Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Diskutrymme i menylisten?


Pantern

Rekommendera Poster

Vill börja med att säga att programmet är klockrent.

 

Får dock följande felmeddelande när jag startar det. Någon som vet varför?

post-12304-1168184051_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 143
  • Created
  • Senaste svar

Som nämt stör jag mig lite på typsnittstorleken. Kan man inte göra så att den har samma storlek som klockan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara säga att jag tycker att programmet är genialt och riktigt smart. Bravo! :ThumbsUp:

 

Men tyvärr så får jag ett litet fel nu. Det ser ut som följer:

post-12900-1168184777_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara säga att jag tycker att programmet är genialt och riktigt smart. Bravo! :ThumbsUp:

 

Men tyvärr så får jag ett litet fel nu. Det ser ut som följer:

post-12900-1168184777_thumb.png

463407[/snapback]

 

Vill börja med att säga att programmet är klockrent.

 

Får dock följande felmeddelande när jag startar det. Någon som vet varför?

463401[/snapback]

 

 

Tack för all uppmuntran! :)

Att programmet kraschade kan vara samma problem som jag själv uppmärksammade, vilket handlar om att jag missat att hantera vissa typer av volymer. Det skulle vara till stor nytta om ni båda kunde berätta (i ett PM om ni inte vill basunera ut det här) vilka typer av volymer ni hade på skrivbordet när det krashade. Jag behöver bara veta typ (USB-minne, externFW-disk, DVD-skiva, CD-skiva, Audio-CD, image-skiva etc), inte vad voymerna heter eller något annat. Jag kan även ha nytta av vilken dator och version av operativsystem ni har. Berätta gärna om det är något annat "udda" med era konfigurationer som ni vet på rak arm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska ju egentligen stå GB inte Gb. Gb=Gigabit :)

 

Har några vänner som installerat och de tycker det är mycket bra. Kan omöjligt förstå att ingen gjort detta innan? Inte vad jag sett iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns följande hårddiskar:

 

Inbyggd hårdisk

 

Macintosh HD HFS+

Windows XP NTFS

 

USB-Diskar

 

Lacie #1 HFS+

Lacie #2 HFS+

Lacie #3 FAT32

 

Dator

 

iMac Intel Core 2 Duo 17-tum

Mac OS X 10.4.8

 

Hade några (3 st) image-filer men de matade jag ut och felet kvarstod.

 

Hoppas det är till hjälp. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får felmeddelandet om jag startar programmet när en Lacie 250GB USB2 FAT32 är ansluten. Om jag matar ut den disken och startar programmet fungerar det bra. Om jag sedan monterar disken igen, när programmet är igång, får jag inget felmeddelande.

 

Dator:

iMac Intel Core Duo 20-tum

Mac OS X 10.4.8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, lägger en ny version (beta 1.0.1) med lite fixar:

 

- Förhoppningsvis ska nu problemet med krasher vara löst.

- Det går nu att välja storlek på typsnitt

- Programmet använder nu automatiskt systemtypsnittet

- Alla volymer - inklusive skrivskyddade - syns nu i undermenyn.

 

Ska undermenyn också visas med valt typsnitt/storlek, eller ska systemtypsnitt/storlek användas där? Vad tycker ni?

 

Någon hade tidigare problem med autoinloggning. Om problemet uppstår, prova att deleta preference-filen och se om det löser problemet. Kasta även den gamla versionen av programmet när den nya läggs till.

 

Ju fler som orkar beta-testa, desto snabbare går det att få fram en fungerande version. :)

FreeSpace_b1.01.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör ett svart tema med shapeshifter och din förra variant Gav mig siffrorna i en lagomt stor storlek i en grå färg, dvs samma som alla andra texter och siffror i menyraden. Den nya är svart, vilket knappt syns i temat. Så för mig så skippar jag den senaste betan.

 

Mkt fint progg vilket fall som helst! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser föresten att det är ett PowerPC program, kommer det komma en Universal version för både Intel och PPC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser föresten att det är ett PowerPC program, kommer det komma en Universal version för både Intel och PPC?

463782[/snapback]

 

Min polare kör det på en Intel imac 24 tummare, utan problem. Han hälsar och tackar så mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dr Avalanche

Coolt! :skondans:

 

En detalj; jag använder Pathfinder istället för Finder och när jag startade programmet hände nada :deppig: , trodde att det var nåt fel sen drog jag igång Finder och voilà där var det. :lol:

 

Underbar tillämpning som man skulle ha haft ännu mer nytta av när hårddiskarna var mindre och alltid knökfulla.

 

Jag håller med tidigare inlägg att detta inte redan fanns är konstigt.

 

Som sagt mycket bra! :yeahbaby:

 

Janne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dr Avalanche
En detalj; jag använder Pathfinder istället för Finder och när jag startade programmet hände nada  :deppig: , trodde att det var nåt fel sen drog jag igång Finder och voilà där var det.  :lol:

 

Eh, upptäckte att det berodde på att jag hade för mycket grejor i meny raden. Tyckte väl att det var konstigt! :blushing::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

När jag startade om så öppnades tre Terminalfönster, det står även tre gånger diskutrymmes informationen uppe i menyraden... :o

Jag kör 10.9

 

post-14305-1168256464.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör 10.9

464043[/snapback]

Trodde de bara hade kommit till 10.4 ;) Eller är du bara väldigt bra kompis med Steve Jobs :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde de bara hade kommit till 10.4 ;) Eller är du bara väldigt bra kompis med Steve Jobs :lol:

464053[/snapback]

 

...vaddå, e jag inte kvar på 2014 talet? Freespace måste ha orsakat nån slags maskhål... Coolt! :lol:

 

(10.3.9) :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-7830-1168257738_thumb.png

 

Är det bara jag som stör mig på att det är ett komma? Vill ju ha en punkt! Kanske en funktion för kommande beta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste lägga en kommentar ju! :)

 

Underbart litet program! Önskar jag bara hade mer plats på min 1024 px breda menubar. Kan ni fixa det till nästa version? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som är en grymming på websidor får gärna hantera detta istället för mig. Annars blir det inte bättre än den som är nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte att det finns ett till program som heter FreeSpace och det vissar också hur mycket man har kvar på hårddiskarna. Ligger visserligen inte upp i menyn men ändå. Kanske ett annat namn vore lämpligt? ;)

 

Programmet finns här!

fs.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just att det heter freespace och är "free" gör det ju lite extra kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kanske några förslag till namn och sen en poll?

Övrigt: gärna punkt i.s.f. komma, och så står det Gb i inställningarna och GB i menyn...

Jag lyckas inte "äppelklicka" på menyn och flytta den? Skulle gärna ha den längst till höger, ovanför diskarna...

 

Snyggt litet program, snart färdigt verkar det som!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...