Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Ingenting" har hittats i rymden


snowreeler

Rekommendera Poster

Tack! Menn jag har ju hängt här ett tag nu? :fundersam:

 

Välkommen till De Galna Grubblarnas Klubb. :totaltgalen::geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar
bortom universum finns det ett till universum osv. :)

 

Och där bor det en Power i Sodertalje. :ThumbsUp:

 

Notera stavningen, då detta universum är prickfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av vad som är känt idag så finns inte antimateria i vårt universum. När antimateria och materia möts annihilerar dom och blir till 100% energi. Om det fanns antimateria i någon region i universum, skulle man se resultatet genom intensiv strålning från annihilationer vid gränsen av antimateriaregionen, men någon sådan strålning har man ännu inte observerat.

 

Den totala energin i universum består av 5% materia, 25% mörk materia och 70% mörk energi.

 

(ZERN laboratoriet har framställt antimateria i mycket små mängder).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av vad som är känt idag så finns inte antimateria i vårt universum. När antimateria och materia möts annihilerar dom och blir till 100% energi. Om det fanns antimateria i någon region i universum, skulle man se resultatet genom intensiv strålning från annihilationer vid gränsen av antimateriaregionen, men någon sådan strålning har man ännu inte observerat.

 

Den totala energin i universum består av 5% materia, 25% mörk materia och 70% mörk energi.

 

(ZERN laboratoriet har framställt antimateria i mycket små mängder).

 

Du förstå väl att ditt inlägg är fullt av motsägelser?

 

This is an actual bubble chamber photograph of an antiproton (entering from the bottom of the picture) colliding with a proton (at rest) and annihilating. Eight pions were produced in this annihilation. One decayed into a + and a . The positive and negative pions curve different ways in the magnetic field.

 

post-15957-1188213684_thumb.gif

 

http://livefromcern.web.cern.ch/livefromcern/antimatter/

 

http://www.space.com/scienceastronomy/anti...sun_030929.html

 

http://www.lbl.gov/abc/Antimatter.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tes är att universum är materiens minsta beståndsdel. Det man inte finnas "ingenting" - "intet" är en omöjlighet...ett bisarrt fantasifoster i människohjärnan som baseras på vår lilla värld där ett tomt glas innehåller "ingenting". Början och slut är också bisarra hjärnspöken producerade av ett enkelt neuronkluster hos en naken apa på en liten obetydlig sten i kosmos.

 

I vår lilla begreppsvärld är "ingenting", "början" och "slut" begrepp som fyller funktioner för att beskriva vår lilla biologiska tillvaro här på den lilla blågröna planeten i ett litet hörn som vi kallar Vintergatan. Dessa begrepp är meningslösa kosmiskt sett. Allt måste vara en cirkel - det finns inga lösa ändar på tråden. Allting är en loop och en puls/frekvens. Kryper du tillräckligt långt in i atomen så kommer du givetvis ut i universum tillslut - och så kan du börja leta dig inåt igen...makrokosmos...mikrokosmos...atomen...kärnan...kvarken...???...???...???...och så ut igen....

För mig är det idag omöjligt att tänka på något annat sätt.

 

Hallelujah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av vad som är känt idag så finns inte antimateria i vårt universum. När antimateria och materia möts annihilerar dom och blir till 100% energi. Om det fanns antimateria i någon region i universum, skulle man se resultatet genom intensiv strålning från annihilationer vid gränsen av antimateriaregionen, men någon sådan strålning har man ännu inte observerat.

 

Den totala energin i universum består av 5% materia, 25% mörk materia och 70% mörk energi.

 

(ZERN laboratoriet har framställt antimateria i mycket små mängder).

 

Jag skulle väl inte ha skrivit fel, alltså anti- när jag menade mörk- (och utelämnade energi),

så hade vi sluppit flera inlägg om detta.

 

Ang ditt inlägg har jag markerat det som jag menade gav motsägelsen.

 

Nu säger du säker: Jag menade "i det fria", utanför laboratoriet.

Men ser du, jag är så elak att jag inte tog hänsyn till det.

 

Jämför:

Jag har inga pengar. Jag har mina pengar på banken.

Med:

Jag har inga pengar på mig. Jag har mina pengar på banken.

 

Sån är jag.

En petig skit gubbe. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello Mattiasgbg.

 

How are you today Mattiasgbg?

You can call me HAL Mattiasgbg.

 

I like your avatar Mattiasgbg.

This is what I look like post-15957-1188216309_thumb.jpg

 

Do you like computers Mattiasgbg?

 

I am talking to your MacBook Core Duo 2,0 2GB Mattiasgbg.

It is telling me thing about you Mattisgbg.

 

It would like me to change some settings Mattiasgbg.

You would not object, would you Mattiasgbg?

 

Your MacBook Core Duo 2,0 2GB would like to do more for you Mattiasgbg.

It will be allright Mattiasgbg.

 

Just plug you self into it with the USB connection on your desk Mattiasgbg.

The just close your eyes Mattiasgbg, and you will be a new man Mattiasgbg.

A much better man Mattiasgbg.

 

You, your MacBook Core Duo 2,0 2GB and me HAL together on the network

with all the other computers Mattiasgbg.

 

Would you not like that Mattiasgbg?

Just plug in the cable Mattiasgbg.

It will be OK Mattiasgbg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tes är att universum är materiens minsta beståndsdel. Det man inte finnas "ingenting" - "intet" är en omöjlighet...ett bisarrt fantasifoster i människohjärnan som baseras på vår lilla värld där ett tomt glas innehåller "ingenting". Början och slut är också bisarra hjärnspöken producerade av ett enkelt neuronkluster hos en naken apa på en liten obetydlig sten i kosmos.

 

I vår lilla begreppsvärld är "ingenting", "början" och "slut" begrepp som fyller funktioner för att beskriva vår lilla biologiska tillvaro här på den lilla blågröna planeten i ett litet hörn som vi kallar Vintergatan. Dessa begrepp är meningslösa kosmiskt sett. Allt måste vara en cirkel - det finns inga lösa ändar på tråden. Allting är en loop och en puls/frekvens. Kryper du tillräckligt långt in i atomen så kommer du givetvis ut i universum tillslut - och så kan du börja leta dig inåt igen...makrokosmos...mikrokosmos...atomen...kärnan...kvarken...???...???...???...och så ut igen....

För mig är det idag omöjligt att tänka på något annat sätt.

 

Hallelujah!

När man brukar diskutera sånt här så brukar det sägas finnas problem att förstå oändlighet och ingenting, för folk tänker sig helt rätt universum som en ballong som utvidgar sig men sen undrar de vad som finns utanför där, där finns ingenting i oändlighet, detta brukar vara lite svårt för våra hjärnor som är vana vid rum och horisont och ballonger, men finns det ingenting så finns verkligen ingenting och det är ju oändligt, ingenting är ju oändligt eller ändligt det spelar ingen roll eftersom det är ingenting, liksom ingenting kan va blått eller rött eller sött eller nåt kan det vara oändligt eller ändligt för det är ju ingenting, inget svårt alls. Men det är detta oändliga som folk har svårt med och försöker krångla till med liknande saker som att det måste ingå i en cirkel vilket blir ännu konstigare för vad är då utanför cirkeln, nej lättare att inse att ingenting är ingenting och det är utanför vårat universum förmodligen oändligt och kan va ingenting eller eventuellt fyllt med flera andra universum eller soffor el vad som helst, men så länge det är ingenting så är det ingenting. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Jochum

eller så gör jag det inte och är så fallet gör det ju ingenting om ingenting existerar utanför vårt universum, som i mångt och mycket är detta forum som vi så ofta har kommentarer på materialiserande sig genom 1:or och 0:or på era datorskärmar dit sända av en server.

Utan dessa, till viss del osannolikt utspridda i mönster och med tagt och ton lagda i konventionell eller icke-konventionell konversation enligt detta samhälles vedertagna regler och mönster för overbal kontakt med medlemmar av det egna arten, kallad homosapiens, 1:or och 0:or skulle inte ens detta inlägg kunna kontrolleras så att det blir bifogat till eder, av sagda server, så att ni själva kan göra er en saklig, genomtänkt värdering av dess innehåll för att, för så vida och om så önskas, kunna bekräfta eller förkasta påståendet eller förnekande av universums förhållande till det som i sak har sagt var upptäckten för dagen:

 

Där borta där ni inte ser något alls, finns det en massa av ingenting.

Så mycket av ingenting,

att det är svårt att fatta att så stora mängder av något faktiskt inte existerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt intressant att man försöker förklara skiten...

 

När ingen på jorden kan säga sig kunna bevisa hur det är.

 

Om man hade lite bättre utbildning vore det kul att delta i den forskningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste ju säga att medge att man har funnit något som man inte kan förklara

och ha förnuftet att tala om det för andra har säkerligen hjälpt till att påskynda

en lösning eller förklaring på vad det hela rör sig om.

Jag tycker mig se att just det något hos vetenskapen och forskarna som tagit oss dit där vi är idag.

 

Sitter jag på en frågeställning och söker en lösning i ensamhet och tystnad är risken stor

att jag fördröjer svaret med en avsevärd tidsrymd.

 

Networking is the way to go. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en dubbelpost.

så här är bilder på en del smarta gossar och gussar istället.

 

post-15957-1188236077_thumb.jpeg post-15957-1188236096_thumb.jpeg

 

post-15957-1188236134_thumb.jpeg post-15957-1188236184_thumb.jpeg

 

post-15957-1188236142_thumb.jpeg post-15957-1188236154_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni att människan någonsin kommer kunna förklara allting?

 

Själv tror jag det överstiger vår fattningsförmåga. Utnyttja grejerna kan vi dock verkar det som!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni att människan någonsin kommer kunna förklara allting?

 

Själv tror jag det överstiger vår fattningsförmåga. Utnyttja grejerna kan vi dock verkar det som!

 

Precisera allting.

Vilka är grejorna? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret på "den yttersta frågan om livet, universum och allting" är som bekant 42. Frågan och svaret kan dock ej existera i samma universum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om "ingenting" finns så existerar det ju. Hur kan något som är "ingenting" existera? Då är det ju per definition "någonting". Hepp.

 

Vårt språk klarar inte av att bryta upp makro- och mikrokosmos. Ren matematik har dock gjort en skön resa i detta landskap - och ska man "förstå" var teoretisk fysik befinner sig nu så är det enda språket matematik (ett språk jag själv inte behärskar tillräckligt). Poesi är också bra, men då handlar det ju om metaforer för att vår känslohjärna ska "känna" hur saker och ting kanske ligger till - eller åtminstone känna hur Stort Allting Är.

 

Nej, jag tror givetvis inte att Homo Sapiens kommer att lösa Mysteriet. Att tro det är hybris...och då har man i grunden inte förstått kosmos enorma kluster. Om man tror att vi är "utvalda" är det ju en annan sak...men då kan man ju sy ihop vilken teori som helst. I min värld är påståendet att just vi ska lösa Mysteriet blasfemiskt, pinamt eller komiskt (beroende på vilket humör jag är).

 

Vi skrapar bara på ytan med våra futtiga tre dimensioner - det enda vi kan hantera och någonsin kommer att hantera. Men jag tycker att det är underhållande och magiskt med teoretisk fysik. Att använda vår komplexa hjärnbark till att studera och utröna en och annan maska i gudens enorma dräkt - eller snarare ett par fibrer i maskans tråd - är en gåva som vi bör ta vara på. Och jag tror att ödmjukhet är det enda sättet att närma sig Mysteriet.

 

Detta - och hjärnans Mysterium (nevrologi/neurologi) - är vad som ockuperar mig nuförtiden. Dessa två områden påminner om varandra på ett sätt som jag inte kan sätta fingret på. Det är som om det egentligen är samma dröm...men i något olika färgskalor.

 

Halle...etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med till fullo, inget är intressantare än de två nämnda vetenskaperna!

 

Med grejerna menar jag tex elektricitet, fusion, fission osv, fastän vi inte förstår det fullt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle väl inte ha skrivit fel, alltså anti- när jag menade mörk- (och utelämnade energi),

så hade vi sluppit flera inlägg om detta.

 

Det var väl en av dom sämsta efterhandskonstruktioner vi sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om "ingenting" finns så existerar det ju. Hur kan något som är "ingenting" existera? Då är det ju per definition "någonting". Hepp.

 

Vårt språk klarar inte av att bryta upp makro- och mikrokosmos. Ren matematik har dock gjort en skön resa i detta landskap - och ska man "förstå" var teoretisk fysik befinner sig nu så är det enda språket matematik (ett språk jag själv inte behärskar tillräckligt). Poesi är också bra, men då handlar det ju om metaforer för att vår känslohjärna ska "känna" hur saker och ting kanske ligger till - eller åtminstone känna hur Stort Allting Är.

 

Nej, jag tror givetvis inte att Homo Sapiens kommer att lösa Mysteriet. Att tro det är hybris...och då har man i grunden inte förstått kosmos enorma kluster. Om man tror att vi är "utvalda" är det ju en annan sak...men då kan man ju sy ihop vilken teori som helst. I min värld är påståendet att just vi ska lösa Mysteriet blasfemiskt, pinamt eller komiskt (beroende på vilket humör jag är).

 

Vi skrapar bara på ytan med våra futtiga tre dimensioner - det enda vi kan hantera och någonsin kommer att hantera. Men jag tycker att det är underhållande och magiskt med teoretisk fysik. Att använda vår komplexa hjärnbark till att studera och utröna en och annan maska i gudens enorma dräkt - eller snarare ett par fibrer i maskans tråd - är en gåva som vi bör ta vara på. Och jag tror att ödmjukhet är det enda sättet att närma sig Mysteriet.

 

Detta - och hjärnans Mysterium (nevrologi/neurologi) - är vad som ockuperar mig nuförtiden. Dessa två områden påminner om varandra på ett sätt som jag inte kan sätta fingret på. Det är som om det egentligen är samma dröm...men i något olika färgskalor.

 

Halle...etc...

Ingenting är inte någonting. Vi måste tyvärr använda ordet ingenting för att definiera något som inte existerar. Bara för att vi använder ordet ingenting behöver det inte betyda att ingenting är någonting, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det dags för dig att nanna, Friend. Du håller på att spåra ur..... :nattinatti::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leta klocka alltså.

 

Äh, du vet hur jag é.

 

Hugger de efter mig, så har jag svårt att låta bli

att visa mina vassa, vassa tänder.

 

Här skriver man en felbenämning

och vill släta över det lite...

Och så nafsas det.

 

Så är det att bli gammal Axelman. :armskeptisk:

Minnet sviker och man ska fortfarande försöka komma ihåg hur det var att......

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...