Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur läser du MacWorld?


Andreas Leijon

Hur läser du MacWorld?  

181 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur läser du MacWorld?

    • Jag prenumererar
      81
    • Jag köper lösnummer 1-5 ggr/år
      40
    • Jag köper lösnummer 6-11 ggr/år
      17
    • Jag läser bara iPlay
      0
    • Läser inga tidningar, besöker bara webben
      43


Rekommendera Poster

Rent generellt så känns det som om det är låg nivå på artiklarna i MacWorld. Jag är en van läsare av både DatorMagazin och Computer Sweden och är en relativt avancerad användare så det kanske är lite orättvist mot MacWorld men jag vill ändå ha det sagt. Prenumererar iallafall då det är kul att läsa Macspecifika artiklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Köper vartenda nummer. Min brevbärare är för ond för att hantera Macworld. En gång hade han rivit av hela framsidan. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Johan Sundman

Jag fick precis ett erbjudande om att betala två års prenumeration med superrabatt. När sådana erbjudanden kommer brukar det vara ett tecken på att tidningen ifråga går lite halvknackigt och måste få in ett gäng pengar fort som attan för att de gnetiga ägarna inte ska lägga ner den. Finns det sådan risk för Macworld? Datorlivet skulle bli betydligt svårare utan blaskan.... :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper vartenda nummer. Min brevbärare är för ond för att hantera Macworld. En gång hade han rivit av hela framsidan. :(

427674[/snapback]

 

Reklamera!

Ring Posten så får du ersättning.

 

Vår brevis é toppen, dock.

 

 

Ni vet väl att med CSN kort ger MacWorld stor rabatt. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni vet väl att med CSN kort ger MacWorld stor rabatt. :ThumbsUp:

458668[/snapback]

hur mycket då? skulle ju kunna dra av det som friskvård på firman :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte börjat prenumerera ännu och det beror på att jag ännu inte är övertygad om att jag vill ha tidningen i ett helt år. Men jag åker iväg till en annan stad och köper tidningen (finns inte här i lilla Flen :byrakrat:) så jag är mån om att ge den en chans.

 

Och just ja: GOTT NYTT ÅR!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag prenumererar har gjort så i många år, slutate ett tag men fick nervösa ryckningar så jag började igen.

 

Har köpt på mig det mesta jag saknar från att ha en komplett MWse samling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prenumererar just nu. Men har inte bestämt mig om jag ska fortsätta...

Nyheter kollar man på webben

Tester finns också till största delen på webben

Programtips finns också på webben

 

så om jag fortsätter är det bara för att få testerna i pappersform!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår brevis é toppen, dock.

Ni vet väl att med CSN kort ger MacWorld stor rabatt. :ThumbsUp:

458668[/snapback]

 

 

Jag skulle gärna vilja få Både Macworld och Cap&Design i brevlådan, jag bor på "lannet" och har långt till Pressbyrån ( ca 3mil ) och utan bil, sålde den gamla häcken. Får se till våren om det blir bil igen. Och CSN-rabatt är inte att tänka på är ju panjis så en skaplig panjis-rabatt vore välkommen.

 

Lanthandeln i byn stänger snart, har beställt en tidning ibland men det funkar inte.

Och lösnummer är dyrt.

 

http://www.ystadallehanda.se/apps/pbcs.dll...4/1365/ABONNERA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har slutat bläddra i datortidningar, de ger inte så mycket längre nu när det mesta finns att hämta på Internet, både engelska och svenska artiklar.

Jag prenumererar för tillfället på Ny Teknik, och kanske ska ta hem nån blaska med mer programmering i, så att jag lär mig nåt nytt, kanske..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tunnt nummer man fick denna gång i lådan. Men de ska väl ha sin del av Julen med :). Men jag kan tro det är svårt att komma på saker att skriva om ibland.

Jag skulle vilja ha ett reportage med vilka som köper mac eller iPods. Sjukt kul o läsa om Olle 60år som kör Macbook Pro osv och läsa varför de valt den osv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett förslag som jag vill komma med är att man i vartannat nummer ägnar sig mer åt mer långa och djuplodande artiklar/reportage, något som jag verkligen saknar. Dessutom tycker jag att layouten behöver stramas åt något.

 

(Själv läser jag MacWorld mest på biblioteket.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prenumerant sen -91/92, med 15 årgångar i "arkivet".

 

Jag beklagar det lågvattenmärke som det senaste numret, 1-2007 innebär. Jag är verkligen besviken. Innehållsmässigt mycket tunt och i en form/layout som utmanar löjet. Kan man inte bättre så borde man ha avstått från att ge ut detta nummer. Bild-och rubrikmässigt en "dagis"produkt, närmast jämförbar med viss oadresserad reklam i brevlådan.

 

Eller......hemska tanke, är jag kanske för gammal för att läsa tidningen?

 

Ett lysande undantag är som alltid det som produceras av Thomas Y.

 

Min beska kritik kan också tolkas som att jag önskar mig ett mer tekniskt innehåll.

 

/jnd33

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper lösnummer när det är något som fångar mitt intresse speciellt. Annars läser jag tidningen på Biblioteken på skolan.

 

Förresten.. är det någon annan än mig som alltid läser tidningar bakifrån och fram? Jag vet inte varför, men.. av någon anledning börjar jag alltid bläddra bakifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prenumerant sen -90/91

Mycket har hänt under dom åren.

Men dett som har hållit mig fast i MW genom tiderna är mycket tack vare Mappen och inte minst Tomas Ytterberg dom senaste.

Nu läser jag på MacPro att http://macpro.se/2007/01/07/ytterberg-lamnar-macworld/

En stor saknad

Jag vet attan om jag kommer att fortsätta med tanke på dett första numret 2007

 

Får se under våren.

 

Vad jag skulle vilja ha i tidningen är

Flera reportage på djupet

Men även test av prylar för oss vanliga dödliga tycker jag är alltid roliga

 

Ps

Jag har alla mina tidningar sparade (ej till salu :superirriterad: ) och har dom som kvällsläktyr när anden faller på, nostalgi trip utan dess like :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Prenumerant sen -90/91

Mycket har hänt under dom åren.

Men dett som har hållit mig fast i MW genom tiderna är mycket tack vare Mappen och inte minst Tomas Ytterberg dom senaste.

Nu läser jag på MacPro att http://macpro.se/2007/01/07/ytterberg-lamnar-macworld/

En stor saknad

Jag vet attan om jag kommer att fortsätta med tanke på dett första numret 2007

 

Får se under våren.

 

Vad jag skulle vilja ha i tidningen är

Flera reportage på djupet

Men även test av prylar för oss vanliga dödliga tycker jag är alltid roliga

 

Ps

Jag har alla mina tidningar sparade (ej till salu :superirriterad: ) och har dom som kvällsläktyr när anden faller på, nostalgi trip utan dess like :ThumbsUp:

463518[/snapback]

Läs detta inlägg angående Thomas Ytterbergs framtid på MacWorld. Ryktet om hans död är betydligt överdrivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lånar min Morbrors tidningar då och då.

Fast jag är ju lite sugen på att börja prenumerera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Precis som med godis så trycker jag i mig allt på en gång! Tar det som kvällslektyr och öppnar sällan tidningen efter det! Men jag sträckläser.

418052[/snapback]

 

Like looking in a mirror. Gör precis samma sak. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag läser hela snabbt när jag får den, sen brukar jag läsa intressanta artiklar för sig när jag har tid och intresse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag köper mina som PDF:er. Föredrar dock att kunna ta tidningar med mig överallt och det blir svårt med en stationär dator. Dessutom sittter jag på ett ytterst obalanserad Windowsdator med endast 265MB RAM så det går rätt segt att läsa också. Hemköp har dock inte MacWorld och jag har inte bestämt mig för om det är värt att prenumera ännu. Mössan lockar dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...