Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fem nya MacBook-modeller idag?


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Jag har tänkt på att göra som ni sa i början. Det med att köpa 2x1 GB från en nätbutik. Är kingston bra och fungerar isf:

 

Kingston 1GB DDR2 SODIMM 667MHz PC5300 från Netonnet

 

Tack!

 

 

Jag har alltid gillat avdelningen "Mac-minne" på komplett.se Ganska billigt, och fungerar garanterat till macbooken. Tycker detta är ett bra val! Någon som har invändningar, jag kanske har helt fel? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 159
  • Created
  • Senaste svar
Jag har alltid gillat avdelningen "Mac-minne" på komplett.se Ganska billigt, och fungerar garanterat till macbooken. Tycker detta är ett bra val! Någon som har invändningar, jag kanske har helt fel? :P

 

Jag håller med dig! har själv inte handlat där men kommer göra det så fort jag bestämt mig om jag skall köpa den nya macbooken nu eller om jag skall vänta till skolstarten (chans att få ipod med på köpet). Eller om jag rent utav skall spara ihop mer pengar och köpa den kommande nya versionen av MacBook Pro med 13" skärm, hoppas den kommer ligga i ungeför samma prisklass som MacBook dvs max 15.000kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel av mig, svartingen är till och med tre lock billigare!

 

här är priserna:

 

minsting gammal (1,83GHz, 512 MB, 60GB): 8995:-

minsting ny (2GHz, 1GB, 80 GB): 9994:-

diff: 1000 spänn

 

mellan gammal (2 GHz, 1GB, 80GB): 10595:-

mellan ny (2,16 Ghz, 1GB, 120GB): 11994:-

diff: 1400 spänn

 

svarta gammal (2 GHz, 1GB, 120GB): 10995:-

svarta ny (2,16 GHz, 1GB, 160GB): 13994:-

diff 3000 bappelupper!

 

Den svarta framstår som rena fyndet. Kanske macoteket har insett att det enda sättet att bli av med dom är att minska prisskillnaden mot mellanmodellen...

 

Tur att jag inte har några pengar just nu, för egentligen har jag inget behov av en ny burk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde precis en svart MacBook och 2x1GB lösa minnen ifrån Macoteket. Det ser ut att fortfarande finns kvar för 10995:- om sidan uppdateras med automatik. Annars finns det ju en risk att jag inte får någon i nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har ju inte tillfört något, bara höjt standarden. Var supernöjd med din MacBook du. :)

 

 

jag kunde ju alltid spara någon tusenlapp. men det hade föresten inte varit värt att vara utan datorn och bli av med allt man gjort med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollarrunt
jag kunde ju alltid spara någon tusenlapp. men det hade föresten inte varit värt att vara utan datorn och bli av med allt man gjort med den.

 

Verkligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gammal modell kanske är prisvärd. Men kanske inte om man ser till andrahandsvärdet vid eventuell försäljning. Då kanske en ny modell ändå blivit billigare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gammal modell kanske är prisvärd. Men kanske inte om man ser till andrahandsvärdet vid eventuell försäljning. Då kanske en ny modell ändå blivit billigare..
I andrahandspris tjänar man inte direkt på toppmodeller några mhz mer eller mindre är inget man får mer för.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ju min levererad idag… Men ärligt talat - skillnaden är så lite att det inte egentligen spelar någon roll (även om priset förstås är trevligare).

 

Är inget att gräma sig över! Det är ju en trevlig burk…

 

Håller med! Det är min första Mac och jag gillar den skarpt. Underbart att ha en UNIX-maskin med så snyggt och användbart gränssnitt. Gillar de medföljande programen också som tex iPhoto mfl, även om jag är medveten om att det finns kraftfullare alternativ. Kul att allt bara funkar nästan direkt. Kopplar jag in telefonen eller kameran eller vad som hellst så kan Macen kommuicera direkt och hämtar och utbyter information. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Jepp, det är Macs nästan största fördel. It just works!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...