låter det en del.

 

Svårt att ge en riktig beskrivning av ljudnivån, men testa att dra igång något spel på en vanlig MacBook så får du lyssna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

som när jag drar igång XP på min MBP, då jävlar blir datorn en lövblås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite oroligt när jag läser detta, är det mycket oljud? Blir nämligen extremt trött på datorer som väsnas

 

//Thomas

 

Den låter som sagt lite när fläkten drar igång men det är naturligtvis väldigt svårt att förklara, mycket beroende i vilken miljö man sitter och ens egen smärtgräns.

 

Det är dock inte så att man måste ha på sig öronproppar, så farligt är det inte...

Normalfläkt, kanske något tystare än normal till och med.

 

Redigering:

Vill även tillägga att jag upplever datorn något ostabil, som Macworld bloggen själva beskriver.

 

Citat

"Den är inte helt stabil. På några några minuter lyckades vi få både en kernel panic (tokhängning med grå rullgardin) och ett märkligt grafikproblem i Systeminställningarna. Känns tryggt. (Se längst ned.)"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...