Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rykten: Nya Macar i augusti?


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Även om det mesta har handlat om iPhone denna vecka så har det trots allt kommit en del Mac-nyheter också. Bland annat ryktas det om att det kommer ny Macbook och iMac redan nästa månad. Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Det skulle vara väldigt skoj om det skulle släppas en

ny Macbook. Då man snart förhoppningsvis ska ta och

skaffa en. Så kan ju vara skoj att vara bland de första

med någonting nytt :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oprah_noodlemantra

bah, jag som just har köpt mig en... *suck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt om de uppdaterar macbooken redan nu, iMacen får de däremot gärna uppdatera så fort som möjligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar ju skumt att uppgradera redan nu, då dom gjorde det senast i slutet av maj..

Inte uppdaterade dom MacBooken och iMacen i maj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt om de uppdaterar macbooken redan nu, iMacen får de däremot gärna uppdatera så fort som möjligt :)

Varför skulle det vara skumt? sist MB uppdaterades va ju i november 2006.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte uppdaterade dom MacBooken och iMacen i maj.

 

jo det gjorde dom, iaf macbooken, står ju till och med "ny högre hastighet" på applestore. 3mån verkar rätt tajt, lagom till leopard verkar rimligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det gjorde dom, iaf macbooken, står ju till och med "ny högre hastighet" på applestore. 3mån verkar rätt tajt, lagom till leopard verkar rimligare.

Du tänker inte på MacBook Pro nu va?

 

Edit: fel av mig :blush: jag som blandade ihop dom :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Japp, de "höjde macbookens värde" i maj genom att speed-bumpa processorn lite, och stoppa i mer minne och hårddisk.

 

Fast den uppgraderingen som alla väntar på är ju Santa rosa-arkitektur, inte minst för grafikens skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om Apple istället för iMac och Mac mini tog fram en helt ny dator som gick att montera på vilken skärm som helst med VESA-fäste?

 

Typ som min enkla skiss visar:

 

imac2007w.jpg

 

 

Nätdelen och DVD-spelaren placeras externt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMac och ett substitut till Mac Mini (om den nu kommer försvinna) borde väl vara på sin plats? MB och MBP blev ju ganska nyligen uppdaterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om Apple istället för iMac och Mac mini tog fram en helt ny dator som gick att montera på vilken skärm som helst med VESA-fäste?

 

Typ som min enkla skiss visar:

 

imac2007w.jpg

 

 

Nätdelen och DVD-spelaren placeras externt.

 

Kolla här då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, vad smart!

Tänk om man gjorde snabbkontakter i den där och monterade i alla sina skärmar hemma och på jobbet skulle man kunna snabbt flytta datorn mellan skärmarna. Kan man ha sin typ iMac med vilken skärm man vill som jag önskat men behålla flexibiliteten, och göra den bärbar… fan hoppas de utvecklar minin så ska jag ha den bakpå skärmen så där, tufft!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga angående iMac - har den nuvarande imacen någon dvi/vga utgång? - har inte sett något sådan på någon bild av den..., skulle ju vara roligt att kunna koppla den till lcd tv.n eller en 2.a skärm !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga angående iMac - har den nuvarande imacen någon dvi/vga utgång? - har inte sett något sådan på någon bild av den..., skulle ju vara roligt att kunna koppla den till lcd tv.n eller en 2.a skärm !

 

Ja den har en minidvi - utgång, och du kan koppla den till en tv eller extern skärm...

Mini-DVI output port with support for DVI, VGA, S-video, and composite video connections via adapter

 

Adapter kostar 195:- på inwarehouse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har sett den. Men faktum är att jag hade tankarna åt det här hållet redan tidigare. (vilket min kollega på jobbet kan intyga)

 

Det finns även tunna klienter som går att montera på detta sättet.

 

t ex den här från Fujitsu-Siemens

fujitsu-siemens-thin-client-backpack-solution.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast den uppgraderingen som alla väntar på är ju Santa rosa-arkitektur, inte minst för grafikens skull.

 

Vad är det för något? jag är helt ny till allt det här....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Vad är det för något? jag är helt ny till allt det här....

 

En samling olika komponenter som utgör standarnden för intels nya Centrino-plattform.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Centrino#Sant...form_.282007.29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMac och ett substitut till Mac Mini (om den nu kommer försvinna) borde väl vara på sin plats? MB och MBP blev ju ganska nyligen uppdaterade.

 

MacBook Pro, ja. MacBook, nej. Apple ändrade bara standardkonfigurationen och sänkte priserna. Den konfigurationen som numera är standard har man kunnat beställa länge, så det är egentligen ingen uppgradering, utan snarare en prissänkning.

 

Däremot verkar det som om 1GB RAM blir standard framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macbook med 965 krets och X3100 grafik kommer definitivt inom en snar framtid, nuvarande Macbook släpar efter rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
MacBook Pro, ja. MacBook, nej. Apple ändrade bara standardkonfigurationen och sänkte priserna. Den konfigurationen som numera är standard har man kunnat beställa länge, så det är egentligen ingen uppgradering, utan snarare en prissänkning.

 

Däremot verkar det som om 1GB RAM blir standard framöver.

 

2,16 GHz-proppen är ny. ;):) Den kunde man inte få förut. Hårklyveri visserligen...

 

Men visst var det en ren speed-bump. Macbooken verkar ligga ett par månader efter Macbook Pro i uppgraderingsledet (t.ex. CD -> C2D vilket dröjde någon månad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...