Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Ingenting" har hittats i rymden


snowreeler

Rekommendera Poster

Det var väl en av dom sämsta efterhandskonstruktioner vi sett.

 

Ha.

You wish. :elaktflin:

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Alltså ingenting och oändlighet är ju ganska lätt att förstå, det är inte det som är problemet, men förklara varifrån all universums massa kommer ifrån från första början (innan bigbang alltså), om det alltid funnits eller om det bara uppstod en dag ur ingenting, båda grejerna är ju helt ologiska och skumma, så vilken sannolik förklaring finns då om dessa är osannolika??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingenting är inte någonting. Vi måste tyvärr använda ordet ingenting för att definiera något som inte existerar. Bara för att vi använder ordet ingenting behöver det inte betyda att ingenting är någonting, eller hur?

Jo, men det där s.k. "ingenting" existerar ju! :lol:

Hur skulle annars denna nyhet - och denna tråd - ha uppkommit?

Det tar tydligen upp en jättestor plats också. Hur kan "ingenting" ta upp så stor plats?

 

"Ingenting" är en omöjlighet i mitt kosmos. Oavsett om vi använder ett ord eller inte för detta begrepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det där s.k. "ingenting" existerar ju! :lol:

Hur skulle annars denna nyhet - och denna tråd - ha uppkommit?

Det tar tydligen upp en jättestor plats också. Hur kan "ingenting" ta upp så stor plats?

 

"Ingenting" är en omöjlighet i mitt kosmos. Oavsett om vi använder ett ord eller inte för detta begrepp.

Näää ingenting existerar inte bara för att vi sätter ord på det eller pratar om det. Men vi måste ju göra det för att kunna föra en diskussion :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja exakt som en nolla uttrycker ingenting, noll finns inte men det måste ju beskrivas om vi vill säga att det saknas pengar i portmonän, hur ska man annars beskriva tillståndet när portmonnän inte innehåller några slantar alls om man inte får använda noll och ingenting? "Min plånbok är motsatsen till välfylld" kan man ju säga förstås men det är ju lite krångligare och det uttrycker ju faktiskt i själva verket samma sak som ingenting fast krångligare bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tar tydligen upp en jättestor plats också. Hur kan "ingenting" ta upp så stor plats?

Men ingenting är ju oändligt stort, allt utanför universum är ju ingenting i all oändlighet så det är inte så konstigt om det i universum finns områden som är "obefolkat".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har en semla i handen och sen äter upp den då har jag ingen semla i handen, dock i magen (som är glad). Min hand är då tom. Kan det vara så att det som skulle ha varit där ingentinget är flyttat till ett annat ställe (inte i min mage hoppas jag) där det har antagit en fastare form?

 

En annan fråga kring detta är hur ska man hantera minnet av semlan som fanns i min hand? jag kan ju ta fram det minnet och det minnet kan bli så starkt att jag faktiskt tror att jag har en semla i handen. Är då handen tom trots att jag "vet" att jag har en semla i handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför lägger de ner hundratals miljoner dollar på att hitta ingenting? De kan få komma hem till mig, när jag varit deppig, och få kika in i mitt kylskåp. Alldeles gratis dessutom. :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! :P

 

 

Men om nu "ingenting finns i oändlighet" utanför universum som någon sa... Är det bara jag som ser motsägelsen i det? :P

 

Själva rumtiden är ju någonting, alltså finns det inte ingenting, eftersom ingenting inte existerar på grund av att det inte är någonting?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara en språkligt motsägelse, i verkligheten kan det mycket väl finnas ingenting i oändlighet. :)

 

Inte säkert att tiden existerar i ingenting, hur ska du mäta tiden i ingenting? Då måste du ju dit och ta tid med en klocka och då är det ju plötsligt ingenting längre. Fast hur som helst är ju inte tid materia så även om tid finns i ingentingområdet så kan det ju va helt tomt där ändå.

 

Förresten finns inte tiden i bemärkelse som en naturkraft eller nåt som går att se eller ta på eller mäta, tiden är bara ett resultat av att planeterna snurrar och rör på sig och så har vi delat in de intervallerna i passande tidsangivelser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är energi, i olika former. I ingenting existerar ju inte tid, även med ditt resonemang. Och tid är rum, alltså inget rum. Alltså är ingenting just ingenting.

 

Tror någon innan också sa det: Om ingenting tar plats finns det, och då är det inte ingenting.

 

Nej nu ska jag nog inte svammla mer... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Universum är en dator (kan den vara en Mac) som styrs av slumpen..

 

http://www.nyteknik.se/art/51981

 

 

Vi kanske inte existerar utan bara är virituella varelser som befinner sig i denna dator och som någon i antivärlden sitter och roar sig med i ett rollspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om det nu vore så, (matrix!) så skulle väl inte ditt liv bli sämre för det? :)

 

Samma känslor allting likadant. Förutom vetskapen dock. Men så skulle väl man kunna tänka sig att det är om gud finns? (han/hon/det är dataspelaren.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...