Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vista blir dyrare på Macen


Johan Niklasson

Rekommendera Poster

Johan Niklasson

Vista blir dyrare på Macen

 

Med BootCamp och Parallells Desktop har många förberett sig att använda Vista när det kommer ut. I takt med att Vista blir färdigt kommer fler och fler detaljer ut om operativsystemet och nu står det klart att för att köra Vista på din Mac kan du få betala för en dyrare variant. Kommer du att köra Vista på din Mac?

 

>>Läs hela nyheten på MacWorld.se!

post-13799-1161677206_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Äntligen en sak som inte drabbar mig :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

R O F L :chockadskeptisk::w00t:

 

Edit:

 

Allri i livet att jag köper eller lägger in Vista i min Mac..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag kommer att köra Vista! Hur ska jag annars kunna bedöma vilket operativ som är bäst?

Om Vista skulle vara bättre än OSX, nämn då en enda anledning till att hålla sig kvar vid OSX!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

windows på mac är lite som giftemål mellan syskon...något som de flesta av oss aldrig skulle komma på tanken att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Niklasson
Klart jag kommer att köra Vista! Hur ska jag annars kunna bedöma vilket operativ som är bäst?

Om Vista skulle vara bättre än OSX, nämn då en enda anledning till att hålla sig kvar vid OSX!!

419494[/snapback]

 

 

Dessutom blir det nu möjligt för många företag att byta upp sig till Macar och ändå köra program de behöver för sin verksamhet vilka ännu inte är tillgängliga för MacOSX.

 

Varför skulle man hålla kvar vid OSX ifall Vista visar sig vara något bättre? Tja - Garageband och de andra iLife-programmen till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

windows på mac är lite som giftemål mellan syskon...något som de flesta av oss aldrig skulle komma på tanken att göra.

419495[/snapback]

 

Okej, en liten formuleringsmiss från mig!

Skulle varit:

Om Vista skulle vara bättre än OSX, nämn då en enda vettig anledning till att hålla sig kvar vid OSX!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

windows på mac är lite som giftemål mellan syskon...något som de flesta av oss aldrig skulle komma på tanken att göra.

*Bryter ut i ett skallande asgarv och fortsätter skratta på väg till lunchresturangen*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Ahapp... :nanakudde:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Klart jag kommer att köra Vista! Hur ska jag annars kunna bedöma vilket operativ som är bäst?

Om Vista skulle vara bättre än OSX, nämn då en enda anledning till att hålla sig kvar vid OSX!!

419494[/snapback]

 

Och hur stor är den chansen? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur stor är den chansen? :lol:

419561[/snapback]

 

Risk eller chans, det är den stora frågan!!

Men att gå in utan förutfattade meningar, med ett öppet sinnelag så vet man aldrig på förhand vad resultatet kommer att bli!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, kommer inte ens köpa Vista. Vem vill betala dyrare för ett sämre operativsystem?

 

Klantigt Microsoft!

 

Har redan provat Vista betorna (och dom visar hur OS:et är) och det är ett dåligt operativsystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att de flesta kommer att köra piratversioner om de är intresserade som privatpersoner. De som jobbar med det köper nog. Det är ju inte särskilt mycket pengar i det stora hela. Inte om man jobbar, i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i Sverige kommer vi att göra som vi alltid gjort. Vi ger artigt Microsofts EULA fingret, installerar på som vanligt och kör som om inget hänt. Hittills har en sådan EULA aldrig prövats och de flesta advokater är ense om att ett sådant villkor i så fall skulle ogiltigförklaras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risk eller chans, det är den stora frågan!!

Men att gå in utan förutfattade meningar, med ett öppet sinnelag så vet man aldrig på förhand vad resultatet kommer att bli!

419590[/snapback]

Microsoft har kopierat mac os x tiger funktioner till deras egna system så tänk på det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippa Vista. Jag testkörde Microsoft Windows Vista RC1 och visst det är snyggt (skönheten snodd från OS X. Men stabilt är det icke. Kraschade hela systemet efter 3 min :whistling: . Och jag har ändå jobbat med Windows sedan jag fick min första dator och jag har även servat och byggt windows burkar. Vem vill betala för ett instabilt system? Visst det är en RC1 version, men betyder inte "RC" Release Candidate och att den i princip ska vara klar? Nä, tacka vet jag OS X som fungerar utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer minsann inte att bry mig det minsta om Vista. Om man tittar på vad Microsoft har gjort hittills... jag skulle nog inte bry mig om det även om det var gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir skoj att se när leopard kommer ut just innan Vista. och vista som ligger och kopierar tiger.. fröjd för ögat när dom första testerna mellan Leopard och Vista kommer :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

Nää, inget Windows alls till mig, tack! Men: med min gamla G4 på 450 MHz kan jag förmodligen inte heller installera nya Leopard när det kommer, hur gärna jag än skulle vilja ha det. Jo, det är ju ingen dålig apparat jag har ändå. Den får gå tills den skär ihop, och det hoppas och tror jag dröjer länge än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää, inget Windows alls till mig, tack! Men: med min gamla G4 på 450 MHz kan jag förmodligen inte heller installera nya Leopard när det kommer, hur gärna jag än skulle vilja ha det. Jo, det är ju ingen dålig apparat jag har ändå. Den får gå tills den skär ihop, och det hoppas och tror jag dröjer länge än.

419778[/snapback]

Jag skulle tro att det kommer att gå alldeles utmärkt att köra Leopard på en G4 450 MHz. Se bara till att ha tillräckligt med arbetsminne, gärna helst 512 MB. Det kommer troligen att gå fint även på G3or, möjligen med hjälp av XPostFacto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel av typen -1
Det kommer troligen att gå fint även på G3or, möjligen med hjälp av XPostFacto.

 

Vad är XPostFacto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är XPostFacto?

419856[/snapback]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/XPostFacto

 

"XPostFacto is an open-source utility that enables the installation of versions of Mac OS X on some Apple Macintosh systems that are not officially supported for them by Apple. It enables a user to install early versions of OS X on some pre-G3 PowerPC-based Macs which were never supported by Apple for this operating system (sometimes with incomplete functionality), and to install more recent versions of OS X on hardware which was supported for earlier versions of OS X. For example, it can install Mac OS X v10.2 on a Power Macintosh 8600, or Mac OS X v10.3 on a beige PowerMac G3. This software engineering is made possible by the publication of the source code for Darwin, the open-source foundation of OS X.

The name is a play on ex post facto, a Latin phrase meaning "after the fact" and commonly used in legal matters to refer to retroactive actions applying a later state of affairs (such as legislation) to earlier situations. In this context, it refers to the installation of software which did not exist yet at the time the hardware was manufactured."

 

http://eshop.macsales.com/OSXCenter/XPostFacto/

http://eshop.macsales.com/OSXCenter/XPostF...patibility.html

 

Köra Mac OS X på äldre Macar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://en.wikipedia.org/wiki/XPostFacto

 

"XPostFacto is an open-source utility that enables the installation of versions of Mac OS X on some Apple Macintosh systems that are not officially supported for them by Apple. It enables a user to install early versions of OS X on some pre-G3 PowerPC-based Macs which were never supported by Apple for this operating system (sometimes with incomplete functionality), and to install more recent versions of OS X on hardware which was supported for earlier versions of OS X. For example, it can install Mac OS X v10.2 on a Power Macintosh 8600, or Mac OS X v10.3 on a beige PowerMac G3. This software engineering is made possible by the publication of the source code for Darwin, the open-source foundation of OS X.

The name is a play on ex post facto, a Latin phrase meaning "after the fact" and commonly used in legal matters to refer to retroactive actions applying a later state of affairs (such as legislation) to earlier situations. In this context, it refers to the installation of software which did not exist yet at the time the hardware was manufactured."

 

http://eshop.macsales.com/OSXCenter/XPostFacto/

http://eshop.macsales.com/OSXCenter/XPostF...patibility.html

 

Köra Mac OS X på äldre Macar.

419878[/snapback]

Kan ju inte vara direkt snabbt! :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...