Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fem nya MacBook-modeller idag?


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Helt fel tråd att fråga i men handlar delvis om Macbook. Funderar väldigt starkt på att beställa mig en Macbook. Dock är jag för snål (använder inte laptop SÅ mycket) för att köpa nån annan än den billigaste modellen. Nu till frågan då, Boot Camp, hur gör man för att använda detta utan att ha brännare på den datorn det skall användas på ? Boot Camp bränner väl en Dvd med drivrutiner för att kunna köra t ex XP på datorn ? Kan man flytta det som skall brännas till en annan dator och bränna det där ? Ber om ursäkt för att jag lånar tråden men, ni får ju övertyga mig att köpa en MB nu! ^_^

 

Inte en DVD, en CD på mindre än 200MB, du kan lika gärna spara det på en USB-sticka...

 

Windows funkar bra utan dom drivrutinerna, dom är inte nödvändiga men för att använda saker som är speciellt för respektive mac, typ webkameran så måste man installera drivisar precis som du skulle behöva om du köpte en extern USB-kamera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 159
  • Created
  • Senaste svar

Nu har iallafall jag lagt en beställning.

 

Ska ändå ha en dator i augusti, så då är det lika bra att slå till nu. Satsar på att det inte kommer någon till innan. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan väl inte jämföra äpplen med päron..

Det gör jag inte. Var bara nyfiken om specen blir liknande hårdvarumässigt.. är det nåt konstigt med det? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lilleskutt

eftersom priset har sänkts på macbooken här i svedala, borde inte alla andra apple pryla sjunka i pris då? en fundering bara...

 

edit: lite ot jag vet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom priset har sänkts på macbooken här i svedala, borde inte alla andra apple pryla sjunka i pris då? en fundering bara...

 

edit: lite ot jag vet

 

 

nja inte säkert. Tidigare så har intre priset på mjukvara sjunkit eller höjts när dollarkurserna ändrats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lilleskutt
nja inte säkert. Tidigare så har intre priset på mjukvara sjunkit eller höjts när dollarkurserna ändrats

 

nä, jag vet men nu verkar man ju iaf ha gjort det och man kan ju alltid hoppas :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite surt att jag köpte mig en Macbook i torsdags och det kom en uppdatering idag! Dock var ju inte uppdateringen så stor, mest irriterad över att den blev lite billigare! :totaltgalen:

 

Men jag är ändå nöjd. Har suktat efter en Macbook så länge nu så det var dags, klarade inte att vänta längre! :P

Jag fick ju min levererad idag… Men ärligt talat - skillnaden är så lite att det inte egentligen spelar någon roll (även om priset förstås är trevligare).

 

Är inget att gräma sig över! Det är ju en trevlig burk…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom priset har sänkts på macbooken här i svedala, borde inte alla andra apple pryla sjunka i pris då? en fundering bara...
Borde de väl med tiden, men det händer väl mest när nya produkter kommer. Dollarn har ju sjunkit rejält så förr eller senare måste det korrigeras.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en DVD, en CD på mindre än 200MB, du kan lika gärna spara det på en USB-sticka...

 

Windows funkar bra utan dom drivrutinerna, dom är inte nödvändiga men för att använda saker som är speciellt för respektive mac, typ webkameran så måste man installera drivisar precis som du skulle behöva om du köpte en extern USB-kamera...

 

Jaha, inte värre än så. Då är det ju lugnt. Tänkte ifall det var nått mysigt format som man fick bränna ut först för att få till en riktig "driver"-skiva. Tack för det svaret! Blir nog till att lägga en beställning dom närmaste dagarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm
Jag tycker faktiskt, till skillnad från de flesta andra verkar det som, att det var en riktigt bra uppgradering! Att man nu får en MacBook med 2GHz processor och 1GB internminne för under 10000:- är ju grymt bra! Go Apple säger jag!

Precis min tanke, bottenmodellen var lite för mycket botten innan, 512 Mb räcker inte, men 1 Gb, det är ju klart användbart. Visst är 2 Gb bättre men nu skriker den inte efter en utbyggnad redan vid köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis min tanke, bottenmodellen var lite för mycket botten innan, 512 Mb räcker inte, men 1 Gb, det är ju klart användbart. Visst är 2 Gb bättre men nu skriker den inte efter en utbyggnad redan vid köpet.

 

Håller med... nu är ju den minsta modellen en kalasdator för 10.000!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Det gör jag inte. Var bara nyfiken om specen blir liknande hårdvarumässigt.. är det nåt konstigt med det? :fundersam:

 

Skojade bara..

Man får mycket i denna också, dock ingen Intel, men det spelar väl ingen roll.

Några tusen billigare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojade bara..

Man får mycket i denna också, dock ingen Intel, men det spelar väl ingen roll.

Några tusen billigare

ah.. hehe.. lite för trött och missade ironin! ;)

Tyckte dock Acer-specen sög rätt hårt! Men vore det inte trevligt med en spec åt det här hållet för en ny MBP:

 

* Skärm upplösning (1680x1050)

* LED

* Core 2 Duo-processor på 2,4 gigahertz (santa rosa?)

* 2-4 gb ram

* Grafikkort 512 mb,

* HDD 160 gb (minst)

* iSight givetvis

* HDMI

* 802.11n

* Blu-ray/hd-dvd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besvikelsen är kosmisk! Vilken skämtuppdatering! Inte en enda "ny" sak, bara bumps...

 

Det krävs mer än så här för att jag ska låta iBook vila. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag räknar rätt har jag haft min macbook i 12 dagar, jag har alltså 2 dagar kvar på mitt öppet köp? kan jag ångra mej på denna macbook och istället ta den nya?

 

jag köpte den här med stundent-rabatt och man får bara köpa en dator per år med sån. men det beror ju på vad öppet köp innebär, får man innestående pengar på applestore eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

föresten mitt öppet köp har gått ut, fick datorn 27e april. men det är ju en liten förbättring bara, saker jag klarar mej utan ju

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har ju inte tillfört något, bara höjt standarden. Var supernöjd med din MacBook du. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag köpte den här med stundent-rabatt och man får bara köpa en dator per år med sån. men det beror ju på vad öppet köp innebär, får man innestående pengar på applestore eller?

Om du lämnar tillbaka något enligt öppet köp eller distansavtalslagen så har du ju rimligen inte köpt något. Det finns ju inte längre något köpeavtal om man säger så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macoteket säljer ut gamla MacBooks just nu, svarta värstingen för 10995:-. Två lock billigare än den nya, det som skiljer är bara lite hastighet och mindre hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macoteket säljer ut gamla MacBooks just nu, svarta värstingen

 

I mörkret är alla katter grå.

Vita bör ju vara ännu billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macoteket säljer ut gamla MacBooks just nu, svarta värstingen för 10995:-. Två lock billigare än den nya, det som skiljer är bara lite hastighet och mindre hårddisk.
Där rök några tusenlappar… (förutsatt att man i annat fall lagt vantarna på en av dem).

 

Men inget att vara dyster över! Mest pengar sparar man förstås om man vänta till 2027 då får man nämligen en tusen gånger bättre dator för en hundradel av priset. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mörkret är alla katter grå.

Vita bör ju vara ännu billigare.

Jo, alla modeller är prissänkta, men den svarta var sänkt mest, i kronor alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hanekylling

Jag har tänkt på att göra som ni sa i början. Det med att köpa 2x1 GB från en nätbutik. Är kingston bra och fungerar isf:

 

Kingston 1GB DDR2 SODIMM 667MHz PC5300 från Netonnet

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
macoteket säljer ut gamla MacBooks just nu, svarta värstingen för 10995:-. Två lock billigare än den nya, det som skiljer är bara lite hastighet och mindre hårddisk.

 

Ja det där ser väldigt bra ut. Det är inte tryckfel då? Skiljer ju bara 400 kronor från mellanmodellen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macoteket säljer ut gamla MacBooks just nu, svarta värstingen för 10995:-. Två lock billigare än den nya, det som skiljer är bara lite hastighet och mindre hårddisk.

 

Det verkar riktigt bra!

 

Undrar hur länge det räcker, man kanske skulle passa på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...