Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rykten: Nya Macar i augusti?


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Dr Avalanche
Vad sägs om Apple istället för iMac och Mac mini tog fram en helt ny dator som gick att montera på vilken skärm som helst med VESA-fäste?

 

Typ som min enkla skiss visar:

 

imac2007w.jpg

 

 

Nätdelen och DVD-spelaren placeras externt.

 

Jag tycker att iMacens stora fördel är just att jag slipper alla lösa delar och sladdar.

Jag kör med trådlöst till allt, mus, tangentbord och internet.

Rent och snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar
Tja, varför inte?

 

Vore kul med lite nya Macar lagom till "höstterminen"...

 

 

Är det studenterna dom riktar in sig på så är det Macbook som borde uppdateras, knappast många studenter som köper iMac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är student och ska köpa iMac eller Mac Pro ;) (om jag får råd :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är nybörjare här och ska switcha när nästa iMac kommer så undrar jag följande. Hur ser det ut när det kommer nya "versioner" av de olika datorerna? Finns dom bara helt plötsligt till försäljning en dag eller kommer det ett pressmeddelande först som säger "Den här dagen gäller och dettta är det nya b.la b.la"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Eftersom jag är nybörjare här och ska switcha när nästa iMac kommer så undrar jag följande. Hur ser det ut när det kommer nya "versioner" av de olika datorerna? Finns dom bara helt plötsligt till försäljning en dag eller kommer det ett pressmeddelande först som säger "Den här dagen gäller och dettta är det nya b.la b.la"?

 

De dyker upp helt plötsligt. Surprise!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De dyker upp helt plötsligt. Surprise!

 

Okej, tack då vet jag. Bara att vänta nu då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först ngn månad innan eller så får vi se lite suddiga bilder, teckningar och 3D-bilder som kan va sanna el osanna och sen visar Jobs på nåt event vad som var sant och väldigt snart ändrar apple på sin hemsida, applestore, och då kan man beställa de nya modellerna som förhoppningsvis levereras inte alltför långt därefter. Så tror jag förloppet brukar va. Vid mindre nyheter stängs applestore ner och vi gissar alla vad som är på G och sen får vi se de nya MHz-talen på de nya processorerna.

 

Eller så är det - som det oftast brukar - som Marcus skrev. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad alla snackar om MacBook, den har ju redan blivit uppdaterad bra mycket det här året. Jag tror på ryktena och tror det kommer en ny iMac. Det var ett tag sen den blev uppdaterad.

 

http://buyersguide.macrumors.com/

Hur bra mycket har den blivit uppdaterad det här året om jag får fråga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag "behöver" en iMac 24" nu till höstterminen :D

 

Håller tummarna för något roligt till nya studentlyan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vissa internetforum börjar folk tro att något ska hända imorgon, ett skäl till detta är b.la. att leveranstiden på vissa iMac på de olika ländernas Appelstore är längre än 24 h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg

Med tanke på att iMacen har en GMA 950 i sig som lägsta borde den uppdateras väldigt snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja tänker beställa en macbook på måndag. Men tänk om de kommer med en feting upgrade 7 augusti som det talas om. Och jag har ingen lust att vänta längre. Tror ni det blir en upgraderning på macböckerna ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror inte att macbook kommer att uppgraderas någonting den närmaste månaden, utan tror mer på en ny imac och en ny mac mini (eller ett substitut som det också ryktas om)

 

hoppas verkligen på imac!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest troligt blir nog en ny iMac som dom flesta också tror.

 

För att som det stod i den nya artiklen om apples försäljning så har ju laptops klart och tydligt varit den största favoriten av apples försäljningar av macs.

 

Försäljningen av stationära har däremot inte höjts så mycket. procenten har i princip stannat. Därför är det en anledning varför iMac borde uppdateras! Det borde också finnas en mellan iMac och Mac pro, jag menar, det kanske finns nån som vill ha en stationär som är en "låda". Då är ju iMac inget bra val pga datorn sitter i skärmen.

 

Mac pro däremot skulle vara perfekt, dock är den otroligt dyr!

 

Det ska alltså vara nån dator mellan dom 2 som kostar kanske 10-15 tusen som också då är en "låda"

 

Tycker också att Apple borde göra nya skärmar med isight inbyggda. Skulle vara betydligt smidigare istället för att bära runt med dom stora isight kamerorna.

 

Macbooks grafikkort borde absolut uppdateras till nvidia som Macbook pro också ha, fast macbooken kanske skulle ha lite mindre grafikminne dock.

 

Så som jag sa först, nya fräcsha stationära datorer tack, om den stationära försäljningen hos apple också ska höjas. Om det nu blir så, så tror jag att Mac kommer bli större än PC om några år. kanske 5 år?

 

Det ser ljust ut för Apple nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja lätta tangenter att trycka ned...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

påminner mig om laptopstangenter, som enligt mig inte är lika sköna som externa tangentbord, fast vem vet, den kanske är skön ändå ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...