Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa antivirus för din Mac – vi testar fem bra alternativ


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

3 minuter sedan, iMarc säger:

Då är det frågan om Chrome är bättre än Safari vad gäller säkerheten. 

Ja, vad gäller Ublock origin så är den det. Även så Firefox, plus andra webbläsare som det finns uppdaterad Ublock origin till, främst Opera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar
3 timmar sedan, iMarc säger:

För att det är en säkerhet att logga in med Steam som har tvåstegsverifiering. 

Vem ger dig rätten att posta mitt material på andra sajter?

 

Det är inte ditt material utan det är Macworlds.

Regel 8 "Du tillåter genom godkännandet av dessa regler att IDG AB får lagra och återpublicera hela eller delar av inlägg postade av dig, utan vidare ersättning"

 

Så har du några problem med det så får du kontakta Macworld som i sin tur kontaktar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Då är det frågan om Chrome är bättre än Safari vad gäller säkerheten. 

Rekommenderar AdGuard på Safari. Själv använder jag AdGuards betal program som kostar några få kr men är lätt värt det. 

Jag kör inget aktivt malwareprogram men skannar igenom med Malwarebytes och Bitdefender någon gång i veckan/månaden. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

 

Det är inte ditt material utan det är Macworlds.

Regel 8 "Du tillåter genom godkännandet av dessa regler att IDG AB får lagra och återpublicera hela eller delar av inlägg postade av dig, utan vidare ersättning"

 

Så har du några problem med det så får du kontakta Macworld som i sin tur kontaktar mig.

Dålig stil av dig. :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, cokeman säger:

Rekommenderar AdGuard på Safari. Själv använder jag AdGuards betal program som kostar några få kr men är lätt värt det. 

Jag kör inget aktivt malwareprogram men skannar igenom med Malwarebytes och Bitdefender någon gång i veckan/månaden. ?

Har installerat AdGuard för Safari men det står att det är öppen källkod och kan inte se att det finns någon uppgradering som kostar....

 

Har även AdGuard AdBlocker installerat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, cokeman säger:

Rekommenderar AdGuard på Safari. ...

Ser okej ut! Bra att det finns något vettigt till Safarianvändarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, iMarc säger:

Dålig stil av dig. :ThumbsDown:

 

Sluta svamla. Det du skriver är inte copyrightskyddat.

Frågan var ställd på sådant sätt att din identitet är skyddad ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, iMarc säger:

Har installerat AdGuard för Safari ...

Se då till att aktivera nedanstående filter.

 

dump.thumb.png.a28900e81ff8d7b62737ce51dc935160.png

 

24 minuter sedan, iMarc säger:

... det står att det är öppen källkod och kan inte se att det finns någon uppgradering som kostar....

Här: https://adguard.com/en/adguard-mac/overview.html

 

24 minuter sedan, iMarc säger:

... Har även AdGuard AdBlocker installerat. 

Det bör du ta bort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Det är inte ditt material utan det är Macworlds.

Regel 8 "Du tillåter genom godkännandet av dessa regler att IDG AB får lagra och återpublicera hela eller delar av inlägg postade av dig, utan vidare ersättning"

 

Så har du några problem med det så får du kontakta Macworld som i sin tur kontaktar mig.

Så för att IDG AB får återpublicera, tycker du att du också får göra det?

Konstig (brist på) logik – och då är mina förväntningar på dig ändå väldigt lågt ställda. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, KMN säger:

Så för att IDG AB får återpublicera, tycker du att du också får göra det?

Konstig (brist på) logik – och då är mina förväntningar på dig ändå väldigt lågt ställda. 

 

Hur går det med avvänjningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, KMN säger:

Så för att IDG AB får återpublicera, tycker du att du också får göra det?

Konstig (brist på) logik – och då är mina förväntningar på dig ändå väldigt lågt ställda. 

 

Citaträtt 

 

Citat

Citaträtten är en inskränkning av upphovsrätten, som stipulerar att återgivning av citat i begränsad omfattning och för vissa syften är tillåtna, utan upphovsmannens tillåtelse. Citaträtten brukas oftast då det gäller ord, men är också tillämplig på andra verk än litterära, som musikaliska verk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

 

Hur går det med avvänjningen?

Som vanligt från dig, sakliga argument.

 

53 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Citaträtt 

 

 

Ja, det där är bättre! Den första hänvisningen till forumets regler var riktigt dålig…

Men du får ta in hela bilden – ”i begränsad omfattning” och ”för vissa syften”. Du har inte något slags frikort som gör att du kan göra som du vill. (Jag var på väg att säga ”efter eget huvud” men insåg snabbt hur fel det skulle kunna bli…)

Citaträtten gäller i huvudsak offentliga verk, men visst, iMarc protesterar nog inte mot att du beskriver hans inlägg som att han har publicerat sig.

Och du som har sådan koll på citaträtten, du glömde väl inte bort:

Citat

God sed innebär bland annat att upphovsmannen anges, och att citatet inte är till sådan omfattning att det kommer att utgöra huvuddelen i det nya verket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, KMN säger:

Som vanligt från dig, sakliga argument.

 

 

Det var inget argument. Hur är det med svenskakunskaperna.

Kan du inte avgöra vad som är en fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, KMN säger:

 

 

Ja, det där är bättre! Den första hänvisningen till forumets regler var riktigt dålig…

 

 

Nej det är den inte. Samma sak har FB i sina regler. Alla bilder,texter är deras egendom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, KMN säger:

 

Och du som har sådan koll på citaträtten, du glömde väl inte bort:

 

 

Citat

Citaträtten gäller bara begränsade delar ur ett material

 

Med andra ord du ska bara hålla truten för du vet inte ens vad,hur eller hur mycket jag citerade.

Du är och kommer alltid förbli en idiot i mina ögon och det blir block på dig så man slipper se dina inlägg.

 

Så stäm mig om det inte passar. 

Ps jag har citerat dina inlägg på ett annat forum för att visa vad du är för typ ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, lappen71 säger:

 

 

Med andra ord du ska bara hålla truten för du vet inte ens vad,hur eller hur mycket jag citerade.

Du är och kommer alltid förbli en idiot i mina ögon och det blir block på dig så man slipper se dina inlägg.

 

Så stäm mig om det inte passar. 

Ps jag har citerat dina inlägg på ett annat forum för att visa vad du är för typ ?

Tål du inte kritik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Tål du inte kritik?

 

Absolut...gör du? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Absolut...gör du? 

Ja så länge det inte blir personliga påhopp och trakasserier. 

Men är KMN’s kommentarer så giftiga så du gömmer dig genom att blocka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Ja så länge det inte blir personliga påhopp och trakasserier. 

Men är KMN’s kommentarer så giftiga så du gömmer dig genom att blocka?

 

Nej det gör du verkligen inte för jag kommer ihåg våra diskutioner om Thailand dess kultur och kvinnorna som bor där.

Jag har väldigt starka minnen att du inte alls kunde ta till dig det jag skrev och blev sur och grinig när jag ifrågasatte din uppfattning.

 

Angående hans kommentarer så vet jag att han inte har någon laglig grund att ifrågasätta min rätt att citera delar av en fråga och posta den på ett annat forum. Han helt enkelt pissar i motvind.

Jag är så pass gammal att jag väljer vilka kommentarer jag vill se. Finns möjligheten att blockera så gör jag det.

Ungefär som om jag går på stan och ser en idiot väljer jag att inte hälsa eller ens uppmärksamma dess existens.

 

Nu är detta så off topic det kan bli så jag tänker inte kommentera mer om det inte gäller ämnet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Det var inget argument. Hur är det med svenskakunskaperna.

Kan du inte avgöra vad som är en fråga.

Jotack, de är hyfsade.  Jo, ofta finns där ett frågetecken efter…

Och själv?

12 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Nej det är den inte. Samma sak har FB i sina regler. Alla bilder,texter är deras egendom.

Jaså, FB har sina regler. Hmm. Och du hanterar ”deras egendom” på samma sätt?

 

10 minuter sedan, lappen71 säger:

 

 

Med andra ord du ska bara hålla truten för du vet inte ens vad,hur eller hur mycket jag citerade.

Du är och kommer alltid förbli en idiot i mina ögon och det blir block på dig så man slipper se dina inlägg.

 

Så stäm mig om det inte passar. 

Ps jag har citerat dina inlägg på ett annat forum för att visa vad du är för typ

Jag hade först tänkt uttrycka något slags pejorativ om dig här. Men så upptäcker jag att du sköter den saken så utomordentlig bra själv. Som en presentation är ovanstående svårslaget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast när man trodde att botten var nådd…

3 minuter sedan, lappen71 säger:

Angående hans kommentarer så vet jag att han inte har någon laglig grund att ifrågasätta min rätt att citera delar av en fråga och posta den på ett annat forum. Han helt enkelt pissar i motvind.

Jag är så pass gammal att jag väljer vilka kommentarer jag vill se. Finns möjligheten att blockera så gör jag det.

Ungefär som om jag går på stan och ser en idiot väljer jag att inte hälsa eller ens uppmärksamma dess existens.

Kanske skönt att du slipper se den här kommentaren då, för det skulle lätt kunna bli pinsamt när du väl läser det du skrivit. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, lappen71 säger:

Ps jag har citerat dina inlägg på ett annat forum för att visa vad du är för typ

Det där hade man velat se!

Finns ”Forum För Fårskallar” kvar? Fick du de sympatier som du tycker dig så väl förtjäna? Blev det inte för många svåra ord? Eller du gick på känsla..?

”Buhu… En vuxen var dum mot mig och använde fula ord som ”argument” och ”begränsad kognitiv förmåga” när jag skulle berätta hur allt ligger till.”

 

Fast javisst, du hade ju blockat mig! Ja, jag tyckte väl att det kändes konstigt när den korkade delen av vår diskussion plötsligt saknades. Tomt på något sätt.

Men ta nu och vila upp dig, läk såren och återkom när du känner dig återhämtad. På sikt kanske du kommer att kunna föra ett vuxet samtal. En stor styrkekram från mig!  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Nej det gör du verkligen inte för jag kommer ihåg våra diskutioner om Thailand dess kultur och kvinnorna som bor där.

Jag har väldigt starka minnen att du inte alls kunde ta till dig det jag skrev och blev sur och grinig när jag ifrågasatte din uppfattning.

 

Angående hans kommentarer så vet jag att han inte har någon laglig grund att ifrågasätta min rätt att citera delar av en fråga och posta den på ett annat forum. Han helt enkelt pissar i motvind.

Jag är så pass gammal att jag väljer vilka kommentarer jag vill se. Finns möjligheten att blockera så gör jag det.

Ungefär som om jag går på stan och ser en idiot väljer jag att inte hälsa eller ens uppmärksamma dess existens.

 

Nu är detta så off topic det kan bli så jag tänker inte kommentera mer om det inte gäller ämnet

Jag blev rejält bränd vad gällde mitt krashade förhållande med den thailändske tjejen så jag reagerade mest känslomässigt. Jag var väldigt arg, sviken och ledsen och förstod nästan ingenting om thailändsk kultur då. Så jag hoppas du inte tar det där för personligt och kan lägga det bakom oss. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Jag blev rejält bränd vad gällde mitt krashade förhållande med den thailändske tjejen så jag reagerade mest känslomässigt. Jag var väldigt arg, sviken och ledsen och förstod nästan ingenting om thailändsk kultur då. Så jag hoppas du inte tar det där för personligt och kan lägga det bakom oss. 

 

Det hände innan du åkte till Thailand men skit i det nu.

Jag tar inget personligt fast det kan verka så du behöver inte oroa dig.

Ska inte nämna det något mer i framtiden ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...