Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fem nya MacBook-modeller idag?


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

  • Svars 159
  • Created
  • Senaste svar

nä men då vågar man å andra sidan aldrig köpa, moores lag kommer troligtvis fortsätta gälla, mer eller mindre, och prestanda kommer öka och priset minska, man ska väl köpa en dator när den fyller det behov man har till ett pris man har råd med.

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte hända så mycket mer idag.. jag kommer in i butiken igen och inget nytt sen senast! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Nu är sidan uppe igen, med en del fel, är det 2.0 eller 1.83 som gäller.. ? post-113-1179237247_thumb.jpg ^_^

 

 

lite besviken blir jag dock....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Applestor är nu uppe igen och det är mera som är förbättrat än bara processor som mera minne och större HD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt marginella uppdateringar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle misstänka att man valde att uppgradera MacBook först och marginellt för att sedan ge MacBook Pro en rejälare uppgradering så man behåller skillnaden dem emellan och kanske för att bygga upp uppmärksamhet kring dem.

 

Bara Apple vet.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple store har legat nere mer eller mindre 4 timmar... kan det vara så att dom rentutav har förberett för en större utrullning i butiken inom kort?

Tar väl knappast 4 timmar att uppdatera 3 produkter?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Apple store har legat nere mer eller mindre 4 timmar... kan det vara så att dom rentutav har förberett för en större utrullning i butiken inom kort?

Tar väl knappast 4 timmar att uppdatera 3 produkter?!

 

Har du startat om sidan, den var igång alldeles nyss för mig, sitter och låtsasbeställer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du startat om sidan, den var igång alldeles nyss för mig, sitter och låtsasbeställer...

Jaja.. sidan har varit igång en stund nu. :D Vad jag menade var att det verkar märkligt att det tog dom 3.5 timmar att uppdatera produktinfon om Macbook. Kan dom ha gjort något annat som inte syns än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad hade ni väntat er, det FINNS ju inte så mycket uppdateringar att göra, annat än att det hade blivit en MacBook Pro, med medföljande prisökning, vad trodde ni. Många anser redan att MacBook är dyr, att dom då skulle lyckas få in saker som fortfarande får anses spjutspets (SED, SSD diskar) utan att den blir ännu dyrare verkar väl inte troligt, jag vet inte ens om Santa Rosa är tillgängligt än, men det är fortfarande integrerarde kretsar (och för PC har dom funnits, och varit mer eller mindre likvärdig sen den första Centrinoplattformen), och ett separat grafikkort skulle i princip ta bort skillnaden mellan Pro och den vanliga MacBooken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad hade ni väntat er, det FINNS ju inte så mycket uppdateringar att göra, annat än att det hade blivit en MacBook Pro, med medföljande prisökning, vad trodde ni. Många anser redan att MacBook är dyr, att dom då skulle lyckas få in saker som fortfarande får anses spjutspets (SED, SSD diskar) utan att den blir ännu dyrare verkar väl inte troligt, jag vet inte ens om Santa Rosa är tillgängligt än, men det är fortfarande integrerarde kretsar (och för PC har dom funnits, och varit mer eller mindre likvärdig sen den första Centrinoplattformen), och ett separat grafikkort skulle i princip ta bort skillnaden mellan Pro och den vanliga MacBooken.

 

 

sant, dock så är det pinsamt att entry level modellen fortfarande har combodrive

 

finns en Pc på Media Markt i Sthlm som kostar 4990:- och har DVD-brännare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

800 kronor prissänkning med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Samma priser som innan eller? Ni som har koll på vad de amerikanska låg på..

 

De amerikanska priserna är samma. Svenska prissänkningen beror väl på dollarkursens nedgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
sant, dock så är det pinsamt att entry level modellen fortfarande har combodrive

 

finns en Pc på Media Markt i Sthlm som kostar 4990:- och har DVD-brännare

 

Men den har inte MacOS X...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hanekylling

Trevligt att man har väntat sen i januari på detta :D Hahaha. Nu ska jag vänta på Mini istället :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt, till skillnad från de flesta andra verkar det som, att det var en riktigt bra uppgradering! Att man nu får en MacBook med 2GHz processor och 1GB internminne för under 10000:- är ju grymt bra! Go Apple säger jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<_<:totaltgalen:

 

Haha, samma modell som jag beställde för en vecka sedan, kan jag nu inhandla för 2000 kr mindre. Haha fantastiskt roligt. Tur att det finns något som heter distansavtal...

 

 

:irriteradtjej::irriteradtjej::irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Apple kunde gott ha puttat i 2 GB RAM från början, löjligt att sälja med 2 X 512 MB, som en sedan måste plocka ut och köpa 2 x 1 GB.

 

Den som inte beställer datorn med 2 GB från Apple gör i mitt tycke en dålig affär.

2 st 512 MB RAM i byrålådan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hanekylling

Det var synd att de inte släppte alla samtidigt. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till :propellerbaver:

Men om jag köper den i mitten med 2 gb ram och 160 GB borde jag ändå kunna ha den i ett par år.

 

Såg precis på apples hemsida "Alla MacBook levereras som standard med 1 GB minne och en ännu större hårddisk — perfekt om du vill köra fler favoritprogram och lagra växande samlingar med mediefiler."

Den första får man bara 512 i :leijon: . Kanske det ändras senare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä uppgraderingen kändes lite käss, skillnaden på processorn mellan billigaste å mitten är minimal, minnesmängden är samma nu, enda som skiljer är 40gb och dvdrw. Fanns dvdrw i billigaste finns det ingen anledning att köpa mitten. Ingen Santa Rosa, det är grafiken som behöver uppdateras i macbook, förstår inte argumentet "om santa rosa släpps till mbook pro och mbook samtidigt blir skillnaden inte stor nog för att motivera prisskillnaden" - det tyder väl bara på att pro'n är för dyr isf? man ska inte hålla tillbaka utvecklingen av de mindre för att kunna motivera ett högt pris på pro'n. (Tycker man inte att priset på pro'n högt så blir det inte högre bara för att macbooken har santa rosa också!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...