Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rykten: Nya Macar i augusti?


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Mest troligt blir nog en ny iMac som dom flesta också tror.

 

För att som det stod i den nya artiklen om apples försäljning så har ju laptops klart och tydligt varit den största favoriten av apples försäljningar av macs.

 

Försäljningen av stationära har däremot inte höjts så mycket. procenten har i princip stannat. Därför är det en anledning varför iMac borde uppdateras! Det borde också finnas en mellan iMac och Mac pro, jag menar, det kanske finns nån som vill ha en stationär som är en "låda". Då är ju iMac inget bra val pga datorn sitter i skärmen.

 

Mac pro däremot skulle vara perfekt, dock är den otroligt dyr!

 

Det ska alltså vara nån dator mellan dom 2 som kostar kanske 10-15 tusen som också då är en "låda"

 

Tycker också att Apple borde göra nya skärmar med isight inbyggda. Skulle vara betydligt smidigare istället för att bära runt med dom stora isight kamerorna.

 

Macbooks grafikkort borde absolut uppdateras till nvidia som Macbook pro också ha, fast macbooken kanske skulle ha lite mindre grafikminne dock.

 

Så som jag sa först, nya fräcsha stationära datorer tack, om den stationära försäljningen hos apple också ska höjas. Om det nu blir så, så tror jag att Mac kommer bli större än PC om några år. kanske 5 år?

 

Det ser ljust ut för Apple nu ;)

 

 

Macbook med "riktigt" grafikkort blir det nog aldrig, det blir för dyrt, kan dom bara uppdatera macbooken till 965 moderkortskrets aka "Santa Rosa" så hänger den betydligt bättre grafikkretsen X3100 med på köpet.

 

Jag gissar på nya iMacs och Mac pro, den senare med bättre grafikkort, geforce 7300 som default i en proffsmaskin? bedrövligt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Är ganska säker på att det blir en ny iMac den 7:e Augusti nu!

Hoppas man inte ångrar sitt köp av MBP'n bara.. :/

Äsch, hur grym iMacen än blir kan den inte bli bärbar! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ganska säker på att det blir en ny iMac den 7:e Augusti nu!

Hoppas man inte ångrar sitt köp av MBP'n bara.. :/

Äsch, hur grym iMacen än blir kan den inte bli bärbar! :P

 

 

haha vem vet!

det kanske kommer att gå att plocka bort foten och ansluta ett bilbatteri..

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tack, iPhonen är inte vacker om man jämför med allt annat Apple gör.

 

 

Nä, designen på iPhone ser ut som nåt från HP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow måste faktiskt säga att den är riktigt snygg! :D

 

lol sorry för trippelpost, internet cpade sig :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tack, iPhonen är inte vacker om man jämför med allt annat Apple gör.

 

Den skulle passa fint hemma hos mig :)

 

smaken är som (vad de nu säger) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är bilderna borta, kan betyda en sak :)

Får se om bilden här får vara kvar. Vore roligt om Apple hörde av sig till MW och bad dem plocka bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte ha emot den svarta versionen, lite drygt att damma hela tiden bara... syns inte lika bra på vitt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte ha emot den svarta versionen, lite drygt att damma hela tiden bara... syns inte lika bra på vitt ;)

 

 

Det är sant, den nuvarande iMacen "sticker ut" lite :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macbook med "riktigt" grafikkort blir det nog aldrig, det blir för dyrt, kan dom bara uppdatera macbooken till 965 moderkortskrets aka "Santa Rosa" så hänger den betydligt bättre grafikkretsen X3100 med på köpet.

 

Jag gissar på nya iMacs och Mac pro, den senare med bättre grafikkort, geforce 7300 som default i en proffsmaskin? bedrövligt dåligt.

Har ingen aning om hur bra geforce 7300 är/inte är, men tycker det är utmärkt om maskinen säljs med ett billigt grafikkort. Om man sysslar med annat än grafik, exempelvis ljud eller vetenskapliga beräkningar, är det väl dumt att behöva köpa mer grafikkort än vad som behövs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen aning om hur bra geforce 7300 är/inte är, men tycker det är utmärkt om maskinen säljs med ett billigt grafikkort. Om man sysslar med annat än grafik, exempelvis ljud eller vetenskapliga beräkningar, är det väl dumt att behöva köpa mer grafikkort än vad som behövs?

Mac Pro borde ha bättre grafikkort från start. Sen borde de ha ett alternativ för sämre grafikkort på Apple Store så att de som inte behöver det kan nedgradera och få rabatt. Precis som de gör nu med processorn. 2,66 GHz är standardkonfig. men man kan nedgradera till 2 GHz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac Pro borde ha bättre grafikkort från start. Sen borde de ha ett alternativ för sämre grafikkort på Apple Store så att de som inte behöver det kan nedgradera och få rabatt. Precis som de gör nu med processorn. 2,66 GHz är standardkonfig. men man kan nedgradera till 2 GHz.

 

Det är väl bättre om den har ett klent graffekort från början. Så kan de som vill betala extra för ett värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Det är väl bättre om den har ett klent graffekort från början. Så kan de som vill betala extra för ett värre.
Visst låter det bättre, men människan är ju funtad så att kan den spara på något så är det mera gångbart än om det blir dyrare. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst låter det bättre, men människan är ju funtad så att kan den spara på något så är det mera gångbart än om det blir dyrare. ;)

 

 

Jajemen, Om man "ta ner priset" så känns det som att man har tjänat på det, fast om det dåliga grafikkortet skulle vara standard och därmed billigare från start så skulle man alltså då inte känna att man har tjänat på det och gjort en bra affär, om ni förstår vad jag menar :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare saker som spär på 7:e augusti releasen. Detta är från ett annat forum:

 

Sorry not to elaborate. Yes, by buyers I mean the folks at our home office whom talk to the manufacturers, in this case Apple. These are the guys who purchase the orders from Apple. They are also the guys who raise/lower the prices (not by a very large margin in Apple's case though) and decide if we will carry an item or discontinue one. They also give us a call at the store level when we need to clear out our remaining inventory.

 

They basically told us that we should not be expecting any inventory until mid-August. They gave us directions to be aggressive in clearing out old inventory and make necessary deductions on demo, open box, missing accessories, etc. instead of our normal markdown procedures. This has happened on every expected refresh of the line that I can recall.

 

Our company has a not-so-great relationship with Apple so we tend to get new products a few days to weeks after launch. If we're expecting new shipments mid-August, a 7th release date sounds correct to me.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg

Det bästa vore om det skulle komma en "dålig" och en bra av varje skärmsize. Detta är för iMac. Den värre versionen bör vara standard.

 

typ så här:

17" GMA X3100

17" X1700

 

20" X1700

20" 8700 512mb

 

23" 8700 256mb

23" 8700 512mb

 

 

Fast visst ja, då fick ju folk valmöjligheter... det är man ju inte van med när man har mac...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om det är jag som är mest aktiv här. Kanske bara för att jag ska använda en mac för första gången när den nya iMac:en kommer :P Well, det jag ville säga nu är att en chatkompis från USA hade beställt en MB från Applestore, han hade senare fått ett mail där det stod att Apple nu annonserade den nya Mac mini och att han skulle få den utan extra kostnad. Lite senare fick han ett annat mail där det stod att det blivit ett fel med det förra mailet. I det nya stod det så här:

 

To Our Valued Apple Customer:

 

You may have received an email from Apple stating that due to a recent product announcement about the iMac or Mac Mini on your order, you will be receiving our newest iMac or Mac Mini at no additional charge. This email was sent in error. We have not recently announced iMacs or Mac Minis, nor is there one on your order. We apologize for any confusion this may have caused.

 

Samma sak hade hänt för en annan kille på macrumors forum.

 

Jag känner det i luften, snart får jag beställa en ny iMac :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...