Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Diskutrymme i menylisten?


Pantern

Rekommendera Poster

Ok namnförslag nu då :)

 

MacFree

MacDisk

iFree

MySpace ;)

MacSpace

MyDisk

iSpace

MacFreeast ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 143
  • Created
  • Senaste svar
Hej,

När jag startade om så öppnades tre Terminalfönster, det står även tre gånger diskutrymmes informationen uppe i menyraden... :o

Jag kör 10.9

 

post-14305-1168256464.jpg

464043[/snapback]

 

 

Dessvärre har programmet några Tiger-specifika funktioner i nuvarande form. Om du kör OsX 10.3.9 händer säkert underliga saker... :(

Jag får titta på om jag kan lösa det , men kan inte lova något - är tyvärr bara amatör på området...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-7830-1168257738_thumb.png

 

Är det bara jag som stör mig på att det är ett komma? Vill ju ha en punkt! Kanske en funktion för kommande beta!

464062[/snapback]

 

Gå in i Systeminställningar/Internationellt/Format och ändra region till tex Engelska --> USA. Starta sen (om) FreeSpace så får du punkt isf komma.

Vad jag vill ha sagt är att skiljetecknet inte är "hårdkodat" utan följer datorns inställningar för region. Men visst skulle man kunna lägga till en inställning som "kör över" det och tvingar till punkt istället. Lägger det till listan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör ett svart tema med shapeshifter och din förra variant Gav mig siffrorna i en lagomt stor storlek i en grå färg, dvs samma som alla andra texter och siffror i menyraden. Den nya är svart, vilket knappt syns i temat. Så för mig så skippar jag den senaste betan.

 

Mkt fint progg vilket fall som helst!  :yeahbaby:

463780[/snapback]

 

Jag har redan implementerat funktionen att kunna välja färg på typsnittet, men tyvärr har jag stött på problem. Man ska välja färg med en vanlig färgväljare (Apples standard) och det fungerade fint när jag först testade det. Men när programmet i slutändan blir "osynligt" (dvs inte syns i Dockan och inte har nån vanlig meny) visar sig inte färgväljaren när man kallar på den... Det verkar vara så dumt att det inte går att lösa. :(

 

En nödlösning vore ju att istället använda en "provkarta" med färgrutor att välja av.

På något vis kommer funktionen i alla fall. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessvärre har programmet några Tiger-specifika funktioner i nuvarande form. Om du kör OsX 10.3.9 händer säkert underliga saker... :(

Jag får titta på om jag kan lösa det , men kan inte lova något - är tyvärr bara amatör på området...

464265[/snapback]

 

Ok, grymmt om de går o lösa, annars bra jobbat ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emil Gustafsson

Ville bara säga att det var ett otroligt bra initiativ att göra detta program, gött att det finns folk som kan koda bättre än en annan.

 

Vi får instifta ett pris till "bäst initiativ när ingen hittar det program de söker" eller något annat bra namn på priset.

 

Tack än en gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-7830-1168257738_thumb.png

 

Är det bara jag som stör mig på att det är ett komma? Vill ju ha en punkt! Kanske en funktion för kommande beta!

464062[/snapback]

 

Decimaler skrivs med komma-tecken i Sverige. Det blir ändring på det när vi anslutit oss till USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan implementerat funktionen att kunna välja färg på typsnittet, men tyvärr har jag stött på problem. Man ska välja färg med en vanlig färgväljare (Apples standard) och det fungerade fint när jag först testade det. Men när programmet i slutändan blir "osynligt" (dvs inte syns i Dockan och inte har nån vanlig meny) visar sig inte färgväljaren när man kallar på den... Det verkar vara så dumt att  det inte går att lösa. :(

 

En nödlösning vore ju att istället använda en "provkarta" med färgrutor att välja  av.

På något vis kommer funktionen i alla fall.  :ThumbsUp:

464301[/snapback]

 

Oki. Dock med versionen innan så följde progget shapeshifters färg, inte i senaste dock.. En början vore ju att få det att följa standardfärgen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki. Dock med versionen innan så följde progget shapeshifters färg, inte i senaste dock.. En början vore ju att få det att följa standardfärgen?

464546[/snapback]

 

Ok, ska ta en titt på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki. Dock med versionen innan så följde progget shapeshifters färg, inte i senaste dock.. En början vore ju att få det att följa standardfärgen?

464546[/snapback]

 

Ok, här kommer en fix för den missen:

 

- Går att välja att programmet använder systemets inställningar för font i Menyn.

 

Detta är satt som förval, så de som redan valt storlek får gå in och göra det igen.

 

Version Beta 1.0.2

FreeSpace_Beta1.0.2.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, här kommer en fix för den missen:

 

- Går att välja att programmet använder systemets inställningar för font i Menyn.

 

Detta är satt som förval, så de som redan valt storlek får gå in och göra det igen.

 

Version Beta 1.0.2

464625[/snapback]

 

Ja, Trevligt! Nu kan även jag köra senaste betan, tackar! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Keep up the good work! :ThumbsUp:

Men tyvärr verkar det vara ett litet fel på programmet. Texten blir inte längre röd när det är under den satta minsta nivån. Hoppas du kan hitta en lösning. :yeahbaby:

 

Edit: Ser att du har glömt att uppdatera versionsnummret i "About FreeSpace". Tänkte bara meddela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älskar det! hur flyttar man runt i menyn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Keep up the good work! :ThumbsUp:

Men tyvärr verkar det vara ett litet fel på programmet. Texten blir inte längre röd när det är under den satta minsta nivån. Hoppas du kan hitta en lösning. :yeahbaby:

 

Edit: Ser att du har glömt att uppdatera versionsnummret i "About FreeSpace". Tänkte bara meddela.

464700[/snapback]

Tack, ska titta på det i kväll...

Så går det när man har för bråttom. :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älskar det! hur flyttar man runt i menyn?

464719[/snapback]

 

Nu är jag inte riktigt med... Hur menar du med "flytta runt i menyn"?

 

edit: Nu läste jag din andra tråd och fattade vad du menar. Skrev svar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhhh... Jag vill också ha, men den är inte intel kompitabel elle? universal? utan ppc?

 

Skulle du vilja fixa en version åt mig och alla intel användare eller är det helt omvänt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhhh... Jag vill också ha, men den är inte intel kompitabel elle? universal? utan ppc?

 

Skulle du vilja fixa en version åt mig och alla intel användare eller är det helt omvänt?

465112[/snapback]

 

Min polare har inga problem med att köra den på en imac intel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhhh... Jag vill också ha, men den är inte intel kompitabel elle? universal? utan ppc?

 

Skulle du vilja fixa en version åt mig och alla intel användare eller är det helt omvänt?

465112[/snapback]

Den snurrar bra på Intel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jasså, my bad då, hur får jag igång de då? är de inte bara att unzippa, placera filen i aplikations och sen dubbelklicka den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jasså, my bad då, hur får jag igång de då? är de inte bara att unzippa, placera filen i aplikations och sen dubbelklicka den?

465142[/snapback]

Exakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckas inte "äppelklicka" på menyn och flytta den?

 

Snyggt litet program, snart färdigt verkar det som!!!

464239[/snapback]

 

Där ser man, man lär sig något nytt varje dag :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...