Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har vi för höga skatter?


thevil

  

56 medlemmar har röstat

  1. 1. Har vi för höga skatter?

    • Ja, de är absurt höga.
      15
    • Ja, de motsvarar inte vad vi får tillbaka.
      21
    • Ja, men bara för låginkomsttagare.
      4
    • Nej, det är utgifterna som måste minskas.
      5
    • Nej, de är lagom.
      3
    • Nej, de måste höjas för höginkomsttagare.
      4
    • Nej, de måste höjas rejält för att klara av våra gemensamma utgifter.
      0


Rekommendera Poster

Kunde man inte ta bort alla skatter utom en enda, behålla inkomstskatt bara t ex, eller bara moms, på precis allt, saker och tjänster? Enklare borde bli rättvisare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 84
  • Created
  • Senaste svar
Bara för att få det ur systemet liksom, kan man få betala förmögenhetsskatt på sitt hus förutom fastighetsskatt?

213817[/snapback]

 

Ja, om den totala förmögenheten inklusive fastighten överstiger 1,5 mille. Dock får eventuella skulder dras av, alltså belastar det inte folk med lån på huset. Trots det är det en ganska underlig konstruktion, det måste jag hålla med om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag menade inte den offentliga sektorn ,utan alla de många som bara lever på bidrag.

213243[/snapback]

 

Ok, då förstår jag. Du hatar arbetslösa, sjuka, handikappade, utvecklingsstörda, flyktingar, pensionärer mfl...

 

Du verkar vara en mysig kille... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, om den totala förmögenheten inklusive fastighten överstiger 1,5 mille. Dock får eventuella skulder dras av, alltså belastar det inte folk med lån på huset. Trots det är det en ganska underlig konstruktion, det måste jag hålla med om...

213844[/snapback]

 

Underlig,på vad sätt? Utveckla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underlig,på vad sätt? Utveckla!

213874[/snapback]

 

Det underliga är enligt min mening att man först betalar fastighetsskatt för huset, sen förmögenhetsskatt för samma hus, om din totala förmögenhet överstiger 1,5 mille.

Eftersom fastighetsskatten i sin konstruktion är en slags förmögenhetsskatt, så blir det en underlig "tårta på tårta"-effekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har man väl betalat huset med skattade medel, och så underhåller man det med skattade medel, så man betalar alltså minst fyra skatter på ett å samma hus? Och sen ytterligare en skatt ifall man säljer det med vinst. Om man adderar allt skulle det inte förvåna ifall man betalar över 100% i skatt?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det underliga är enligt min mening att man först betalar fastighetsskatt för huset, sen förmögenhetsskatt för samma hus, om din totala förmögenhet överstiger 1,5 mille.

Eftersom fastighetsskatten i sin konstruktion är en slags förmögenhetsskatt, så blir det en underlig "tårta på tårta"-effekt.

213977[/snapback]

 

Nu hänger jag inte med i ditt resonemang!! Det är ju just bl.a. det som fastighetsskattmotståndarna för fram! Vem äre nu som inte är påläst? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hänger jag inte med i ditt resonemang!! Det är ju just bl.a. det som fastighetsskattmotståndarna för fram! Vem äre nu som inte är påläst?  :whistling:

214091[/snapback]

 

Påläst? Jag gillar underliga skattekonstruktioner... :whistling:

 

Allvarligt talat så kan jag hålla med om vissa argument som kritiker av fastighetsskatten framfört, men inga av dem har framkommit i denna tråd. Ni motståndare har ju framfört allt möjligt gnäll, men inte berört de delar av konstruktionen som verkligen är underliga.

 

Snäll som jag är ville jag bara hjälpa er lite i all er tafflighet. Ska man få skit för det nu oxå? :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påläst? Jag gillar underliga skattekonstruktioner... :whistling:

 

Allvarligt talat så kan jag hålla med om vissa argument som kritiker av fastighetsskatten framfört, men inga av dem har framkommit i denna tråd. Ni motståndare har ju framfört allt möjligt gnäll, men inte berört de delar av konstruktionen som verkligen är underliga.

 

Snäll som jag är ville jag bara hjälpa er lite i all er tafflighet. Ska man få skit för det nu oxå?  :w00t:

214114[/snapback]

 

Äsch, lägger bara ut lite krokar för att se om du nappar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...