Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Ingenting" har hittats i rymden


snowreeler

Rekommendera Poster

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

va coolt dom har hittat ett stället som e tomt xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den platsen de talar om måste vara full av aktivitet som inte är bra, olämplig eller förbjuden. :fundersam:

 

Jag vet detta för när mina barn har gjort något, som de inte borde ha gjort,

och jag frågar vad de håller på med säger de:

Ingenting.

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alldeles nyss var det ju en massa fysiker som tjatade om att "ingenting" inte finns! Vakuum existerar ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

"Ingenting" betyder att det är ett Klingonskepp omgärdat av en osynlighetssköld!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
"Ingenting" betyder att det är ett Klingonskepp omgärdat av en osynlighetssköld!

 

:lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingenting är också någonting. Just frånvaron av någonting bevisar att någonting ändå är närvarande. Ingenting är en paradox - ett primitivt begrepp som vår hjärna skapat. Om det verkligen skulle finna något "ingenting" så skulle vi givetvis inte kunna "upptäcka" det. Här t.o.m. mäter man det. Jag vill påstå att detta ingenting är väldigt mycket någonting.

 

Före Big Bang menar en del att allt som fanns var ingenting. Men om ingenting fanns så var det ju någonting. Det var t.o.m. så enormt mycket någonting att man kunde rymma ett helt universum däri.

 

Ingenting är bara ett ord. En beskrivning på ännu ett tillstånd. Alla tillstånd är någonting.

 

Hallelujah.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingenting är också någonting. Just frånvaron av någonting bevisar att någonting ändå är närvarande. Ingenting är en paradox - ett primitivt begrepp som vår hjärna skapat. Om det verkligen skulle finna något "ingenting" så skulle vi givetvis inte kunna "upptäcka" det. Här t.o.m. mäter man det. Jag vill påstå att detta ingenting är väldigt mycket någonting.

 

Före Big Bang menar en del att allt som fanns var ingenting. Men om ingenting fanns så var det ju någonting. Det var t.o.m. så enormt mycket någonting att man kunde rymma ett helt universum däri.

 

Ingenting är bara ett ord. En beskrivning på ännu ett tillstånd. Alla tillstånd är någonting.

 

Hallelujah.

 

 

:fundersam: -> :totaltgalen:

NÖRD!

grattis, jag är med det och det står jag för (jag har varit med i tv som det så jag har det liksom på papper, men säg det inte till nån)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingenting är namn på något som icke existerar, för att beskriva det så måste vi använda ett ord "ingenting"

 

Ingenting är ingen värld, inget existerande. Ingenting är inte någonting.

Detta "ingenting" är också bortom vår hjärnas fattningsförmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det går att mäta ingenting! Och klart det går att förstå och fatta det! Fyller jag dricksglaset med outspädd saft till en sjundedel så är det ju sex sjundedelar tomt, ingenting i princip, luft här då på jorden men hade jag gjort det på månen hade det vart vacuum och äkta ingenting, och greppar jag glaset så fattar jag ju det! Tills jag fyller i vattnet då glaset blir fullt med saft. Lätt som en plätt. Apropå det när plättarna är gräddade är plättsmetsskålen tom, fylld med ingenting om det hade varit på månen.

 

Däremot är oändlighet lite svårare att fatta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:fundersam: -> :totaltgalen:

NÖRD!

grattis, jag är med det och det står jag för (jag har varit med i tv som det så jag har det liksom på papper, men säg det inte till nån)

 

:lol:

Nja, jag är i.o.f.s. nörd (IT&Mac-nörd) och glad/står för det (utan nördar stannar världen), men i detta fall passar ordet nörd inget bra. Vad jag skriver är inget annat - eller unikare - än relativt vanlig filosofi. Kring frågan om "intet" har filosofer funderat i tusentals år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sommaren 2007, höstbudgeten diskuteras i Vita Huset...

 

Bobby Gates, Pentagon: Mr President, vi har häcken full med kriget mot alla andra, vi behöver $505 miljarder.

Bush d.y.: Very well, it's a tough job osv. Nasa, kan ni dra ner lite kanske???

Micke Griffin, Nasa: Uh, eh, Mr. President, vi behöver verkligen pengar, våra raketer börjar bli slina, hum, hum, dessutom är vi väldigt nära ett stort forskningsgenombrott nu, efter flera års sökande har vi nämligen hittat INGENTING...

 

 

Sådan president, sådana forskningsresultat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det går att mäta ingenting! Och klart det går att förstå och fatta det! Fyller jag dricksglaset med outspädd saft till en sjundedel så är det ju sex sjundedelar tomt, ingenting i princip, luft här då på jorden men hade jag gjort det på månen hade det vart vacuum och äkta ingenting, och greppar jag glaset så fattar jag ju det! Tills jag fyller i vattnet då glaset blir fullt med saft. Lätt som en plätt. Apropå det när plättarna är gräddade är plättsmetsskålen tom, fylld med ingenting om det hade varit på månen.

 

Däremot är oändlighet lite svårare att fatta. :)

Komparera tom, går inte, ingenting är ju ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bättre att hitta ingenting än att inte hitta nånting alls :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bättre att hitta ingenting än att inte hitta nånting alls :hihihi:

 

:tarskratt::D:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, vi kan ju ha missförstått pga journalistens sammanfattning.

 

I universum har vi ju det vi tycker är existens= materia (mindre än 10%)

och sen har vi resten =anti-materia (mer än 90%)

 

Jag tror att vetenskapsmännen har hittat något som inte passar in på detta.

Allstå i tillägg till universums 100% av materia och anti-materia

kan de ha hittat en plats där ingenting existerar, avsaknad av allt vi

vet om och förstår. Jag ska säga er att jag tycker, om det stämmer,att det är en

oerhört spännande och samtidigt skrämmande upptäckt.

 

Tänk efter= Ingenting! :chockadskeptisk:

Förstår ni innebörden= Ingenting. :totaltgalen:

 

Antingen är detta Ingenting tomt, så enormt tomt att det är oförståerligt eller

så är det fyllt av något som vi överhuvudtaget inte kan begripa eller uppfatta. :propellerbaver:

 

Det kan vara vad som helst, till och med var himlen finns, om ni nu tror på Guds existens.

 

Fascinerade till max och skrämmande, som sagt. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I universum har vi ju det vi tycker är existens= materia (mindre än 10%)

och sen har vi resten =anti-materia (mer än 90%)

Njaäe... vet inte hur mycket materia och antimateria det finns men säg bara på låtsas att det finns 10% av vardera så blir det ju 80% vacuum kvar, ingenting alltså. :)

 

 

Ser man vad anglifierad man är, det stavas vakuum och inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, vi kan ju ha missförstått pga journalistens sammanfattning.

 

I universum har vi ju det vi tycker är existens= materia (mindre än 10%)

och sen har vi resten =anti-materia (mer än 90%)

 

Jag tror att vetenskapsmännen har hittat något som inte passar in på detta.

Allstå i tillägg till universums 100% av materia och anti-materia

kan de ha hittat en plats där ingenting existerar, avsaknad av allt vi

vet om och förstår. Jag ska säga er att jag tycker, om det stämmer,att det är en

oerhört spännande och samtidigt skrämmande upptäckt.

 

Tänk efter= Ingenting! :chockadskeptisk:

Förstår ni innebörden= Ingenting. :totaltgalen:

 

Antingen är detta Ingenting tomt, så enormt tomt att det är oförståerligt eller

så är det fyllt av något som vi överhuvudtaget inte kan begripa eller uppfatta. :propellerbaver:

 

Det kan vara vad som helst, till och med var himlen finns, om ni nu tror på Guds existens.

 

Fascinerade till max och skrämmande, som sagt. :galetglad:

 

Då kanske vi ska spinna vidare på tråden och gissa vad detta "ingenting" består av? Jag tippar på en ny planet som enbart består av plantager av kaffebönor och vinrankor :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om man har lyckats skapa 100% vacuum än?

Otaliga försök har gjorts genom att suga ur luften ur en behållare, men bara runt 90% har uppnåtts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom universum hela tiden utvecklar sig och blir större,

så måste det ju finnas ett ingenting utanför detta som kan ge

plats åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir man lätt galen och lite rädd om man tänker på hur stort universum är och vad som finns bortom universum? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom universum hela tiden utvecklar sig och blir större,

så måste det ju finnas ett ingenting utanför detta som kan ge

plats åt det.

 

Inte säkert.

Utvidgningen kan ske i det redan existerande rummet

eller som på insidan av en ballong.

Vi första fallet är rummet redan fyllt av vad som finns i, runt och utanför det kända universum idag.

I andra fallet skapas bar mer plats.

 

Sen vet vi ju absolut inget om vad som händer med materia och anti-materia

som förflyttar sig in i ett område fyllt med detta "ingenting".

 

Blir man lätt galen och lite rädd om man tänker på hur stort universum är och vad som finns bortom universum? :unsure:

 

Svar ja. :totaltgalen:

 

Välkommen. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Välkommen. :geros:

Tack! Menn jag har ju hängt här ett tag nu? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...