Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Citroèn, Peugeot, Renault


Semmelman

Rekommendera Poster

Aldrig förstått de som värdesätter designen så högt, känns lite som lånta fjädrar, man är ju ingen Victoria Silfstedt el Brad Pitt James Bond så kliva ut ur en skitsnygg bil blir ju bara pladask liksom. En 240 passar mig bra, eller en osynlig japan. Dessutom ökar stöldrisken med en snygg bil. Dessutom sitter man i bilen och kör oftast så insidan vore väl viktigare för det är den man ser. Utsidan verkar va mer för grannarna och så länge de inte betalar för showen så skiner jag i deras smak.

 

Äsch visst förstår jag snygg bil tänket lite, har jag två likvärdiga bilar tar jag den snyggare givetvis om den inte är för snygg, men jag ville se hur många argument jag kunde komma på om motsatsen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar
Man är ju ingen Victoria Silfstedt el Brad Pitt James Bond så kliva ut ur en skitsnygg bil blir ju bara pladask liksom.

 

Snacka för dig själv, vet jag.

Bla. både jag och Axelman ser ut som Olympiska Gudar. :elaktflin:

 

Axelman med kronan och jag till vänster, Richard1234 med facklan, Kabo i vitt, Mariana till vänster om henne och Christophe3 till höger, Poca med vitt skägg,

och under dem Power, Daniella, Kajsa Varg, samt DCLXVI och OzzieWild i drag.

Sen tror jag att det kan vara A_bit_of_the _Apple längst ned till vänster.

 

post-15957-1192363064_thumb.jpg

 

:lol::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka för dig själv, vet jag.

Bla. både jag och Axelman ser ut som Olympiska Gudar. :elaktflin:

 

Helt sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig förstått de som värdesätter designen så högt, känns lite som lånta fjädrar, man är ju ingen Victoria Silfstedt el Brad Pitt James Bond så kliva ut ur en skitsnygg bil blir ju bara pladask liksom. En 240 passar mig bra, eller en osynlig japan. Dessutom ökar stöldrisken med en snygg bil. Dessutom sitter man i bilen och kör oftast så insidan vore väl viktigare för det är den man ser. Utsidan verkar va mer för grannarna och så länge de inte betalar för showen så skiner jag i deras smak.

 

Äsch visst förstår jag snygg bil tänket lite, har jag två likvärdiga bilar tar jag den snyggare givetvis om den inte är för snygg, men jag ville se hur många argument jag kunde komma på om motsatsen. :)

 

Av samma anledning som jag gillar Apples design gillar jag annan design. Den är inte oviktig och man vill ju inte ha fula prylar. För min del så är inte designen helt avgörande vid bilköp, utan den praktiska och ekonomiska aspekten är viktigare. Att jag trivs med den och att den fyller mina behov. Är den snygg dessutom får man ju vara glad. Därför blev det en Octavia Combi med 1,6 Fsi-motor.

 

Efter inköpet kom ViBilägare ut med ett nummer som visade en undersökning där Skoda Octavia anses vara den mest prisvärda bilen i Sverige..... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det stämmer nog. Men det är något med Toyota som känns... tråkigt på något vis. Svårt att sätta fingret på det, och det är såklart bara min åsikt... :borstatanderna:

Jo, problemet med Toyota är att de gör bra bilar, inget annat, och de gör de så bra att det blir tråkigt.

 

Citroën, Peugeot, så där, ville bara testa rätt stavat oxå. :)

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=287&a=682789

Fånigt, de provkör Honda hybrid på Autobahn och anser därefter att bensinförbrukningen inte är korrekt. Hur många svenskar kör så ofta på autobahn undrar jag??

Inte Volvo krocktestat Volvo? Det är vär INCAP el nåt liknande bokstavskombinations om gör.

Hybridbilar är väl inte tänkta för motorvägar, fördelen är ju att i stan så samlar batteriet upp överskottsenergi vid rödljus och inbromsningar. På motorväg ligger man i så jämn hastighet att alla energi som motorn levererar används till att ge bilen fart, alltså behövs inte hybriddelen.

 

Volvo krocktestar väl Volvo, de säljer väl dessutom krocktesttjänster till andra tillverkare. Det där med NCAP handlar väl om ett oberoende test, en sorts PLUS-Sverker i bilvärlden.

 

Franska bilar, Bugatti var väl franskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bugatti ägs av Volkswagen numera och bör väl fortfarande vara av Italienskt ursprung. :fundersam:

 

Jag älskar denna bil. :bultandehjarta::kartjej::wub:

 

post-15957-1192366736.jpg

 

If you want a car with over 1,001 horsepower and have one and a quarter million dollars to burn, the Bugatti Veyron may be for you. An exclusive club indeed, the car will reach up to 250 miles per hour. Until recently hitting 200 MPH was a near-impossible achievement for a production car.

 

Bugatti Veyrom -- vroom vroom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bugatti ägs av Volkswagen numera och bör väl fortfarande vara av Italienskt ursprung. :fundersam:

 

Jag älskar denna bil. :bultandehjarta::kartjej::wub:

 

post-15957-1192366736.jpg

 

If you want a car with over 1,001 horsepower and have one and a quarter million dollars to burn, the Bugatti Veyron may be for you. An exclusive club indeed, the car will reach up to 250 miles per hour. Until recently hitting 200 MPH was a near-impossible achievement for a production car.

 

Bugatti Veyrom -- vroom vroom.

Grundaren var (tror jag) italienare, men de "riktiga" bilarna byggdes i Frankrike, blått var en fransk färg, fast innan första världskriget så låg tillverkningen i Tyskland, Alsaceområdet vid gränsen.

 

De bilar som VW bygger nu är väl mest en sorts trimmad AUDI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom ökar stöldrisken med en snygg bil. Dessutom sitter man i bilen och kör oftast så insidan vore väl viktigare för det är den man ser.

I dagens läge är det väl bara gamla bilar (som är lättstulna) och lyxbilar (som har ett stort värde) som stjäls? Alla moderna normalbilar har ju stöldskydd av olika slag vilket gör att tjuven inte gör sig omaket att hålla på...

 

Inbrott i bilen kan man ju dock få, men det har kanske inte så mycket att göra med hur snygg bilen är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, menade en riktig snygg bil, lyxbil alltså, BMW, Audi etc, en snygg vanlig Toyota el Skoda är nog större chans att man får behålla.

Fast den där Bugattin var ju faktiskt rätt ful. Men om Friend verkligen ser ut som på gruppbilden lär den ju passa honom. :D

 

Ber att få omformulera mig lite, det är bättre att jag rätt så hunk som jag är får folk att tappa andan när jag kliver ur min skitiga lilla rosthög än att de blir besvikna och kräks om jag kliver ur en ursnygg bil.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber att få omformulera mig lite, det är bättre att jag rätt så hunk som jag är får folk att tappa andan när jag kliver ur min skitiga lilla rosthög än att de blir besvikna och kräks om jag kliver ur en ursnygg bil.

 

:)

..."men tyvärr så är det varken eller"...

 

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bugatti Veyron är läcker! Men är bara för mycket av allt. Det är ingen sport längre att göra den snabbaste eller starkaste bilen. Det som gäller från och med nu är att göra den snålaste! Tyvärr har VW lagt sin 1-literbil på hyllan. Jag tycker den är så läcker! Vad sägs om att ha en bil som drar 0,1 liter per mil??? DET är respekt!

post-363-1192376639.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar den så lite så kan den t o m va miljövänligare än en elbil. Läste att de kollat in miljöpåverkan - den hela - på en bränsleslukande Hummer och en Toyota Prius hybrid, Hummern vann tydligen som den som var mest miljövänlig konstigt nog. Inte så lätt att va miljömedveten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Mm, menade en riktig snygg bil, lyxbil alltså, BMW, Audi etc

Det där är ju inte lyxbilar :P De är väl visserligen inte dåliga eller "olyxiga", men inte lyxiga direkt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl på modell, eller hur fattig betraktaren är. ;) Överlag är ju de dyra och stora.

"Lyxbilar" stjäls ju för att skeppas någon annanstans och säljas, främst till forna östblocket är det väl. För att hela affären - med risker och allt - ska löna sig så måste det vara ganska hög klass på bilen. En standard BMW eller Audi räcker inte till, även om dom är dyra för dig och mig. Men de största modellerna av dessa märkena är nog i farozonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Beror väl på modell, eller hur fattig betraktaren är. ;) Överlag är ju de dyra och stora.

Tycker jag inte, de är lyxigare än många bilar, men jämfört med Maybach eller nåt annat sånt märke är de ju bara små skitbilar typ :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW - är det någon som har koll på om Peugeots CD-radio som klarar mp3-skivor även fixar AAC? Hittar inget i broschyrer eller på nätet, och jag tror inte jag kommer ha någon framgång om jag frågar en säljare... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
BTW - är det någon som har koll på om Peugeots CD-radio som klarar mp3-skivor även fixar AAC? Hittar inget i broschyrer eller på nätet, och jag tror inte jag kommer ha någon framgång om jag frågar en säljare... :borstatanderna:

Tror jag har en CD med AAC-låtar bränd på en CD som jag spelat upp i mammas Peugeot :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bugatti Veyron är läcker! Men är bara för mycket av allt. Det är ingen sport längre att göra den snabbaste eller starkaste bilen. Det som gäller från och med nu är att göra den snålaste! Tyvärr har VW lagt sin 1-literbil på hyllan. Jag tycker den är så läcker! Vad sägs om att ha en bil som drar 0,1 liter per mil??? DET är respekt!

Tycker att VW 0.1 påminner om den där bilen/motorcykeln Besserwisser eller Messerschmitt eller vad den nu heter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

PSA Peugeot Citroën ägs av Peugeot S.A. holding company och är privatägd.

Renault är statsägd.

 

Vem skulle ha trott 20–30 år sen att speciellt Citroën skulle sälja så bra som den gör i dag?

Jag vet en Mazdaförsäljare i Norrland som bytte från Mazda till Citroën och har klarat sig jättebra.

 

Förr i tiden var inga franska bilar så ansedda bland bilentusiasterna. Det kanske fanns inte heller någon orsak varför de skulle vara det. Men i dag är situationen helt annan.

 

Vi hade en Peugeot 405 Break årsmodell 1992 och den hade den egenheten att instrumentpanel väsnades lite mest hela tiden. Så är det nog inte i dag.

Peugeot vinner tester i biltidningarna på löpande band. Sen har framgångarna i rallytävlingarna varit enorma.

Det kan ha påverkat ganska mycket på försäljningen skulle jag tro.

 

Körmässigt har det varit länge ett känt faktum att Peugeot har bland den bästa styrningen hos framhjulsdrivna bilar. Citroën säljer mest pga. sin komfortabel fjädring speciellt på dåliga vägar.

Renault har jag dålig koll på.

 

För egen del skulle jag utan tvekan köpa en Peugeot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...