Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Citroèn, Peugeot, Renault


Semmelman

Rekommendera Poster

Tror jag har en CD med AAC-låtar bränd på en CD som jag spelat upp i mammas Peugeot :)

Låter lovande, får väl testa själv om ett par veckor, när den nya pärlan har levererats! Beställde en ny 407 SW i lördags... :bultandehjarta: :bultandehjarta: :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Skoda säger att deras Fabia säljer bäst bland småbilar, den ser väldigt trevlig ut och bilprovningen har inte alltför många fel på den heller.

Bilprovningen säger att Peugot har fler fel än t ex Renault, men de som jag frågat samma fråga föredrar Peugot. Verkar inte finnas ngn tydlig trend här.

 

 

Tänkte starta en ny tråd om hur ni skulle placera Toyota, Mazda och Honda men det kanske blir för mycket biltrådar, vi kan fortsätta här om ngn har nån synpunkt på det?

Eller ska Honda bytas ut mot Nissan kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte starta en ny tråd om hur ni skulle placera Toyota, Mazda och Honda men det kanske blir för mycket biltrådar, vi kan fortsätta här om ngn har nån synpunkt på det?

Eller ska Honda bytas ut mot Nissan kanske?

Antar att Toyota sopar banan med de andra vad gäller kvalitet. Men dom är lite... tråkiga på nåt vis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att Toyota sopar banan med de andra vad gäller kvalitet. Men dom är lite... tråkiga på nåt vis...

 

Har inte fakta på bordet just nu men jag har bestämt för mig att Honda toppar i Japan i kvalitetsundersökningar, men man har mer ellre mindre struntat i Sverige. Man ska enligt vanligtvis välunderrättade källor inte haft ett haveri på sina ventilsyrningar på VVTi-motorer trots att man tillverkat många miljoner. Honda drog sig ur Sverige när Yenen skenade för en tio (?) år sedan, medan bla Toyota köpte sig kvar med rejäl förlust som har bevisligen har lönat sig i längden. Samtliga dessa bilar har undermåliga rostskydd FORTFARANDE enligt branchkännare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skoda säger att deras Fabia säljer bäst bland småbilar, den ser väldigt trevlig ut och bilprovningen har inte alltför många fel på den heller.

Bilprovningen säger att Peugot har fler fel än t ex Renault, men de som jag frågat samma fråga föredrar Peugot. Verkar inte finnas ngn tydlig trend här.

Tänkte starta en ny tråd om hur ni skulle placera Toyota, Mazda och Honda men det kanske blir för mycket biltrådar, vi kan fortsätta här om ngn har nån synpunkt på det?

Eller ska Honda bytas ut mot Nissan kanske?

 

Nya Fabian är riktigt trevlig! Men Fabian har i tidigare versioner dragits med småfel. Framhjulslagerpaj är ett typfel på den bilen. Men hellre det än Peugeots darriga elsystem. Om jag måste ha en bil till så köper jag en Fabia med minsta motorn. Den är prisvärd och mycket snål!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just det har jag oxå hört, dåligt rostskydd, å andra sidan har man inte sett så många rostiga japanare så jag fattar inte riktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just det har jag oxå hört, dåligt rostskydd, å andra sidan har man inte sett så många rostiga japanare så jag fattar inte riktigt...

 

Det är nog för att du inte tänker på det. En av de värsta om det inte är den värsta är Subaru. Hur den är idag vet jag inte, men tidigare modeller rostade nåt fruktansvärt! Broderns svärfar envisas med Subaru och bil efter bil har bokstavligen ruttnat bort för honom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min VW Passat -90 Kombi är känd för att rosta, men mitt exemplar är 99% fritt från rost. Visserligen fick jag en 2-a på en balk nyss, men den är svetsad och klar. Till och med bilbesiktingen tycker att den ser bra ut! Den är till salu för endast 18.000:- Mvg SoV Bsk Tkrk Tklck PoK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken ska man välja mellan Skoda nya Fabia och Toyota Yaris då? Är den dyrare Yaris' ngt bättre kvalitet värd extrakostnaden? Säkerhetsmässigt ligger de väl ung lika såsom bränslemässigt och försäkringsmässigt med Yaris till lite fördel har jag en känsla av utan att tagit reda på fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...