Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har du beställt en Macbook Air


Anna Muller

Rekommendera Poster

Amerikanarna kan skratta hela vägen till brevlådan ( http://macworld.idg.se/2.1038/1.142772 ) :totaltgalen: för de får snart sina Airs (hej pluralböjning). Men hur går det för oss svenskar? Vilka på forumet har beställt? Vad har ni för leveransdatum? Och vem på forumet blir FÖRST att meddela att de lagt fingertopparna på sin egna Air?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Jag beställde först ca en vecka efter att den släppts, och har fått orderinfo om att den ska levereras den 20/2

 

De som beställde redan samma dag, om det finns någon i sverige -men det bör det, får den kanske tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade på att beställa direkt men bestämde mig för att vänta för att ha någon sorts koll på om det är värt att köpa med ssd-disk och/eller snabbare processor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Herobix

för mig är det en 17.000kr leksak, det är ingen arberar maskin direkt oO show off :P

 

kan ha o göra med att jag inte har råd att ha en, men tror inte jag ändå skulle köpa en, vad ska man ha den till? mer än til lshow off, och jag gillar itne show off :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min 15 Januari, dvs samma dag som den pressenterades och har fått ett preliminärt datum kring 20 feb.

post-28604-1201738686.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iMac24 och en Mini och det skulle passa perfekt med en Air till samlingen. Allt arbete och underhållning fixas på dem två jag redan har och Air har jag, som du säger ovan, som showoff. Kan ta med mig till jobbet, visa lite snygga Keynote-slides etc... :-)

 

Väldigt sugen på att skaffa en men med tanke på att det mest är för skojs skull så måste jag nog vänta ett tag och tänka efter lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner verkligen att den skulle fylla ett reellt behov för mig, definitivt inte bara vara show-off eller liknande.

 

Jag pendlar varje vecka Gbg-Sthlm och tillbaka. Och dessutom en hel del andra resor. Jag försöker verkligen minimera den packning jag bär på, och det är en stor skillnad mellan 2,2 kg och 1,36 kg. Behöver ingen snabb dator utan klarar mig eg med min gamla iBook 12" på 1,33 GHz G4...

 

I dagsläget tar jag med mig min jättelätta jobb-PC för att den väger avsevärt mindre än min iBook. Problemet är som sagt att jag blir tvungen att köra Windows samt att datorn är stenhårt låst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beställt tre stycken med SSD-diskar. De kommer när de kommer. :)

 

3 stycken? Känns inte det lite overkill? :P Är grymt sugen själv på att skaffa en, köpte min macbook typ 3 veckor innan grafikkrets uppgraderingen, så har inte haft den så länge. Är nöjd iofs men Airen är väldigt lockande ^^ lite dyr för min student inkomst dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beställt tre stycken med SSD-diskar. De kommer när de kommer. :)

 

3 ? jag tyckte en va tillräckligt dyr...... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beställt tre stycken med SSD-diskar. De kommer när de kommer. :)

 

Praktiskt med tre! Då kan man ha en i varje rum så slipper man kånka runt de otympliga tegelstenarna så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis ett mail om att den skickats :galetglad:

 

"Din beställning skickades iväg 09.02.2008 och vi räknar med att den ska levereras till din leveransadress senast 19.02.2008. Dagarna är arbetsdagar och tiderna är ungefärliga."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Praktiskt med tre! Då kan man ha en i varje rum så slipper man kånka runt de otympliga tegelstenarna så mycket!

Om man har råd med tre stycken har man förmodligen mer än tre rum ;)

 

Möjligtvis tre hus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har råd med tre stycken har man förmodligen mer än tre rum ;)

 

Möjligtvis tre hus?

tss, du jag är inte gjord av pengar heller :)

nej det är inte till mig privat heller. Jag klarar mig med min macbook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min idag och prelimenärt leveransdatum är 13 mars... :-( Tyvärr...

(Datum den skickas är 3 mars.)

 

Jag hoppas/tror dock faktiskt att den kommer snabbare. Dels kom datum upp direkt och är precis 3 veckor efter beställningen och dels tror jag faktiskt inte det tar tio dagar att skicka den!

 

Men jag får väl vänta och se helt enkelt. Lycka till ni andra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min idag och prelimenärt leveransdatum är 13 mars... :-( Tyvärr...

(Datum den skickas är 3 mars.)

 

Jag hoppas/tror dock faktiskt att den kommer snabbare. Dels kom datum upp direkt och är precis 3 veckor efter beställningen och dels tror jag faktiskt inte det tar tio dagar att skicka den!

 

Men jag får väl vänta och se helt enkelt. Lycka till ni andra!

 

Grattis till ditt köp ! :)

 

Du får tänka på att dem räknar arbetsdagar....därför kan det ta lite längre tid. Min skickades i lördags men har en preleminär ankomst satt till 19 feb och det datumet kom upp redan dagen jag beställde dvs 15 jan. Antar att det datum man får upp från början stämmer granska bra med verkligheten

 

hur som helst jag kan ha fel, hoppas du får den tidigare ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG, den är så sjukt fin! :D

 

Nu blir det några timmar Air mys innan det är dags att återgå till verkligeheten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG, den är så sjukt fin! :D

 

Nu blir det några timmar Air mys innan det är dags att återgå till verkligeheten. :)

 

vaddå har du fått den :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh yeah! :D

 

Ska foto den lite och lägga upp lite unboxing bilder. :D

 

Skoj :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh yeah! :D

 

Ska foto den lite och lägga upp lite unboxing bilder. :D

 

 

Det ser vi fram emot. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh yeah! :D

 

Ska foto den lite och lägga upp lite unboxing bilder. :D

 

 

Fort fort! Ta den bredvid nått annat så man kan jämföra storleken är du söt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiint :wub: Varje gång jag ser en bild på den där skönheten måste jag påminna mig om att jag inte behöver en egentligen connie_tap.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...