Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac 20" sjukt dyr


Emil_

Rekommendera Poster

Och visst ja, ladda ner Avast4, ett helt gratis virus program som fungerar hur fint som helst :)

 

 

En annan som är vilsen i PC-världen nu förtiden undrar hur ett gratis antivirusprogg går att lita på.... det finns visst ett par stycken. Har man den kompetensen och kapaciteten att pejla in på samma sätt som farbror Norton?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar
En annan som är vilsen i PC-världen nu förtiden undrar hur ett gratis antivirusprogg går att lita på.... det finns visst ett par stycken.  Har man den kompetensen och kapaciteten att pejla in på samma sätt som farbror Norton?

496985[/snapback]

Tja du, varför inte testa båda? Själv har jag använt Norton en hel del, och sämre virusprogram får man verkligen leta efter. Att någon kan betala för något så värdelöst gör mig helt förvirrad... varför ge bort hälften av ens dators resurser till ett program som stänger ner program man vill ha igång, inte låter en gå in på hemsidor, och varnar en med popup en gång i kvarten för att ens dator är kopplad till internet.

 

Enligt mig är ett bra virus program ett som ligger i bakgrunden och håller koll på vad som händer. Ser den ett virus varnar den och stoppar det. Då och då scannar den datorn, utan att man behöver pilla med inställningar. Gärna laddar det ner nya virusdatabaser varje dag. There you go, Avast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja du, varför inte testa båda? Själv har jag använt Norton en hel del, och sämre virusprogram får man verkligen leta efter. Att någon kan betala för något så värdelöst gör mig helt förvirrad... varför ge bort hälften av ens dators resurser till ett program som stänger ner program man vill ha igång, inte låter en gå in på hemsidor, och varnar en med popup en gång i kvarten för att ens dator är kopplad till internet.

 

Enligt mig är ett bra virus program ett som ligger i bakgrunden och håller koll på vad som händer. Ser den ett virus varnar den och stoppar det. Då och då scannar den datorn, utan att man behöver pilla med inställningar. Gärna laddar det ner nya virusdatabaser varje dag. There you go, Avast.

496991[/snapback]

 

Tack vare att jag är långtidssjukskriven så använder jag inte PC just nu så att testa blir svårt... annars låter din något korta beskrivning av Avast bra. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack vare att jag är långtidssjukskriven så använder jag inte PC just nu så att testa blir svårt... annars låter din något korta beskrivning av Avast bra. :ThumbsUp:

496996[/snapback]

Har hört att AVG nyligen började kosta pengar... annars är det ett liknande program. Gratis och sköter sig själv, utan att ta mycket resurser eller att störa en när man använder datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...