Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska jag?


funkyfiat

Rekommendera Poster

Såg i Emmy och ellys trådar att tjejer efterlystes... Nu är det så att jag faktiskt råkar vara just det... ^_^ Har funnits här på forumet ett litet tag, inte varit så aktiv dock... Tänkte man kanske kunde ändra på det...? ;)

 

Jag är Fia och strax 22 år... Det viktigaste i dessa sammanhang torde vara beskrivning om hur jag trillat in i Macträsket - så vi börjar där...

 

Som min signatur antyder är Mac något som kommit till mig från barnsben... Det är där det ska börja, när dom är små och lättpåverkade... :P Min fars första dator (när persondatorer fortfarande var något stort, och mobiltelefoner var biltelefoner) var en Mac... Vet inte hur eller varför han kom in på den banan, men sedan dess har det enda rätta varit Mac... Hem till oss kom den första Macen nån gång i mitten av 90-talet... I nuläget tror jag far har sex stycken... Allt från en urgammal bärbar (nostalgi) till en ny Powerbook...

 

Trots stundvisa frustrationer över att inte kunna vara som "alla andra", med samma versioner av sharewareprogram som kompisarna, har Macen ändå alltid funnits närmast hjärtat... :wub: Det finns helt enkelt inget vackrare än en Mac...

 

Nu har jag "tagit över" fars gamla G4 (ska piggas upp) och äger sedan i somras en iPod mini som är mitt allt och min ögonsten... :wub:

 

Tråkigt? :whistling:

 

När jag inte sitter vid datorn (händer det?), så sjunger jag en del, är beroende av musik, lösviktsgodis och shopping... Är lite hobbydatanörd - dock inte duktig nog att kallas så... Trots det är det jag som fixar när datorerna inte funkar, hur det går till vet jag inte... ^_^

 

Jag pluggar for a living... För närvarande lingvistik (vilket betyder språkvetenskap)... :P Tycker att CSN är det bästa som finns, tänk vad underbart generösa dom är... Det är helt klart möjligt att leva ett skäligt liv för 2300 i månaden! Det är säkert... :w00t::lol::o:ermm:<_<

 

Nåt mer? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,9k
  • Created
  • Senaste svar

Hej igen funkyfiat :)

Kul namn du lagt dig till med.

 

Vi det "otäcka" könet tycker att det jätteroligt att det kommer in lite av det täcka könet. :)

Eller heter det: käcka könet :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjea mittbena! Har misstänkt länge att du var en female. Pocahontas misstänkte jag länge men fick avskriva tanken efter ett tag... :rolleyes: ... man tar inget förgivet. Hoppas du ska trivas! Vi har en lagom trevlig stämmning och är inte speciellt nördiga annat än för att driva med folk! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oooh! Lingvistik! Jag som är total språknörd! Välkommen!!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oooh! Lingvistik! Jag som är total språknörd! Välkommen!!! :)

298331[/snapback]

 

Observera att hon skrev vad hon gjorde "for a living" ..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul namn du lagt dig till med.

298327[/snapback]

 

Alltså det där med användarnamn... Började med funkyfiat när jag var liten, var min första hotmailadress... Vem vet hur man tänker då, men det är ju såna saker som hänger med... ;) Tanken var väl att det skulle vara funkyfia, men så fanns det redan en sån... Så blev det funkyfiat...

 

Hmm, har en känsla av att jag berättade om något som inte efterfrågades... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har misstänkt länge att du var en female.

 

Jaså, det har du? Hur kan det komma sig? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en funkyfiat:

 

fiat-500.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att hon skrev vad hon gjorde "for a livning" ..... ;)

298333[/snapback]

 

Det står det inte nu. Och det finns ingen "ändrat av xxx kl xx.xx" heller...

Hur är detta möjligt. Är det månne leijonet som spelar oss ett spratt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså, det har du? Hur kan det komma sig?  :P

298341[/snapback]

 

Intuition.... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem då? Den till höger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att hon skrev vad hon gjorde "for a livning" ..... ;)

298333[/snapback]

 

Du, det där var ett felcitat... "for a living" ska det vara... ^_^ Hur så, förresten? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vikket drag det blev i denna tråden OCKSÅ!!!!!!!!!!!! :whistling:;):whistling::w00t::w00t::w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror Axelman läste lite galet... Man ser vad man vill se, har jag lärt mig på universitetet... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vikket drag det blev i denna tråden OCKSÅ!!!!!!!!!!!!  :whistling:  ;):whistling:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:

298351[/snapback]

 

Nähääää... :P:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du, det där var ett felcitat... "for a living" ska det vara...  ^_^ Hur så, förresten?  :P

298350[/snapback]

 

Jag rättade... :blushing: ... jo det är hemligt. Fråga Clcdcm...... det var nåt med honom och John Blund. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intuition....  ^_^

298346[/snapback]

 

Finns det något som heter manlig intuition förresten? Har jag funderat på länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror Axelman läste lite galet... Man ser vad man vill se, har jag lärt mig på universitetet...  :D

298354[/snapback]

 

Får man fråga var du pluggar, och hur länge du gjort det?

 

Och om du har nåt favoritspråk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rättade... :blushing: ... jo det är hemligt. Fråga Clcdcm......  det var nåt med honom och John Blund. B)

298356[/snapback]

 

Hahahahahahaha!!!

 

Då drar jag mig tillbaks från min leijonjakt... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något som heter manlig intuition förresten? Har jag funderat på länge...

298358[/snapback]

 

Är vi inte jämlika? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vara tjej på Macworld forum säljer ju bättre än flugpapper.

Borde utredas!

Lider vi av någon slags torka här?

Borde utredas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är vi inte jämlika? :o

298364[/snapback]

 

Klart vi är det... Kvinnor har skapats med intuition, och män med en möjlighet att skaffa sig en kvinna med en sådan... *fniss*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vara tjej på Macworld forum säljer ju bättre än flugpapper.

Borde utredas!

Lider vi av någon slags torka här?

Borde utredas!

298369[/snapback]

 

Du menar inte "utedass"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...