Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Microsoft Windows Vista


KILLINSTINCT

Rekommendera Poster

KILLINSTINCT

Jag installerade senaste BETA av Microsoft Windows Vista idag det första intrycket jag fick av operativsystemet var; DET ÄR JU OS X!

De har verkligen rippat av de mesta med OS X, om man ska gå utseendemässigt.

 

Sen var Vista väldigt krävande också, minst 1.5Ghz CPU och mist 512mb RAM

Verkar vara ett operativsystem som inte alla kan använda, jag tror de försöker få folk med sämre datorer att köpa sig en ny. Dumt!

 

Jag gjorde en printscreen av det jag tyckte liknade os X mest

Vista.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Denna ripoff har varit känd länge. If you can't beat them, copy them :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höger sko

inte så överaskande.. dom kan ju inte komma på vad folk vill ha.. dom bara rippar det.. enda anledningen till att folk sitter på pc är för att dom vet inte bättre/spelande/en del program...

 

tror inte lika många skulle föredra windows framför OS X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KILLINSTINCT

Ja, det är sant.

De förstod väl förrns nu att Apple är bättre än de (Microsoft)

Varför ananrs skulle de kopiera av OS xs design osv.

 

Men redan när ajg var inne i installationsdelen, upptäckte jag att de hade kopierad hejvilt, t.ex skivenhet-ikonen och hårddisk-ikonen, jag ba "HALLÅ?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre utseende men samma tragiska innehåll, kommer man inte långt med. Och tack vare systemkraven som är lite väl häftiga kommer förhoppningsvis allt fler att skaffa en Mac, så det kan ju va gynnande för Apple. Den som lever får se :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KILLINSTINCT

Ja, alltså de kommer förlora så många användare, dels för de har så stora krav på vad datorns hårdvara ska klara av, och sen för att det är jättesvårt att hitta vanliga saker, typ det tog mig en halvtimme att hitta Paint(!!!!!!)

 

Vista2.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apple4ever

Ehum, dax för ett likadant scenarium som det var med Windows 3.1 vs MacOS snart igen?

Jämför dessa två system och se med hjälp av bilder, hur "lite" MS kopierade då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehum, dax för ett likadant scenarium som det var med Windows 3.1 vs MacOS snart igen?

Jämför dessa två system och se med hjälp av bilder, hur "lite" MS kopierade då.

291700[/snapback]

MS stal ju Apples GUI från början, tjuvpack <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju tur att vi sitter på orginalet då eller hur?

 

Fast det är många som verkar tro att OS X är kopierat av Win! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju tur att vi sitter på orginalet då eller hur?

 

Fast det är många som verkar tro att OS X är kopierat av Win!  :angry:

291714[/snapback]

Det är det som är lite sorgligt

Men som sagt, originalet är bäst :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller systemkraven så tror jag att även äldre datorer kommer att kunna köra Vista utan större problem. Det är som sagt inte en skarp version ännu. I utvecklingsversionerna samt Public Beta kunde Mac OS X äta ganska mycket av datorn till frukost, lunch och middag men ändå behöva lite mer för att vakna nästa morgon. Det var egentligen först i Mac OS X 10.1 som det började röra på sig. Samma sak tror jag kommer att gälla Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mister_Mustard

Jag förstår inte riktigt varför alla är så kritiska när Microsoft tar efter bra ideer. Det gynnar i slutändan alla, speciellt de som använder Windows men också de som sitter på en dator från Apple, kör Linux, BSD eller vad man nu vill. Det kallas utveckling. Tänk bara så många som härmat andra genom att installera krockkudde i bilen men där är det ingen som klagar. Apple har dessutom inte heller alltid varit först med de grejer som utmärker OSX.

 

Jag installerade senaste BETA av Microsoft Windows Vista idag det första intrycket jag fick av operativsystemet var; DET ÄR JU OS X!

De har verkligen rippat av de mesta med OS X, om man ska gå utseendemässigt.

 

Sen var Vista väldigt krävande också, minst 1.5Ghz CPU och mist 512mb RAM

Verkar vara ett operativsystem som inte alla kan använda, jag tror de försöker få folk med sämre datorer att köpa sig en ny. Dumt!

291685[/snapback]

 

Jag tycker det där är skrämmande likt Windows XP också...

 

Som sagt, det är en beta än så länge. 1,5 GHz käns inte så mycket heller i mitt tycke, man kom väl upp i det på x86 för fyra år sedan? Jag förstår inte riktigt varför det ska vara så hemskt med ett teknikskifte, herrehjärtanes folk måste köpa nytt. Men Apple då som för några år sedan hoppade över till en helt ny arkitektur av operativsystemet och nu igen har lämnat utvecklarna i sticket genom att byta till x86. Dessutom släpper dom ju nya datorer hela tiden som folk tvingas köpa...

 

inte så överaskande.. dom kan ju inte komma på vad folk vill ha.. dom bara rippar det.. enda anledningen till att folk sitter på pc är för att dom vet inte bättre/spelande/en del program...

 

tror inte lika många skulle föredra windows framför OS X

291690[/snapback]

 

Hur mycket har inte Apple "rippat" av andra utvecklare genom åren då? Rätt mycket av det som är bra med OSX har ju funnits hos andra innan. Inte nog med att dom snott (helt lagligt) BSD-grunden, dom klarade inte ens av att utveckla ett eget operativsystem så dom köpte NeXT.

 

Ja, det är sant.

De förstod väl förrns nu att Apple är bättre än de (Microsoft)

Varför ananrs skulle de kopiera av OS xs design osv.

 

Men redan när ajg var inne i installationsdelen, upptäckte jag att de hade kopierad hejvilt, t.ex skivenhet-ikonen och hårddisk-ikonen, jag ba "HALLÅ?"

291691[/snapback]

 

Jag tror dom ska likna den fysiska enheten. Microsoft har vad jag vet inte presenterat det nya GUI:t än heller.

 

...för att det är jättesvårt att hitta vanliga saker, typ det tog mig en halvtimme att hitta Paint(!!!!!!)

291699[/snapback]

 

Jag tror att du är riktigt dålig på att leta, letade inte så aktivt eller så överdriver du lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Hur känns IE 7 vs safari?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som tvivlar på att Vista är en ren OS X-ripoff behöver bara titta på dessa tre filmer, där Ballmer introducerar Vista...med viss editering... Har du inte sett dessa förr, så är de ett måste! Riktigt roliga faktiskt.... :w00t:

 

Re-Introducing The Real Vindows Vista

291826[/snapback]

 

 

Underbara! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Explorern har blivit j-vligt virrig tycker jag.

Det finns för mycket information, för många kolumner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte upphetsningen!

Om nu Vista t.o.m skulle bli överlägset OSX, är inte det bra det?

Om M$ skulle göra ett operativ överlägset Apples, så är det väl bara att byta!

Vari ligger problematiken!

Påminner lite om en hockeymatch! När de våra tacklar så är det bra, när utlänningarna tacklar våra pojkar blir vi upprörda om inte domarn blåser och utvisar för ruff!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Förstår inte upphetsningen!

Om nu Vista t.o.m skulle bli överlägset OSX, är inte det bra det?

Om M$ skulle göra ett operativ överlägset Apples, så är det väl bara att byta!

Vari ligger problematiken!

Påminner lite om en hockeymatch! När de våra tacklar så är det bra, när utlänningarna tacklar våra pojkar blir vi upprörda om inte domarn blåser och utvisar för ruff!

291837[/snapback]

 

Ingen har väl pratat om att Vista skulle vara bättre? Vi pratar om en sämre kopia.

Om du skrev en bok och någon kopierade den och gav ut den med en annan titel, skulle du inte bli lite irriterad om den personens utgåva sålde tio gånger så bra som din? Skulle du inte åtminstone förbehålla dig rätten att häckla personen i fråga och kalla honom kopiatör, eller skulle du stillatigande låta honom ståta med lånta fjädrar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade senaste BETA av Microsoft Windows Vista idag det första intrycket jag fick av operativsystemet var; DET ÄR JU OS X!

De har verkligen rippat av de mesta med OS X, om man ska gå utseendemässigt.

 

Sen var Vista väldigt krävande också, minst 1.5Ghz CPU och mist 512mb RAM

Verkar vara ett operativsystem som inte alla kan använda, jag tror de försöker få folk med sämre datorer att köpa sig en ny. Dumt!

 

Jag gjorde en printscreen av det jag tyckte liknade os X mest

Vista.JPG

291685[/snapback]

 

Vaddå rippat?

 

De är ju inte likt ett dugg! OSX pumpar det där ju!

 

Va ser du med om du tycker det är likt?

 

Det dä ser ju ut som ett gamalt WindowsBlinds skal, en smaklös polare hade en gång i tiden. Funktionsmässigt ser det ju inte heller rippat heller.

 

Förklarara nu så att en Göteborgare fattar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Förklarara nu så att en Göteborgare fattar!

291851[/snapback]

 

Krävs det inte specialpedagoger till sånt? Med lång erfarenhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå rippat?

 

De är ju inte likt ett dugg! OSX pumpar det där ju!

 

Va ser du med om du tycker det är likt?

 

Det dä ser ju ut som ett gamalt WindowsBlinds skal, en smaklös polare hade en gång i tiden. Funktionsmässigt ser det ju inte heller rippat heller.

 

Förklarara nu så att en Göteborgare fattar!

291851[/snapback]

Kolla bla in Wins nya sökning i fönstrets övre högra hörn. Hmm, spotlight någon :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen har väl pratat om att Vista skulle vara bättre? Vi pratar om en sämre kopia.

Om du skrev en bok och någon kopierade den och gav ut den med en annan titel, skulle du inte bli lite irriterad om den personens utgåva sålde tio gånger så bra som din? Skulle du inte åtminstone förbehålla dig rätten att häckla personen i fråga och kalla honom kopiatör, eller skulle du stillatigande låta honom ståta med lånta fjädrar?

291846[/snapback]

 

Lånta fjädrar?

Anser du att dockan är ett Macpåfund? Oblygt snott från Windows! Men det är väl bra, Apple har snott dockan och gjort den lite bättre än originalet!

Att sno idéer som inte är skyddade är inget brott, se på bilarna idag. Sätter du dig i en bil så skiljer den sig knappt från en annan! Fördelen, kan du köra en bil kan du köra alla!

OSX är utvecklat med ideer och intryck inte bara egna utan från allt vi känner igen i vår vardag, inkl Windows!

Hårddiskar fanns såvitt jag vet, på Pc-burkar långt innan Apple begåvade sina holkar med dito!

Skulle Apple struntat i hårddiskar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla bla in Wins nya sökning i fönstrets övre högra hörn. Hmm, spotlight någon :whistling:

291862[/snapback]

 

 

Men den e ju svängd åt andra hållet! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånta fjädrar?

Anser du att dockan är ett Macpåfund? Oblygt snott från Windows! Men det är väl bra, Apple har snott dockan och gjort den lite bättre än originalet!

Att sno idéer som inte är skyddade är inget brott, se på bilarna idag. Sätter du dig i en bil så skiljer den sig knappt från en annan! Fördelen, kan du köra en bil kan du köra alla!

OSX är utvecklat med ideer och intryck inte bara egna utan från allt vi känner igen i vår vardag, inkl Windows!

Hårddiskar fanns såvitt jag vet, på Pc-burkar långt innan Apple begåvade sina holkar med dito!

Skulle Apple struntat i hårddiskar?

291865[/snapback]

Var, när i Win har en docka någonsin visat sig??

 

Men den e ju svängd åt andra hållet!  :whistling:

291866[/snapback]

:ThumbsUp::lol:

Undrar varför :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, för helvete, det är ju inte ett dugg likt! Nu får ni ge er! Det börjar bli lite tröttsamt med alla Macanvändare som skriker "KOPIA AV OS X! TJUVAR TJUVAR!" så fort Microsoft släpper något som inte ser ut som skit. Eller, vad fan, det fanns en hel del som tyckte att standardtemat i XP var en kopia av OS X också. Det är inte likt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...